Nabídka výbavy jednotlivých modelů se může na různých trzích po světě vcelku lišit. Jedna zajímavost teď přichází ze země vycházejícího slunce a přesněji od Subaru. Zdroj: Subaru

Nabídka výbavy jednotlivých modelů se může na různých trzích po světě vcelku lišit. Jedna zajímavost teď přichází ze země vycházejícího slunce a přesněji od Subaru. | Zdroj: Subaru

Není pochyb, že japonská automobilka v poslední době hledí u svých vozů stále silněji na bezpečnost. V tomto případě ještě důrazněji na bezpečnost chodců. Zdroj: Subaru

Není pochyb, že japonská automobilka v poslední době hledí u svých vozů stále silněji na bezpečnost. V tomto případě ještě důrazněji na bezpečnost chodců. | Zdroj: Subaru

Na japonském trhu totiž může být i  nejnovější Subaru Levorg  (a rovněž další modely) vybaveno vcelku ojedinělým externím airbagem, který se nafoukne zpod kapoty v dolní části A sloupků a čelního okna. Zdroj: Subaru

Na japonském trhu totiž může být i nejnovější Subaru Levorg (a rovněž další modely) vybaveno vcelku ojedinělým externím airbagem, který se nafoukne zpod kapoty v dolní části A sloupků a čelního okna. | Zdroj: Subaru

Airbag má snížit riziko těžkých zranění chodce především v oblasti hlavy při střetu s vozidlem. Aktivaci airbagu ve správnou chvíli vyhodnocují senzory zohledňující sílu nárazu či rychlost. Zdroj: Subaru

Airbag má snížit riziko těžkých zranění chodce především v oblasti hlavy při střetu s vozidlem. Aktivaci airbagu ve správnou chvíli vyhodnocují senzory zohledňující sílu nárazu či rychlost. | Zdroj: Subaru

Automobilka začala externí airbag nabízet už v roce 2017. Chtěla tím v Japonsku reagovat na stále vysokou pravděpodobnost úmrtí chodců při střetu s vozidlem... Zdroj: Volvo

Automobilka začala externí airbag nabízet už v roce 2017. Chtěla tím v Japonsku reagovat na stále vysokou pravděpodobnost úmrtí chodců při střetu s vozidlem... | Zdroj: Volvo

...a to především u chodců v seniorském věku, kteří ve statistikách zastávají početnou skupinu. Zdroj: Volvo

...a to především u chodců v seniorském věku, kteří ve statistikách zastávají početnou skupinu. | Zdroj: Volvo

Subaru samozřejmě není první automobilkou, která u svých modelů externí airbag nabízí, přesto ale není tento bezpečnostní prvek natolik rozšířenou výbavou. Více v článku... Zdroj: Volvo

Subaru samozřejmě není první automobilkou, která u svých modelů externí airbag nabízí, přesto ale není tento bezpečnostní prvek natolik rozšířenou výbavou. Více v článku... | Zdroj: Volvo

Není pochyb, že japonská automobilka v poslední době hledí u svých vozů stále silněji na bezpečnost. V tomto případě ještě důrazněji na bezpečnost chodců. Zdroj: Subaru
Na japonském trhu totiž může být i  nejnovější Subaru Levorg  (a rovněž další modely) vybaveno vcelku ojedinělým externím airbagem, který se nafoukne zpod kapoty v dolní části A sloupků a čelního okna. Zdroj: Subaru
Airbag má snížit riziko těžkých zranění chodce především v oblasti hlavy při střetu s vozidlem. Aktivaci airbagu ve správnou chvíli vyhodnocují senzory zohledňující sílu nárazu či rychlost. Zdroj: Subaru
Automobilka začala externí airbag nabízet už v roce 2017. Chtěla tím v Japonsku reagovat na stále vysokou pravděpodobnost úmrtí chodců při střetu s vozidlem... Zdroj: Volvo
7
Fotogalerie

Subaru Levorg je v Japonsku nabízeno s externím airbagem. Hledí na životy seniorů

Nejde o kdovíjakou novinku. Spíše jen zajímavost z domácího trhu Subaru.

Nabídka výbavy jednotlivých modelů se může na různých trzích po světě vcelku lišit. Jedna zajímavost teď přichází ze země vycházejícího slunce a přesněji od Subaru. Není pochyb, že japonská automobilka v poslední době hledí u svých vozů stále silněji na bezpečnost. V tomto případě ještě důrazněji na bezpečnost chodců.

Na japonském trhu totiž může být i nejnovější Subaru Levorg (a rovněž další modely) vybaveno vcelku ojedinělým externím airbagem, který se nafoukne zpod kapoty v dolní části A sloupků a čelního okna. Airbag má snížit riziko těžkých zranění chodce především v oblasti hlavy při střetu s vozidlem. Aktivaci airbagu ve správnou chvíli vyhodnocují senzory zohledňující sílu nárazu či rychlost.

Automobilka začala externí airbag nabízet už v roce 2017. Chtěla tím v Japonsku reagovat na stále vysokou pravděpodobnost úmrtí chodců při střetu s vozidlem, a to především u chodců v seniorském věku, kteří ve statistikách zastávají početnou skupinu.

Subaru samozřejmě není první automobilkou, která u svých modelů externí airbag nabízí, přesto ale není tento bezpečnostní prvek natolik rozšířenou výbavou. Například Volvo V40 přišlo na trh v roce 2012 s obdobnou technologii externího airbagu ve výbavě – při aktivaci se rovněž částečně vzpřímila kapota pro zmírnění dopadu chodce na příď vozu.

Stále častější je nicméně výbava ve formě vnitřního středového airbagu mezi předními sedadly. Tento prvek již nabízí třeba nová Honda Jazz, poslední modely Hyundaie nebo koncernu VW. Cílem středového airbagu je minimalizovat následky střetu řidiče a spolujezdce při bočním nárazu vozu a snížit pravděpodobnost úrazu hlavy.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud