| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max | Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max | Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max | Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max | Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max | Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max | Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max | Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max | Foto: Vladimír Kadera

Nový levný model ale Škoda Auto nechystá, podle Schäfera by to nedávalo smysl. Foto: Škoda Auto

Nový levný model ale Škoda Auto nechystá, podle Schäfera by to nedávalo smysl. | Foto: Škoda Auto

„Většina modelů by tak mohla dostat levnější základní verze, bez kožených sedadel a podobných vyšších prvků výbavy, ale pořád s vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty, na které jsou u nás zákazníci zvyklí. Bude to ukázka toho, že levný neznamená laciný, řekl Thomas Schäfer. Foto: Škoda Auto

„Většina modelů by tak mohla dostat levnější základní verze, bez kožených sedadel a podobných vyšších prvků výbavy, ale pořád s vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty, na které jsou u nás zákazníci zvyklí. Bude to ukázka toho, že levný neznamená laciný, řekl Thomas Schäfer. | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh Foto: Autorevue.cz

| Volkswagen ID.4 Max 77 kWh | Foto: Autorevue.cz

| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera
| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera
| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera
| Škoda Enyaq iV 80 a Volkswagen ID.4 Max Foto: Vladimír Kadera
27
Fotogalerie

Testujeme elektrickou Škodu Enyaq iV! Pomůže nám s ní parťák od Volkswagenu

Enyaq iV stanovuje v portfoliu Škodovky nová měřítka snad úplně ve všem. V rámci prvního seznámení vyzkoušíme verzi iV 80 se zadním pohonem a výkonem 150 kW. Ptejte se, co vás zajímá!

Tak už došlo i na Škodovku. Po svezeních s Volkswageny ID.3 a ID.4  zjistíme, jak se s úkolem vyrobit první vůz na ryze elektrické platformě MEB poprala i mladoboleslavská značka. Zatím pouze během jednoho dne, první oficiální testování na české půdě však znamená, že do plnohodnotného redakčního testu nás už dělí pouhé týdny.

Enyaq iV měl premiéru už v září loňského roku a od té doby jsme na něm nenechali nit suchou. Prošli jsme snad vše, co šlo udělat od stolu: známe ceny, rozměry, technická data, vychytávky v interiéru, v prodeji se už dokonce objevila i sportovněji střižená verze Sportline. Volkswageny ID.3 a ID.4, s nimiž enyaq sdílí platformu, motory a výbavu, nastavily laťku docela vysoko, obzvláště bavíme-li se o komfortu jízdy. Může být enyaq v něčem výrazně jiný? No, osobně jsem na něj docela zvědavý.

Stejně jako loni v případě čtyřkové octavie bude dnešní den náhradou za mezinárodní prezentaci, která by proběhla, kdyby svět nesrazil na kolena koronavirus. Vůz jsme si přebírali dnes v 8 hodin ráno a máme relativně dostatek času ho v rámci možností proklepnout. A aby toho nebylo málo, na pomoc si vezmeme i Volkswagen ID.4, o jehož vlastnostech jsme si pověděli už minulý týden.

Nečekám, že bychom museli někde nabíjet. Vždyť verze iV 80, kterou budeme mít k dispozici, by měla na jedno nabití ujet hodně přes 500 kilometrů a to dnes není v naší moci. Představu o tom, co budeme zjišťovat, máme, ale samozřejmě se rádi dozvíme, co zajímá přímo vás. Diskuse pod články máme stále omezené (nebude trvat dlouho a znova se rozběhnou), dotazy nám však můžete posílat na adresu dotazy.autorevue@cncenter.cz. Zodpovědět se je budeme snažit v prvních jízdních dojmech, které vydáme v průběhu tohoto týdne.

Škoda Enyaq iV: Technická data a ceny verzí prodávaných v Česku
Verze iV 60 iV80
Největší výkon [kW] 132 150
Točivý moment [N.m] 310 310
Kapacita akumulátorů [kWh] 58 (62) 77 (82)
Max. dojezd WLTP [km] 413 537
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,7 8,6
Max. rychlost [km/h] 160 160
Spotřeba dle WLTP [kWh/100 km] 14,6–17,6 15,2–21,6
Provozní  hmotnost [kg] 1965–2160 2090–2308
Max. hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu  750/1200 750/1200
Vnější průměr zatáčení – stopový 9,3 9,3
Součinitel odporu vzduchu cx 0,262 0,267
Cena [Kč] 1.072.900 1.202.900
Cena Sportline [Kč] 1.152.900 1.282.900
Údaje v závorkách značí celkovou kapacitu Li-ion baterie

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Doporučujeme

Články odjinud