Focus RS se po zásluze stává vděčným objektem péče různých ladičských firem. Mcchip z něj jako první „vydoloval” přes 400 koní.
Společnost Mcchip-dkr z německého Salzgitteru, jejíž samotný název napovídá, jakým způsobem asi pracuje na zvyšování výkonu, je zatím jednou z těch posledních, které se Focusu RS podívala na zoubek.
Vůz dovedla svým způsobem k extrémním hodnotám, přičemž i ty standardní rozhodně budí patřičný dojem, a proto si je předem připomeneme: nejvyšší výkon 305 koní (224 kW), točivý moment až 440 Nm a šestistupňová převodovka s ortodoxním, manuálním řazením.
Firma Mcchip nabízí pro Focus RS dva stupně ladění. Ten první nese označení Stage 1 a spočívá skutečně pouze v zavedení nových „map“ z vlastního vývoje do řídicí jednotky. Tento zákrok má motoru přidat 30 kW na výkonu, čímž poskočí až na 345 koní (254 kW), přičemž točivý moment naroste na 520 Nm. Výrobce neudává hodnoty zrychlení, ale nejvyšší rychlost prý u Stage 1 činí 271 km/h.
Druhý stupeň s názvem Stage 2 spočívá kromě nového programu také v instalaci vylepšeného mezichladiče stlačovaného vzduchu, speciálních svíček, dalších modifikací elektroniky a sportovně střižených sacích a výfukových traktů. Výkon motoru takto upraveného kompaktního vozu dosahuje hodnoty 401 koní (ano, bezmála 300 kW!) a točivý moment prý dává plných 612 Nm.
O údaje o dynamice jízdy jsme i v tomto případě ochuzení, nejvyšší rychlost ale údajně dosahuje 278 km/h. Společnost Mcchip však v tomto bodě zdůrazňuje, že jí šlo o vytvoření vozu nejen extrémně výkonného, ale také spolehlivého při službě v každodenním provozu.
Sada úprav Stage 1 vás přijde na solidních 799 Euro, ale pokud chcete jít ještě dál, budete muset sáhnout do své kapsy poněkud hlouběji: za Stage 2 zaplatíte již 4 499 Euro. Za hatchback jedoucí takřka 280 km/h to ale není neadekvátní příplatek...
Ford Focus RS Mcchip