Enyaq iV stanovuje v portfoliu Škodovky nová měřítka snad úplně ve všem. V rámci prvního seznámení vyzkoušíme verzi iV 80 se zadním pohonem a výkonem 150 kW. Ptejte se, co vás zajímá!
Tak už došlo i na Škodovku. Po svezeních s Volkswageny ID.3 a ID.4 zjistíme, jak se s úkolem vyrobit první vůz na ryze elektrické platformě MEB poprala i mladoboleslavská značka. Zatím pouze během jednoho dne, první oficiální testování na české půdě však znamená, že do plnohodnotného redakčního testu nás už dělí pouhé týdny.
Enyaq iV měl premiéru už v září loňského roku a od té doby jsme na něm nenechali nit suchou. Prošli jsme snad vše, co šlo udělat od stolu: známe ceny, rozměry, technická data, vychytávky v interiéru, v prodeji se už dokonce objevila i sportovněji střižená verze Sportline. Volkswageny ID.3 a ID.4, s nimiž enyaq sdílí platformu, motory a výbavu, nastavily laťku docela vysoko, obzvláště bavíme-li se o komfortu jízdy. Může být enyaq v něčem výrazně jiný? No, osobně jsem na něj docela zvědavý.
Stejně jako loni v případě čtyřkové octavie bude dnešní den náhradou za mezinárodní prezentaci, která by proběhla, kdyby svět nesrazil na kolena koronavirus. Vůz jsme si přebírali dnes v 8 hodin ráno a máme relativně dostatek času ho v rámci možností proklepnout. A aby toho nebylo málo, na pomoc si vezmeme i Volkswagen ID.4, o jehož vlastnostech jsme si pověděli už minulý týden.
Nečekám, že bychom museli někde nabíjet. Vždyť verze iV 80, kterou budeme mít k dispozici, by měla na jedno nabití ujet hodně přes 500 kilometrů a to dnes není v naší moci. Představu o tom, co budeme zjišťovat, máme, ale samozřejmě se rádi dozvíme, co zajímá přímo vás. Diskuse pod články máme stále omezené (nebude trvat dlouho a znova se rozběhnou), dotazy nám však můžete posílat na adresu dotazy.autorevue@cncenter.cz. Zodpovědět se je budeme snažit v prvních jízdních dojmech, které vydáme v průběhu tohoto týdne.
Škoda Enyaq iV: Technická data a ceny verzí prodávaných v Česku |
Verze |
iV 60 |
iV80 |
Největší výkon [kW] |
132 |
150 |
Točivý moment [N.m] |
310 |
310 |
Kapacita akumulátorů [kWh] |
58 (62) |
77 (82) |
Max. dojezd WLTP [km] |
413 |
537 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,7 |
8,6 |
Max. rychlost [km/h] |
160 |
160 |
Spotřeba dle WLTP [kWh/100 km] |
14,6–17,6 |
15,2–21,6 |
Provozní hmotnost [kg] |
1965–2160 |
2090–2308 |
Max. hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu |
750/1200 |
750/1200 |
Vnější průměr zatáčení – stopový |
9,3 |
9,3 |
Součinitel odporu vzduchu cx |
0,262 |
0,267 |
Cena [Kč] |
1.072.900 |
1.202.900 |
Cena Sportline [Kč] |
1.152.900 |
1.282.900 |
Údaje v závorkách značí celkovou kapacitu Li-ion baterie |