Změny na vzhledu nejsou výrazné /Ferrari 488 Pista

Změny na vzhledu nejsou výrazné /Ferrari 488 Pista

Auto působí velmi agresivně /Ferrari 488 Pista

Auto působí velmi agresivně /Ferrari 488 Pista

Současně však do jisté míry i elegantně /Ferrari 488 Pista

Současně však do jisté míry i elegantně /Ferrari 488 Pista

Maximální rychlost bude až 340 km/hod /Ferrari 488 Pista

Maximální rychlost bude až 340 km/hod /Ferrari 488 Pista

Přítlak se navýšil o 20 procent /Ferrari 488 Pista

Přítlak se navýšil o 20 procent /Ferrari 488 Pista

Na silnici všem snadno ukáže záda /Ferrari 488 Pista

Na silnici všem snadno ukáže záda /Ferrari 488 Pista

V interiéru není nic zbytečného /Ferrari 488 Pista

V interiéru není nic zbytečného /Ferrari 488 Pista

K sedačce se řidič i spolujezdec poutá závodními pásy /Ferrari 488 Pista

K sedačce se řidič i spolujezdec poutá závodními pásy /Ferrari 488 Pista

/Ferrari 488 Pista

/Ferrari 488 Pista

/Ferrari 488 Pista

/Ferrari 488 Pista

Auto působí velmi agresivně /Ferrari 488 Pista
Současně však do jisté míry i elegantně /Ferrari 488 Pista
Maximální rychlost bude až 340 km/hod /Ferrari 488 Pista
Přítlak se navýšil o 20 procent /Ferrari 488 Pista
10
Fotogalerie

Ferrari 488 Pista oficiálně: Na stovce je za 2,85 sekundy!

Díky většímu výkonu a odlehčení na úroveň 1280 kilogramů je vůz podstatně rychlejší než 488 GTB.

Sice už fotky a řada dat unikly dříve, přesto je zajímavé si přečíst oficiální data o nové verzi osmiválcového supersportu italské značky Ferrari. 

Auto, které se slavnostně odhalí během tiskové konference na stánku značky Ferrari během letošního autosalonu v Ženevě, získalo velmi slušný přírůstek koní do motoru (jde přesně o 50 v porovnání s klasickým 488 GTB) a podle tiskové zprávy značky se jedná o nejvýkonnější osmiválec v její historii. Objem dvojnásobně přeplňovaného agregátu přitom zůstal zachován.

Ferrari 488 Pista - základní technická data

Výkon motoru 
530 kW (711 koní)
Maximální točivý moment
770 Nm
Zrychlení 0-100 km/hod
2,85 s
Zrychlení 0-200 km/hod
7,6 s
Maximální rychlost
340 km/hod
Suchá hmotnost
1280 kg

Aby bylo Ferrari 488 Pista na silnici nebo na závodním okruhu skutečně rychlé, použili inženýři při vývoji řadu poznatků získaných při vytrvalostních okruhových závodech. Dokonce si prý půjčili i závodní speciál 488 Challenge a snažili se přenést co nejvíce řešení do civilního vozu. Výsledek se dostavil například v podobě o dvacet procent většího přítlaku v porovnání s klasickým 488 GTB.

Zrychlení z nuly na stovku je u Pisty o 0,15 sekundy lepší než u GTB, v případě akcelerace z nuly na dvoustovku dokonce o 0,7 sekundy a maximální rychlost se navýšila o 10 km/hod.

Auto bude mít také podstatně výraznější zvukový projev. Prý se jeho "řev" odlišuje při všech rychlostních stupních a v celém použitelném pásmu otáček motoru.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Doporučujeme

Články odjinud