Sečteno podtrženo, Škoda Citigoe iV vyjde nejdráž za slušných 466.800 Kč. Rovněž s veškerou dostupnou příplatkovou výbavou se tedy vejde pod částku půl milionu korun a vlastně nabízí všechno, co byste v malém městském elektromobilu asi mohli potřebovat.

Sečteno podtrženo, Škoda Citigoe iV vyjde nejdráž za slušných 466.800 Kč. Rovněž s veškerou dostupnou příplatkovou výbavou se tedy vejde pod částku půl milionu korun a vlastně nabízí všechno, co byste v malém městském elektromobilu asi mohli potřebovat.

Lithium-iontová baterie o kapacitě 36,8 kWh vystačí na 265 km jízdy (WLTP). Nejrychleji pak baterky dobijete u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, kdy se výkonem 40 kW dostanete na 80 % kapacity za přibližně hodinu.

Lithium-iontová baterie o kapacitě 36,8 kWh vystačí na 265 km jízdy (WLTP). Nejrychleji pak baterky dobijete u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, kdy se výkonem 40 kW dostanete na 80 % kapacity za přibližně hodinu.

Na pohonném ústrojí elektromobilu v konfigurátoru nic extra nevymyslíte. V každém případě se auto spoléhá na elektromotor o výkonu 61 kW (83 koní) a točivém momentu 210 N.m.

Na pohonném ústrojí elektromobilu v konfigurátoru nic extra nevymyslíte. V každém případě se auto spoléhá na elektromotor o výkonu 61 kW (83 koní) a točivém momentu 210 N.m.

...držákem na telefon, mlhovkami s funkcí přisvícení do zatáčky, mezipodlahou v kufru a vyjmutelným odpadkovým košem ve dveřích.  

...držákem na telefon, mlhovkami s funkcí přisvícení do zatáčky, mezipodlahou v kufru a vyjmutelným odpadkovým košem ve dveřích.  

Ve výsledku tak za dvacet tisíc vybavíte Citigoe iV navíc vyhřívanými předními sedadly, vyhřívaným čelním sklem, parkovacími senzory vzadu, tempomatem, DAB rádiem...

Ve výsledku tak za dvacet tisíc vybavíte Citigoe iV navíc vyhřívanými předními sedadly, vyhřívaným čelním sklem, parkovacími senzory vzadu, tempomatem, DAB rádiem...

Již celkem bohatou základní výbavu můžete nakonec rozšířit zmíněnými pakety Extra Basic (10.000 Kč), Extra Plus (15.000 Kč) a Extra Top (20.000 Kč). Poslední v řadě shrnuje dohromady všechny možné příplatkové prvky nižších paketů a přihazuje pár dalších.

Již celkem bohatou základní výbavu můžete nakonec rozšířit zmíněnými pakety Extra Basic (10.000 Kč), Extra Plus (15.000 Kč) a Extra Top (20.000 Kč). Poslední v řadě shrnuje dohromady všechny možné příplatkové prvky nižších paketů a přihazuje pár dalších.

Podobná situace se odehrává rovněž v interiéru, který je nabízen bez příplatku výhradně v černém odstínu. Zvolená barva karoserie ovšem prokoukne na odkrytých panelech předních a zadních dveří, takže interiér nemusí působit tak ponurý.

Podobná situace se odehrává rovněž v interiéru, který je nabízen bez příplatku výhradně v černém odstínu. Zvolená barva karoserie ovšem prokoukne na odkrytých panelech předních a zadních dveří, takže interiér nemusí působit tak ponurý.

V případě kol přitom Škoda u Citigoe iV nenabízí žádný možný příplatek, pouze si můžete zdarma vybrat mezi stříbrným nebo černým lakováním disků.

V případě kol přitom Škoda u Citigoe iV nenabízí žádný možný příplatek, pouze si můžete zdarma vybrat mezi stříbrným nebo černým lakováním disků.

Litá kola o velikosti 16 palců s aerodynamickým designem jsou tedy zahrnuty v základní výbavě.

Litá kola o velikosti 16 palců s aerodynamickým designem jsou tedy zahrnuty v základní výbavě.

S příplatky pak začnete u barvy karoserie, kde jsou kromě nepříplatkového žlutého laku Sunflower k mání rovněž metalízy či nejdráž řada odstínů Colour Concept, kombinující metalízy s černě lakovanou střechou. Za nejvyšší cenu 16.900 Kč se jeví modrá Crystal nebo stříbrná Tungsten.

S příplatky pak začnete u barvy karoserie, kde jsou kromě nepříplatkového žlutého laku Sunflower k mání rovněž metalízy či nejdráž řada odstínů Colour Concept, kombinující metalízy s černě lakovanou střechou. Za nejvyšší cenu 16.900 Kč se jeví modrá Crystal nebo stříbrná Tungsten.

Akumulátor je uložený v podlaze vozu, je 1,1 metru dlouhý, 1,7 metru široký a na výšku má 30 centimetrů. Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 procent kapacity zhruba za hodinu. | Škoda Citigoe iV oficiálně

Akumulátor je uložený v podlaze vozu, je 1,1 metru dlouhý, 1,7 metru široký a na výšku má 30 centimetrů. Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 procent kapacity zhruba za hodinu. | Škoda Citigoe iV oficiálně

lektrické Citigo se v prodeji objeví začátkem příštího roku a bude nabízeno výhradně v pětidveřovém provedení a výbavovém stupni Style. Ve standardu jsou litá 16palcová kola, elektrické ovládání předních oken, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů či hlídání jízdních pruhů. | Škoda Citigoe iV oficiálně

lektrické Citigo se v prodeji objeví začátkem příštího roku a bude nabízeno výhradně v pětidveřovém provedení a výbavovém stupni Style. Ve standardu jsou litá 16palcová kola, elektrické ovládání předních oken, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů či hlídání jízdních pruhů. | Škoda Citigoe iV oficiálně

Škoda Citigoe iV vychází z běžné verze, případně elektrického Volkswagenu up!, který na podzim dorazí v modernizované verzi s delším dojezdem. Nejmenší Škodovku pohání elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 N.m, lithium-iontová baterie však nemá kapacitu 18,7 kWh jako u současného e-upu, ale rovnou 36,8 kWh. | Škoda Citigoe iV oficiálně

Škoda Citigoe iV vychází z běžné verze, případně elektrického Volkswagenu up!, který na podzim dorazí v modernizované verzi s delším dojezdem. Nejmenší Škodovku pohání elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 N.m, lithium-iontová baterie však nemá kapacitu 18,7 kWh jako u současného e-upu, ale rovnou 36,8 kWh. | Škoda Citigoe iV oficiálně

S wallboxem (7,2 kW) na střídavý proud zabere stejná akce něco málo přes hodinu a z domácí stanice (2,3 kW) vůz nabijete za 12 hodin a 37 minut. Přesně. Jde to ale i z běžné domácí zásuvky. | Škoda Citigoe iV oficiálně

S wallboxem (7,2 kW) na střídavý proud zabere stejná akce něco málo přes hodinu a z domácí stanice (2,3 kW) vůz nabijete za 12 hodin a 37 minut. Přesně. Jde to ale i z běžné domácí zásuvky. | Škoda Citigoe iV oficiálně

Toto je vůbec první oficiální skica elektrické Škody Citigo. Půjde o první sériově vyráběný elektromobil Škoda. Dojezd na jedno nabítí by se měl pohybovat okolo 300 km, základní cena má být hluboko pod půl milionem korun. | Škoda eCitigo

Toto je vůbec první oficiální skica elektrické Škody Citigo. Půjde o první sériově vyráběný elektromobil Škoda. Dojezd na jedno nabítí by se měl pohybovat okolo 300 km, základní cena má být hluboko pod půl milionem korun. | Škoda eCitigo

Lithium-iontová baterie o kapacitě 36,8 kWh vystačí na 265 km jízdy (WLTP). Nejrychleji pak baterky dobijete u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, kdy se výkonem 40 kW dostanete na 80 % kapacity za přibližně hodinu.
Na pohonném ústrojí elektromobilu v konfigurátoru nic extra nevymyslíte. V každém případě se auto spoléhá na elektromotor o výkonu 61 kW (83 koní) a točivém momentu 210 N.m.
...držákem na telefon, mlhovkami s funkcí přisvícení do zatáčky, mezipodlahou v kufru a vyjmutelným odpadkovým košem ve dveřích.  
Ve výsledku tak za dvacet tisíc vybavíte Citigoe iV navíc vyhřívanými předními sedadly, vyhřívaným čelním sklem, parkovacími senzory vzadu, tempomatem, DAB rádiem...
15
Fotogalerie

Levná elektrická Škoda Citigoe iV je vyprodaná. Dneškem začíná jiná realita

Nejsou tomu ani dva měsíce, co na trh vstoupila první elektricky poháněná Škoda. Zaváděcí série za zvýhodněnou cenu je pryč a nastupuje trochu jiná realita.

Nejsou tomu ani dva měsíce, co na český trh oficiálně vstoupila první ryze elektrická Škoda. Model Citigoe iV jsme od té doby několikrát „cenově“ rozebrali a sami musíte uznat, že malé městské auto s nulovými emisemi, dojezdem přes 250 kilometrů na jedno nabití a cenou 430 tisíc korun nebyl úplně špatný kauf. Škodovka navíc prvním 500 majitelům dopřála rok nabíjení u ČEZu zdarma, což také bodne.

Dnešním dnem vstoupil v platnost nový ceník. Škoda tuto příležitost spojila s vydáním tiskové zprávy, v níž uvádí, že o zaváděcí sérii elektrického vozu byl ohromný zájem a všech 500 kusů je už pryč. Ti, kdož si vůz stihli koupit za 429.900 Kč, si mohou mnout ruce, protože od dnešního dne stojí 479.900 Kč. Za podobnou cenu můžete mít třeba Škodu Scalu Ambition 1.6 TDI s automatem, ale to uvádím jen pro lepší představu toho, v jakých vodách se elektrické Citigo aktuálně pohybuje.

Stále se bavíme o linii Style, nově ale rozšířenou o paket Extra Top, který byl v úvodní nabídce za příplatek 20.000 Kč. Dostáváte tak vlastně plně vybavené na 16palcových kolech, s vyhřívanými sedadly, vyhřívaným čelním sklem či automatickou klimatizací a připlatit si můžete pouze za jiný lak karoserie. Stojí od 6000 do 10.900 korun.

Pokud správně počítám, v porovnání s předchozí nabídkou jsme na ceně 449.900 Kč a bez ročního nabíjení zdarma. Zbytek aktuální pořizovací ceny Škoda částečně vyvažuje ekobonusem, který zahrnuje wallbox včetně instalace, nebo zvýhodnění až 30.000 Kč.

Pokud chcete elektrickou Škodovku a vystačili byste si s dřívější výbavou Style (tedy bez paketu Extra Top, který je dnes už zahrnut ve standardu), máte smůlu. Wallbox zdarma (včetně kontroly připravenosti domácí sítě) či finanční prémie jsou fajn, nic to ale nemění na faktu, že zákazníci, kteří hledají nejlevnější cestu k elektrické mobilitě, se měli dříve rozhoupat. Dnes totiž za elektrickou Škodu dají více, ať chtějí, nebo ne. A nebavíme se jen o firmách. Škoda totiž uvedla, že podíl retailových a fleetových zákazníků činil 60:40.

Škoda Citigoe iV – Technická data a české ceny
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 61
Točivý moment [N.m] 210
Max. rychlost [km/h] 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd [km] 252 (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % [hod] cca 1
Základní cena [Kč] 479.900

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud