Style přidává standardně například Bi-LED přední světlomety, elektrické sedadlo řidiče a spolujezdce, vyhřívání zadních sedadel, přední parkovací senzory, posuvnou středovou konzolu s úložným prostorem...

Style přidává standardně například Bi-LED přední světlomety, elektrické sedadlo řidiče a spolujezdce, vyhřívání zadních sedadel, přední parkovací senzory, posuvnou středovou konzolu s úložným prostorem...

Novou éru elektromobilů koncernu Hyundai Motor Group (HMG) již oficiálně odstartovala prvotina značky Ioniq, pod kterou najdeme všechny budoucí čistě bateriové modely automobilky Hyundai.

Novou éru elektromobilů koncernu Hyundai Motor Group (HMG) již oficiálně odstartovala prvotina značky Ioniq, pod kterou najdeme všechny budoucí čistě bateriové modely automobilky Hyundai.

Klasická loga Hyundaie však novému crossoveru Ioniq 5 zůstávají. A nenechte se zmást fotkami, o žádného prcka se nejedná.

Klasická loga Hyundaie však novému crossoveru Ioniq 5 zůstávají. A nenechte se zmást fotkami, o žádného prcka se nejedná.

Od původního  konceptu Hyundai 45  se novinka zásadně neliší, ačkoliv především v detailech lze vidět změny do produkční formy. LED denní osvětlení s takzvaným „pixelovým uskupením“ a proměnou grafikou vozu zůstalo vpředu i vzadu.

Od původního konceptu Hyundai 45 se novinka zásadně neliší, ačkoliv především v detailech lze vidět změny do produkční formy. LED denní osvětlení s takzvaným „pixelovým uskupením“ a proměnou grafikou vozu zůstalo vpředu i vzadu.

Ke snížení aerodynamickému odporu pak pomáhají nejen aktivní klapky v předním nárazníku, zapuštěné kliky dveří nebo design až 20palcových kol, ale také volitelné kamery namísto konvenčních vnějších zrcátek.

Ke snížení aerodynamickému odporu pak pomáhají nejen aktivní klapky v předním nárazníku, zapuštěné kliky dveří nebo design až 20palcových kol, ale také volitelné kamery namísto konvenčních vnějších zrcátek.

Ioniq 5 je také prvotinou koncernu na nové platformě E-GMP určené pro elektromobily, kterou využijí i  další značky včetně Kie .

Ioniq 5 je také prvotinou koncernu na nové platformě E-GMP určené pro elektromobily, kterou využijí i další značky včetně Kie.

Hyundai označuje novinku za crossover (CUV) střední velikosti, ačkoliv „uvnitř nabízí prostor porovnatelný s velkými vozy segmentu D“.

Hyundai označuje novinku za crossover (CUV) střední velikosti, ačkoliv „uvnitř nabízí prostor porovnatelný s velkými vozy segmentu D“.

Tomu ostatně pomáhá rozvor náprav 3000 mm, který je o 100 mm delší než u největšího SUV Hyundaie,  modelu Palisade .

Tomu ostatně pomáhá rozvor náprav 3000 mm, který je o 100 mm delší než u největšího SUV Hyundaie, modelu Palisade.

Dojem prostorného interiéru vytváří i samotná architektura jednoduché palubní desky, absence klasického středového panelu a pohyblivá středová konzola, kterou lze posunout dozadu až o 140 mm.

Dojem prostorného interiéru vytváří i samotná architektura jednoduché palubní desky, absence klasického středového panelu a pohyblivá středová konzola, kterou lze posunout dozadu až o 140 mm.

Dvojici 12palcových displejů ve funkci přístrojového štítu a infotainmentu doplňuje kombinace fyzických tlačítek a dotykových ploch, a to rovněž na multifukčním volantu.

Dvojici 12palcových displejů ve funkci přístrojového štítu a infotainmentu doplňuje kombinace fyzických tlačítek a dotykových ploch, a to rovněž na multifukčním volantu.

Ve výbavě Ioniqu 5 pak nechybí stále populárnější head-up displej s rozšířenou realitou.

Ve výbavě Ioniqu 5 pak nechybí stále populárnější head-up displej s rozšířenou realitou.

Rozsáhle se uvnitř využívají ekologické materiály z trvale udržitelných zdrojů, jakými jsou recyklované PET lahve nebo příze z rostlinných materiálů (bio PET), ale i přírodní vlny, ekologicky zpracované kůže či bio laky s rostlinnými výtažky.

Rozsáhle se uvnitř využívají ekologické materiály z trvale udržitelných zdrojů, jakými jsou recyklované PET lahve nebo příze z rostlinných materiálů (bio PET), ale i přírodní vlny, ekologicky zpracované kůže či bio laky s rostlinnými výtažky.

Pohonné ústrojí Ioniqu 5 je řešeno standardně jedním elektromotorem pro pohon zadních kol nebo dvěma elektromotory pro pohon všech kol. Na výběr bude ze dvou sad akumulátorů – 58 kWh nebo 72,6 kWh.

Pohonné ústrojí Ioniqu 5 je řešeno standardně jedním elektromotorem pro pohon zadních kol nebo dvěma elektromotory pro pohon všech kol. Na výběr bude ze dvou sad akumulátorů – 58 kWh nebo 72,6 kWh.

Pro výchozí zadokolku o výkonu 160 kW (217 koní) a točivém momentu 350 N.m ve spojení s větší baterií Hyundai uvádí maximální dojezd 470 až 480 km (WLTP).

Pro výchozí zadokolku o výkonu 160 kW (217 koní) a točivém momentu 350 N.m ve spojení s větší baterií Hyundai uvádí maximální dojezd 470 až 480 km (WLTP).

Hodnoty dojezdu pro nejvýkonnější čtyřkolku, která nabídne až 225 kW (306 koní) a 605 N.m, ale značka prozatím neupřesňuje. Každopádně ale víme, že vrcholný Ioniq 5 zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Hodnoty dojezdu pro nejvýkonnější čtyřkolku, která nabídne až 225 kW (306 koní) a 605 N.m, ale značka prozatím neupřesňuje. Každopádně ale víme, že vrcholný Ioniq 5 zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Maximální rychlost je pro všechny specifikace modelu stejných 185 km/h. Mezi schopnosti řadí crossover i možnost táhnout přívěs o hmotnosti až 1600 kg.

Maximální rychlost je pro všechny specifikace modelu stejných 185 km/h. Mezi schopnosti řadí crossover i možnost táhnout přívěs o hmotnosti až 1600 kg.

V obou případech nejsou potřeba dodatečné komponenty či adaptéry. Hyundai zatím uvádí, že u nabíječky o výkonu 350 kW lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Pět minut nabíjení tak stačí k získání dojezdu 100 km.

V obou případech nejsou potřeba dodatečné komponenty či adaptéry. Hyundai zatím uvádí, že u nabíječky o výkonu 350 kW lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Pět minut nabíjení tak stačí k získání dojezdu 100 km.

Elektromobil je také vybaven funkcí V2L (Vehicle-to-Load), díky které lze používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení.  Více v článku...

Elektromobil je také vybaven funkcí V2L (Vehicle-to-Load), díky které lze používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení. Více v článku...

O Ioniqu 5, prvotině nové éry elektrických vozů korejského Hyundaie, jsme se  obsáhle rozepsali už během únorové premiéry .

O Ioniqu 5, prvotině nové éry elektrických vozů korejského Hyundaie, jsme se obsáhle rozepsali už během únorové premiéry.

Teď už se nicméně elektrický crossover, který klame tělem a nabízí prostor o třídu větších vozů, objevuje také v konfigurátoru českého zastoupení značky.

Teď už se nicméně elektrický crossover, který klame tělem a nabízí prostor o třídu větších vozů, objevuje také v konfigurátoru českého zastoupení značky.

Volbu specifikace pohonného ústroji částečně diktuje zvolená výbava. Na výběr je mezi výchozím stupněm Smart a vyšší úrovní Style.

Volbu specifikace pohonného ústroji částečně diktuje zvolená výbava. Na výběr je mezi výchozím stupněm Smart a vyšší úrovní Style.

Základ je dostupný od  1.099.990 Kč , kdy za tuto cenu čekejte kombinaci  s jedním elektromotorem o síle 125 kW (170 koní)  pohánějícím zadní kola a také menší  baterii o kapacitě 58 kWh .

Základ je dostupný od 1.099.990 Kč, kdy za tuto cenu čekejte kombinaci s jedním elektromotorem o síle 125 kW (170 koní) pohánějícím zadní kola a také menší baterii o kapacitě 58 kWh.

Bohužel hodnoty dojezdu u této konfigurace zatím Hyundai neupřesňuje.

Bohužel hodnoty dojezdu u této konfigurace zatím Hyundai neupřesňuje.

Výbavu Smart můžete spojit také s výkonnější specifikací jednoho zadního elektromotoru o síle  160 kW (217 koní)  a větší baterií o kapacitě  72,6 kWh , která má vozu zajistit dojezd mezi 470 až 480 km.

Výbavu Smart můžete spojit také s výkonnější specifikací jednoho zadního elektromotoru o síle 160 kW (217 koní) a větší baterií o kapacitě 72,6 kWh, která má vozu zajistit dojezd mezi 470 až 480 km.

Cenovku to posune na  1.249.990 Kč . V obou případech ale Ioniq 5 zdůvodňuje cenu silně přes milion opravdu bohatou výbavu.

Cenovku to posune na 1.249.990 Kč. V obou případech ale Ioniq 5 zdůvodňuje cenu silně přes milion opravdu bohatou výbavu.

...upozornění na cestující vzadu nebo inteligentní adaptivní tempomat a aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu), vyhřívání předních sedadel a koženého volantu, automatickou klimatizaci s výdechy pro cestující vzadu...

...upozornění na cestující vzadu nebo inteligentní adaptivní tempomat a aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu), vyhřívání předních sedadel a koženého volantu, automatickou klimatizaci s výdechy pro cestující vzadu...

...10,25palcový přístrojový štít, 12,3palcový infotainment s navigací (Android Auto, Apple CarPlay), zadní parkovací senzory s kamerou vzadu, dešťový a světelný senzor nebo taky sadu zimních pneumatik v hodnotě až 43.000 Kč.

...10,25palcový přístrojový štít, 12,3palcový infotainment s navigací (Android Auto, Apple CarPlay), zadní parkovací senzory s kamerou vzadu, dešťový a světelný senzor nebo taky sadu zimních pneumatik v hodnotě až 43.000 Kč.

Zatímco je úroveň Style dostupná i pro výše zmíněná ústrojí  – 125 kW, 58 kWh; od 1.269.990 Kč/160 kW, 72,6 kWh; od 1.369.990 Kč...

Zatímco je úroveň Style dostupná i pro výše zmíněná ústrojí  – 125 kW, 58 kWh; od 1.269.990 Kč/160 kW, 72,6 kWh; od 1.369.990 Kč...

...– zde už je k mání i nejsilnější varianta s pohonem všech kol, tedy  dvěma elektromotory  o kombinovaném výkonu  225 kW (306 koní)  a  72,6kWh  baterií. Cena Ioniqu v této specifikaci míří na minimálně  1.469.990 Kč .

...– zde už je k mání i nejsilnější varianta s pohonem všech kol, tedy dvěma elektromotory o kombinovaném výkonu 225 kW (306 koní) a 72,6kWh baterií. Cena Ioniqu v této specifikaci míří na minimálně 1.469.990 Kč.

...elektricky ovládané páté dveře s bezdotykovým otvíráním, systém V2L pro nabíjení externích zařízení vozem, tepelné čerpadlo nebo systém předehřevu akumulátorů.

...elektricky ovládané páté dveře s bezdotykovým otvíráním, systém V2L pro nabíjení externích zařízení vozem, tepelné čerpadlo nebo systém předehřevu akumulátorů.

V každém případě ale může cena Ioniqu zamířit ještě výše díky příplatkovým paketům. Pro úroveň Smart je za 40.000 Kč dostupný paket Range (pro silnější motorizaci je zdarma) obsahující tepelné čerpadlo a systém předehřevu akumulátorů.  Více v článku...

V každém případě ale může cena Ioniqu zamířit ještě výše díky příplatkovým paketům. Pro úroveň Smart je za 40.000 Kč dostupný paket Range (pro silnější motorizaci je zdarma) obsahující tepelné čerpadlo a systém předehřevu akumulátorů. Více v článku...

Novou éru elektromobilů koncernu Hyundai Motor Group (HMG) již oficiálně odstartovala prvotina značky Ioniq, pod kterou najdeme všechny budoucí čistě bateriové modely automobilky Hyundai.
Klasická loga Hyundaie však novému crossoveru Ioniq 5 zůstávají. A nenechte se zmást fotkami, o žádného prcka se nejedná.
Od původního  konceptu Hyundai 45  se novinka zásadně neliší, ačkoliv především v detailech lze vidět změny do produkční formy. LED denní osvětlení s takzvaným „pixelovým uskupením“ a proměnou grafikou vozu zůstalo vpředu i vzadu.
Ke snížení aerodynamickému odporu pak pomáhají nejen aktivní klapky v předním nárazníku, zapuštěné kliky dveří nebo design až 20palcových kol, ale také volitelné kamery namísto konvenčních vnějších zrcátek.
31
Fotogalerie

Co skrývá Ioniq 5? Jeho sedadla jsou inspirována hvězdnými koráby

Nový korejský elektromobil je zajímavý nejen svými možnostmi nabíjení nebo solární střechou. Jeho odpočinkové sedačky vychází z výzkumu NASA.

Nový Ioniq 5 je sice díky 800V architektuře možné dobíjet až 350 kW, přičemž se z 10 na 80% kapacity baterie dostanete za pouhých 18 minut, ale přiznejme si, že těchto plakátových optimálních hodnot elektromobily dosahují jen zřídkakdy. Ať už jde o teplotu baterií nebo okolí či dostupnost ultrarychlého stejnosměrného dobíjení, maxima prostě dosáhnou jen ve výjimečných případech.

S nabíjením na veřejných stanicích se tak pojí i otravné čekání. To si samozřejmě můžete ukrátit nějakou tou zábavou, ale Hyundai se o Ioniqu 5 postaralo, aby si dáchlo i vaše tělo. Jeho přední sedadla je možné uvést do relaxační polohy, kterou definoval výzkum vesmírné agentury NASA.

Využívá takzvanou neutrální pozici těla, což je stav, do kterého se vaše tělo uvede v mikrogravitaci. NASA jej zkoumala již v sedmdesátých letech minulého století a zabýval se jí také výzkum z roku 2003. Jak zjistil server Carscoops, kterému informaci potvrdil mluvčí Hyundai, takzvaná „Zero gravity sedadla“ byla inspirována studiemi americké vesmírné agentury, i když finální podobu definovali ergonomové značky. Až se tedy při nabíjení budete cítit jako ve stavu beztíže, už víte proč.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud