Jak se dalo čekat, šestá generace ostrého hatchbacku z Japonska je opět výkonnější než dříve.
Oficiálně se nový rychlý Civic představil již koncem července, kdy Honda ukázala jeho sériovou podobu a prozradila řadu zajímavých detailů. Například se pochlubila optimalizovaným chlazením, brzdovým systémem Brembo s čtyřpístkovými brzdiči a dvoudílnými kotouči vpředu, difuzorem zabudovaným do podlahy nebo palubní telemetrií, která vám pomůže analyzovat zajeté časy na závodním okruhu.
To nejdůležitější si ale automobilka zatím nechávala pro sebe – výkon. Vězme tedy, že se pod hliníkovou odvětrávanou kapotou skrývá dvoulitrový turbomotor K20C1, který je další evolucí přeplňovaných jednotek, používaných od roku 2015. Oproti dřívějšku dostal dmychadlo s jiným počtem, tvarem a velikostí lopatek, což má pozitivní vliv na plnicí tlak v širším spektru otáček.
Výrobce uvádí 315 imperiálních koní pro americkou verzi, což odpovídá 235 kW a 320 koním metrickým. U minulé generace se provedení pro USA lišilo od evropského a japonského o zhruba 7,4 kW, takže se zřejmě můžeme těšit na 243 kW (330 k), což by potvrzoval i únik brožury modelu pro domácí trh Hondy. 420 Nm točivého momentu bude dostupných mezi 2600 a 4000 otáčkami. Oproti dřívějšku je také kratší stálý převod, což by mělo přinést lepší akceleraci.
Délka nového Type R činí 4595 mm, šířka 1890 mm a rozvor má hodnotu 2735 mm. Zdá se ale, že zůstává nádrž o kapacitě pouhých 47 litrů, což byla jedna z největších slabin předchozího modelu.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E