Na vlně elektrifikovaných klasik teď přijíždí i stylový a pohodlný Francouz.
Britská firma Electrogenic už má v portfoliu řadu klasických vozů, jež konvertovala na elektrický pohon – VW Brouk, Rolls-Royce Silver Shadow, Porsche 356 nebo i Jaguar E-Type. Stále větší popularitu těchto přestaveb nyní utvrzuje i projektem Citroënu DS, který rovněž zahodil svůj spalovací motor.
Exemplář DS z roku 1971 už tedy jezdí čistě na elektřinu. Přesněji využívá elektromotor Hyper9 značky NetGain Motors, který zajišťuje výkon 122 koní (90 kW) a točivý moment 235 N.m. Na přední kola míří síla skrze původní manuální převodovku. Na místě palivové nádrže je pak bateriový modul o kapacitě 48,5 kWh.
Elektrické DS má díky tomu ujet na jedno nabití zhruba 193 km. Nabíječkou o výkonu 29 kW je poté nabito za asi dvě hodiny. Zde však stejně jako u motoru záleží na preferencích samotného zákazníka. Electrogenic nabízí různé specifikace ústrojí, včetně výkonnější nabíječky nebo větší baterie pro dojezd přes 320 km.
Tiché elektrické ústrojí vcelku sedí k pohodlné nátuře klasického DS. Na místě tedy firma přirozeně nechala i typické hydro-pneumatické odpružení vozu, s přechodem na elektrické ústrojí byl však systém modernizován novým a rovněž tišeji pracujícím elektrickým čerpadlem.
Zvenku nechává Electrogenic všechno původní, tedy až na samozřejmou absenci výfukové koncovky a nějaké to nové logo na zádi. S kabelem zastrčeným do zásuvky v původním místě hrdla palivové nádrže už však kolemjdoucím dojde, že tohle DS na benzin nejezdí. Cenovku této individuální přestavby firma bohužel nezveřejnila.