Současná generace Fiatu Tipo je na trhu od roku 2015, a přestože italská automobilka s přímým nástupcem hatchbacku, sedanu a kombi  do budoucna údajně nepočítá , model se ještě nyní dočkal celkové modernizace.

Současná generace Fiatu Tipo je na trhu od roku 2015, a přestože italská automobilka s přímým nástupcem hatchbacku, sedanu a kombi do budoucna údajně nepočítá, model se ještě nyní dočkal celkové modernizace.

Mezi novinkami je přitom i uvedení nové robustnější verze Cross, která hledí na zájemce v kategorii crossoverů.

Mezi novinkami je přitom i uvedení nové robustnější verze Cross, která hledí na zájemce v kategorii crossoverů.

V prvé řadě ale Fiat vyšperkoval exteriér Tipa s pozměněnou maskou chladiče s novým logem značky, lehce upraveným nárazníkem a novými full-LED světlomety.

V prvé řadě ale Fiat vyšperkoval exteriér Tipa s pozměněnou maskou chladiče s novým logem značky, lehce upraveným nárazníkem a novými full-LED světlomety.

Do interiéru vylepšeného Tipa zamířil nový 7palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcový dotykový infotainment UConnect 5 s podporou rozhraní Apple Car Play a Android Auto.

Do interiéru vylepšeného Tipa zamířil nový 7palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcový dotykový infotainment UConnect 5 s podporou rozhraní Apple Car Play a Android Auto.

Dále se zapracovalo na řadě ovládacích prvků a pár změn zahlédnete i na přepracovaném volantu.

Dále se zapracovalo na řadě ovládacích prvků a pár změn zahlédnete i na přepracovaném volantu.

Velkou novinkou v modelové řadě Tipa je tedy varianta Cross, která přijíždí po vzoru dalších takto řešených modelů konkurence.

Velkou novinkou v modelové řadě Tipa je tedy varianta Cross, která přijíždí po vzoru dalších takto řešených modelů konkurence.

Má vyšší podvozek o zhruba 4 cm a exteriér doplněný o ochranné plasty vpředu, vzadu a také na bocích včetně blatníků. Varianta používá standardně pneumatiky s vyšším profilem a z kombíku si vypůjčuje podélné střešní nosníky.

Má vyšší podvozek o zhruba 4 cm a exteriér doplněný o ochranné plasty vpředu, vzadu a také na bocích včetně blatníků. Varianta používá standardně pneumatiky s vyšším profilem a z kombíku si vypůjčuje podélné střešní nosníky.

Původní benzinovou čtrnáctistovku (70 kW/95 k, 127 N.m) nahrazuje pod kapotou modernizovaného Tipa nový litrový tříválec o výkonu 74 kW (100 koní) a točivém momentu 190 N.m.

Původní benzinovou čtrnáctistovku (70 kW/95 k, 127 N.m) nahrazuje pod kapotou modernizovaného Tipa nový litrový tříválec o výkonu 74 kW (100 koní) a točivém momentu 190 N.m.

I přes vyšší výkon Fiat zmiňuje u litrového motoru nižší spotřebu paliva i produkci emisí.

I přes vyšší výkon Fiat zmiňuje u litrového motoru nižší spotřebu paliva i produkci emisí.

Po stránce dieselů byl vylepšen čtyřválec 1.6 Multijet, který nyní produkuje 96 kW (130 koní), tedy o 10 koní více.

Po stránce dieselů byl vylepšen čtyřválec 1.6 Multijet, který nyní produkuje 96 kW (130 koní), tedy o 10 koní více.

Do prodeje zamíří vylepšený Fiat Tipo už během listopadu. Přesné datum uvedení a české cenovky však zatím neznáme.

Do prodeje zamíří vylepšený Fiat Tipo už během listopadu. Přesné datum uvedení a české cenovky však zatím neznáme.

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

Mezi novinkami je přitom i uvedení nové robustnější verze Cross, která hledí na zájemce v kategorii crossoverů.
V prvé řadě ale Fiat vyšperkoval exteriér Tipa s pozměněnou maskou chladiče s novým logem značky, lehce upraveným nárazníkem a novými full-LED světlomety.
Do interiéru vylepšeného Tipa zamířil nový 7palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcový dotykový infotainment UConnect 5 s podporou rozhraní Apple Car Play a Android Auto.
Dále se zapracovalo na řadě ovládacích prvků a pár změn zahlédnete i na přepracovaném volantu.
26
Fotogalerie

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

Fiat Tipo prošel omlazením na konci října minulého roku. Po pěti letech si tak model dopřál omlazovací kůru, která mu vedle porce výbavy a vylepšeného vzhledu přidává také variantu Cross pro verzi hatchback. Nyní už i víme, jak si novinka na českém trhu stojí. Importér odhalil ceny všech třech variant.

Nejlevněji koupíte Fiat Tipo v karoserii sedan za 329.900 Kč, hatchback startuje na částce o 20 tisíc vyšší a kombi na částce o 45 tisíc vyšší. Dostanete za to motor 1.0 Firefly o výkonu 100 koní a pro všechny stejnou základní výbavu Tipo, která zahrnuje rádio, 15palcová ocelová kola, manuální klimatizaci, výškové nastavitelní multifunkčního volantu či rozpoznávání dopravního značení. Za příplatek 50 tisíc korun pak budete mít pro tuto výbavu vznětový motor 1.3 MultiJet o výkonu 95 koní.

Vyšší výbava City Life vyjde na minimálně 354.900 Kč, lze ji už ale kombinovat i se vznětovým motorem 1.6 MultiJet o výkonu 130 koní. Začíná na 444.900 Kč. K základním prvkům si můžete přičíst LED denní svícení, tempomat, funkci zrcadlení smartphonu a vzadu už nebudou švihadla.

Vrcholem výbavy je varianta Life, která vás vyjde minimálně na 379.900 Kč v případě karoserie sedan s motorem 1.0 Firefly. Za kombi s dieselem už ale dáte přes půl milionu. Life pak znamená třeba senzor deště, digitální přístrojový štít, zadní parkovací senzory, zadní LED svítilny, 16palcová hliníková kola (205/55) i přední mlhovky.

Výbavy Cross a City Cross jsou dostupné pouze pro variantu hatchback buď v kombinaci se zážehovým motorem 1.0 Firefly, nebo s dieselem 1.6 MultiJet. City Cross začíná na částce 399.900 Kč a oproti standardním modelům získáte navíc plastový exteriérový paket, vyšší světlou výšku o 37 mm, zadní LED svítilny či lepší čalounění sedadel.

Vrcholem je výbava Cross za cenu od 439.900 Kč, která do vozu přidá ještě automatickou klimatizaci, adaptivní tempomat, přední parkovací senzory, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, lepší infotainment, hezčí kola a systém nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů.

V závislosti na motorizaci a zvolené výbavě lze zvolit i pár zajímavých příplatků. Třeba pro výbavy City Life, Life a City Cross je možné zvolit paket Safety za 18.000 korun, který zahrnuje hlídání slepého úhlu, adaptivní tempomat a nouzové brzdění. Připlatit lze i bezklíčový vstup, vyhřívaná přední sedadla i výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.

I se střední výbavou se tak klidně dostanete na půl milionu korun. Dále je vhodné připomenout, že na všechny vozy se vztahuje zvýhodnění, které se pohybuje od 20 do 50 tisíc korun. Ceny níže jsou se zvýhodněním.

Fiat Tipo 2021 Facelift: České ceny
Sedan
  1.0 Firefly 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet
Cena Tipo [Kč] 329.900 379.900 -
Cena City Life [Kč] 354.900 404.900 444.900
Cena Life [Kč] 379.900 - 469.900
Kombi
  1.0 Firefly 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet
Cena Tipo [Kč] 374.900 424.900 -
Cena City Life [Kč] 399.900 449.900 489.900
Cena Life [Kč] 424.900   514.900
Hatchback
  1.0 Firefly 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet
Cena Tipo [Kč] 349.900 399.900 -
Cena City Life [Kč] 374.900 424.900 464.900
Cena Life [Kč] 399.900 - 489.900
Cena City Cross [Kč] 399.900 - 489.900
Cena Cross [Kč] 439.900 - 529.900

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud