12
Fotogalerie

Hyundai i40 je zde. Zatím jako kombi, sedan letos

Automobilka Hyundai v Ženevě vystaví svůj nový model i40 pro střední třídu. Sonata tím končí. Ale je tu kombík! Sláva.

Značka Hyundai již několik let systematicky nahrazuje zavedená jména svých modelů alfanumerickými kombinacemi. Možná jde o pokus přiblížit se německým „prémiovkám“, ale automobilové prostředí tím přichází o další „jména“ ve prospěch neosobních kódů. To přesně koresponduje s trendem směřujícím k pojetí automobilu coby spotřebnímu materiálu. Jinými slovy, automobilové modely se postupně mění v čísla, podobně jako my. Ale dost filozofování. V Ženevě Hyundai s plnou pompou představí nový model i40, který má nahradit poměrně slavné jméno Sonata a my jsme vám jej dosud nabídli pouze v podobě prvotních kreseb. A úvodní karosářskou variantou se poněkud nezvykle stane kombík (sedan v nabídce přibude ještě koncem tohoto roku), který svoji slavnou premiéru oslaví již za dva týdny v Ženevě.

Hyundai i40 oficial 01.jpg Hyundai i40 oficial 02.jpg Hyundai i40 oficial 03.jpg
Hyundai i40 oficial 04.jpg Hyundai i40 oficial 08.jpg Hyundai i40 oficial 09.jpg

Naplňují se tak naše proroctví o tom, že v Evropě se nový střední Hyundai bude prodávat pod označením i40, o čemž jsme psali ve chvíli, kdy jsme vám představovali novou generaci modelu Sonata (2010) určenou pro domácí, jihokorejský trh. Porovnáte-li obrázky obou verzí, je vám jasné, že evropská verze i40 dostala rozsáhle přepracovanou příď, zatímco interiér se mnoho nezměnil. Tříramenný volant odpovídá „sportovnímu duchu“, který nyní vládne Evropou, totéž platí o sedadlech s posílenou boční oporou. Hyundai i40 hodlá zaútočit v segmentu D proti matadorům VW Passat nebo Ford Mondeo, ale i proti nováčkům typu Peugeot 508.  

Hyundai i40 oficial 05.jpg Hyundai i40 oficial 06.jpg Hyundai i40 oficial 10.jpg

Hyundai i40 má být evropským zákazníkům bližší než jakákoli dosavadní Sonata, protože vznikla přímo v designérském středisku Hyundai v německém Rüsselsheimu. Styling karoserie má blíže k americké Elantře než k asijské Sonatě poslední generace a v rozsáhlejším měřítku využívá „fluidních“ motivů, o něž se nyní Hyundai v našich podmínkách opírá. Nový model i40 má oslnit „v dané třídě dosud nevídanými výbavovými prvky“ včetně vyhřívání a stavitelnosti všech sedadel, vyhřívaného volantu a samočinného odmlžování čelního okna.  

Hyundai i40 oficial 07.jpg Hyundai i40 oficial 11.jpg Hyundai i40 oficial 12.jpg

V závislosti na konkrétním trhu bude Hyundai i40 dodáván s řadou moderních čtyřválcových motorů, jejichž objem však v žádném případě nepřekročí hranici 2,0 l. Základem palety „benzíňáků“ se stane přímovstřiková jednotka 1,6 GDI s výkonem 135 koní (99 kW)/6 300 ot./min. a točivým momentem 164 Nm/4 850 ot./min., výkonnější verze 2,0 GDI pak nabídne 177 koní (130 kW) a 208 Nm. Jistě více vás budou zajímat „diesely“. V této oblasti bude k mání čtyřválec 1,7 CRDi dodávaný ve výkonových verzích 116 a 136 koní (85 a 100 kW) s točivým momentem 260, resp. 325 Nm v okolí 2 000 ot./min.  

Hyundai i40 se na stánku jihokorejského producenta v Ženevě představí ve společnosti modelů Veloster Coupe a Hyundai Curb.


 



 
 


 

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud