Dvorní úpravce Fiatu se štírem ve znaku by se na zoubek mohl podívat i modelu Tipo, který standardně vyniká spíše svým prostorným interiérem.

Dvorní úpravce Fiatu se štírem ve znaku by se na zoubek mohl podívat i modelu Tipo, který standardně vyniká spíše svým prostorným interiérem.

BMW řady 1 prvky řady M seknou. Ve verzi sedan představilo zatím pouze pro čínský trh. Na rozdíl od hatchbacku se jedná o model s motorem uloženým napříč a pohonem primárně předních kol.

BMW řady 1 prvky řady M seknou. Ve verzi sedan představilo zatím pouze pro čínský trh. Na rozdíl od hatchbacku se jedná o model s motorem uloženým napříč a pohonem primárně předních kol.

Francouzská Eliška, stejně jako její sourozenec se lvem ve znaku, své klienty láká na odolnou a především jednoduchou techniku. Grafik X-Tomi si u Citroënu vypůjčil prvky z DS 3 Cabrio Racing, zatímco 301 své dvoubarevné provedení "okoukala" od 308 GTi.

Francouzská Eliška, stejně jako její sourozenec se lvem ve znaku, své klienty láká na odolnou a především jednoduchou techniku. Grafik X-Tomi si u Citroënu vypůjčil prvky z DS 3 Cabrio Racing, zatímco 301 své dvoubarevné provedení "okoukala" od 308 GTi.

Francouzská Eliška, stejně jako její sourozenec se lvem ve znaku, své klienty láká na odolnou a především jednoduchou techniku. Grafik X-Tomi si u Citroënu vypůjčil prvky z DS 3 Cabrio Racing, zatímco 301 své dvoubarevné provedení "okoukala" od 308 GTi.

Francouzská Eliška, stejně jako její sourozenec se lvem ve znaku, své klienty láká na odolnou a především jednoduchou techniku. Grafik X-Tomi si u Citroënu vypůjčil prvky z DS 3 Cabrio Racing, zatímco 301 své dvoubarevné provedení "okoukala" od 308 GTi.

S ostrým civicem poslední generace se počítá. Na autosalonu v Paříži 2016 byla představena studie Type-R, ovšem ve dvouprostorové karosářské verzi.

S ostrým civicem poslední generace se počítá. Na autosalonu v Paříži 2016 byla představena studie Type-R, ovšem ve dvouprostorové karosářské verzi.

Ruská Lada by mohla pod křídly koncernu Renault-Nissan představit opravdu zábavný sedan za rozumné peníze. Skutečně jej připravuje!

Ruská Lada by mohla pod křídly koncernu Renault-Nissan představit opravdu zábavný sedan za rozumné peníze. Skutečně jej připravuje!

Mazda 2 sedan se v současné generaci na českém trhu sice nenabízí, ale značka, která si na řidičském pojetí svých vozů dává záležet, by ostrou řadu 2 MPS uprostřed svého životního cyklu mohla vytvořit.

Mazda 2 sedan se v současné generaci na českém trhu sice nenabízí, ale značka, která si na řidičském pojetí svých vozů dává záležet, by ostrou řadu 2 MPS uprostřed svého životního cyklu mohla vytvořit.

Sportovní verze se zatím dočkalo pouze příbuzné Sandero, ještě ke všemu jen na latinskoamerickém trhu, tedy se znakem Renaultu. S kufrem by to však slušelo i sportovnímu Loganu.

Sportovní verze se zatím dočkalo pouze příbuzné Sandero, ještě ke všemu jen na latinskoamerickém trhu, tedy se znakem Renaultu. S kufrem by to však slušelo i sportovnímu Loganu.

Již na letošním oficiálním představení tříprostorové varianty francouzského bestselleru, pyšně nazvaném GrandCoupé, jsme se zástupců automobilky ptali, jestli se varianta GT chystá. O této variantě zatím Renault u svého sedanu pro východní trhy uvažuje, a tak není nic ztraceno.

Již na letošním oficiálním představení tříprostorové varianty francouzského bestselleru, pyšně nazvaném GrandCoupé, jsme se zástupců automobilky ptali, jestli se varianta GT chystá. O této variantě zatím Renault u svého sedanu pro východní trhy uvažuje, a tak není nic ztraceno.

Koncernové duo v současné době čeká na facelift. Objeví se v rámci něj i sportovní verze Cupra či RS? To příliš pravděpodobné není, avšak image modelů by to jistě prospělo.

Koncernové duo v současné době čeká na facelift. Objeví se v rámci něj i sportovní verze Cupra či RS? To příliš pravděpodobné není, avšak image modelů by to jistě prospělo.

Koncernové duo v současné době čeká na facelift. Objeví se v rámci něj i sportovní verze Cupra či RS? To příliš pravděpodobné není, avšak image modelů by to jistě prospělo.

Koncernové duo v současné době čeká na facelift. Objeví se v rámci něj i sportovní verze Cupra či RS? To příliš pravděpodobné není, avšak image modelů by to jistě prospělo.

BMW řady 1 prvky řady M seknou. Ve verzi sedan představilo zatím pouze pro čínský trh. Na rozdíl od hatchbacku se jedná o model s motorem uloženým napříč a pohonem primárně předních kol.
Francouzská Eliška, stejně jako její sourozenec se lvem ve znaku, své klienty láká na odolnou a především jednoduchou techniku. Grafik X-Tomi si u Citroënu vypůjčil prvky z DS 3 Cabrio Racing, zatímco 301 své dvoubarevné provedení "okoukala" od 308 GTi.
Francouzská Eliška, stejně jako její sourozenec se lvem ve znaku, své klienty láká na odolnou a především jednoduchou techniku. Grafik X-Tomi si u Citroënu vypůjčil prvky z DS 3 Cabrio Racing, zatímco 301 své dvoubarevné provedení "okoukala" od 308 GTi.
S ostrým civicem poslední generace se počítá. Na autosalonu v Paříži 2016 byla představena studie Type-R, ovšem ve dvouprostorové karosářské verzi.
11
Fotogalerie

301 GTi či Rapid RS. Jak by vypadaly sportovní verze malých sedanů?

Ačkoli jsou sedany segmentu B či C považovány za pseudo-luxusní modely určené pro trhy východní Evropy či severní Afriky, ve sportovním kabátku, který jim ušil grafik X-Tomi, jim to často velmi sluší.

Abarth Tipo

Dvorní úpravce Fiatu se štírem ve znaku by se na zoubek mohl podívat i modelu Tipo, který standardně vyniká spíše svým prostorným interiérem.

Fiat Aegea Abarth2.jpg

Italové však umí tu správnou atmosféru vtisknout leckterému vozu. Když dokáží z městské 500 udělat tak přitažlivý sporťák jako je Abarth, jistě by to dokázali i s modelem Tipo.

Jako pohonné ústrojí by klidně mohla sloužit přeplňovaná čtrnáctistovka, ze které v Abarthu dokážou vymáčknout 180 koní. Samosvorný diferenciál a pěkně vyladěný výfuk by pak stačily k tomu, abychom se s tipem skutečně bavili.

BMW 1M Sedan

BMW řady 1 se ve verzi sedan představilo zatím pouze pro čínský trh. Na rozdíl od hatchbacku se jedná o model s motorem uloženým napříč a pohonem primárně předních kol.

BMW M1 Sedan2.jpg

Mnichovští hlásají, že jde o auto pro mladé. Čím jiným přitáhnout pozornost takových klientů, než pořádně ostrou verzí? Z technického hlediska by se ovšem jednalo o oříšek. Vždyť řadový šestiválec, který pohání M2, není pro příčnou zástavbu uzpůsoben, a otázkou by nakonec bylo i to, zda-li by se pod kapotu takového vozu tento agregát vůbec vešel.

V úvahu tak přichází přeplňovaný čtyřválec a pohon všech kol. Puristé si při této představě sice zacpávají uši, avšak u BMW se v posledních letech nebojí ničeho...

Citroën C-Ellysée Racing a Peugeot 301 GTi

Francouzská Eliška, stejně jako její sourozenec se lvem ve znaku, své klienty láká na odolnou a především jednoduchou techniku. Grafik X-Tomi si u Citroënu vypůjčil prvky z DS 3 Cabrio Racing, zatímco 301 své dvoubarevné provedení "okoukala" od 308 GTi.

Citroen C-Elysee Racing2.jpg

Není příliš pravděpodobné, že by mohla být prostá technika francouzského dua nahrazena například přeplňovanou šestnáctistovkou THP o výkonu 270 koní. Její kované písty a válce od Mahle Motorsport by se zde příliš nevyjímaly. 

Peugeot 301 GTi2.jpgSlabší dvousetkoňová verze téhož agregátu není tak potencionálně choulostivá. Peugeot se dle nedávného prohlášení chce soustředit na luxusně a sportovně laděné odnože svých modelů, zatímco u Citroënu by nabroušená Eliška dávala smysl coby hold třem titulům v mistrovství světa cestovních vozů. 

Duo sportovně laděných sedanů se zábavným podvozkem a výkonem kolem 200 koní, to vše za cenu do 400 tisíc? Sem s nimi!

Honda Civic Type-R Sedan

S ostrým civicem poslední generace se počítá. Na autosalonu v Paříži 2016 byla představena studie Type-R, ovšem ve dvouprostorové karosářské verzi.

Honda Civic Type R Sedan2.jpg

Přesto, že výroba Civicu Type-R v karoserii sedan nebyla oficiálně oznámena, její sériová výroba je z výčtu grafických cvičení v tomto článku jeví jako nejpravděpodobnější. V minulých generacích tato kombinace slavila úspěch.

Pod kapotou nového Civicu Type-R by podle dostupných informací měl pracovat posílený agregát z minulé generace. Přeplňovaný dvoulitr by v této evoluci měl dosahovat až 340 koňských sil.

Lada Vesta Sport

Ruská Lada by mohla pod křídly koncernu Renault-Nissan představit opravdu zábavný sedan za rozumné peníze A skutečně jej připravuje!

Lada Vesta Sport2.jpg

Z neoficiálních zdrojů pak přichází informace o přítomnosti sportovních pružin a tlumičů, respektive o podvozku sníženém o plných 45 mm. Pohon údajně dostane na starost benzinová osmnáctistovka naladěná na 110 kW (150 k) kombinovaná s manuální převodovkou.

Plánované představení modelu, který by marketingově využil působení značky v seriálu WTCC, se mělo odehrálo na letošním moskevském autosalonu, avšak zatím v podobě předprodukčního konceptu.

Mazda 2 MPS Sedan

Mazda 2 sedan se v současné generaci na českém trhu sice nenabízí, ale značka, která si na řidičském pojetí svých vozů dává záležet, by ostrou řadu 2 MPS uprostřed svého životního cyklu mohla vytvořit.

Mazda 2 Sedan MPS2.jpg

O pohon by se mohla postarat například osmnáctistovka z modelu MX-5, pokud by se samozřejmě do maličkého sedanu vešla. Dosud nejsilnějším motorem je v modelu 2 atmosférická patnáctistovka o výkonu 115 koní.

Renault/Dacia Logan R.S.

Sportovní verze se zatím dočkalo pouze příbuzné Sandero, ještě ke všemu jen na latinskoamerickém trhu, tedy se znakem Renaultu. S kufrem by to však slušelo i sportovnímu Loganu.

Renault Logan R.S.jpg

Brazilské Sandero R.S. dostalo dvoulitrový čtyřválec. Při spalování benzinu má 145 koní, pokud se využije etanol, tak 150. Točivý moment činí 195 N.m ve 4000 otáčkách za minutu. Z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí za rovných osm sekund. Maximální rychlost činí 202 km/h.
 
 
Vzhledem k tomu, že evropskému trhu bylo odepřeno i opepřené Sandero, příchod vozu, na nějž se zde díváme, se jeví jako vysoce nereálný. Nám by se však líbil. Vždyť kdo by na okresních silnicích nechtěl potrápit několikanásobně dražší a výkonnější vozy právě s Loganem, který je proslulý zcela odlišnými vlastnostmi?
 

Renault Mégane GrandCoupé GT

Již na letošním oficiálním představení tříprostorové varianty francouzského bestselleru, pyšně nazvaném GrandCoupé, jsme se zástupců automobilky ptali, jestli se varianta GT chystá. O této variantě zatím Renault u svého sedanu pro východní trhy uvažuje, a tak není nic ztraceno.

Renault Megane Sedan GT2.jpg

Hatchback a kombi pohání přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 205 koní. Spárována je povinně s dvouspojkovou převodovkou EDC.

Technicky nic modelu GT ve variantě GrandCoupé neodporuje, a tak je rozhodnutí čistě na marketingových funkcionářích francouzské automobilky.

Seat Toledo Cupra a Škoda Rapid RS

Koncernové duo v současné době čeká na facelift. Objeví se v rámci něj i sportovní verze Cupra či RS? To příliš pravděpodobné není, avšak image modelů by to jistě prospělo.

Seat Toledo Cupra 280 2.jpg

Skoda Rapid RS2 (1).jpg

Zatímco u Seatu se X-Tomi inspiroval větším modelem Leon Cupra 280, škodovka si své prvky vzala z Octavie RS. Zařazení těchto modelů do výroby se nejeví příliš reálně, vždyť Škoda rezignovala na model RS i u nové Fabie.

Zástavba techniky ze Seatu Leon Cupra se nejeví příliš pravděpodobně už jen proto, že se u obou vozů liší platformy. U toleda a rapidu konstruktéři vyšli ze staršího řešení pamatujícího ještě první generaci octavie a VW Golf čtvrté generace (platforma A4-PQ34).

Doporučujeme

Články odjinud