11
Fotogalerie

Subaru Impreza STI Carbon a Hybrid Tourer

Zapomeňte na Frankfurt, blíží se autosalon v Tokiu. A Subaru zde rozhodně chybět nebude, představí hned dvě větší novinky.

Nabízíme vám stručnou charakteristiku obou novinek, jež se na tokijském autosalonu příští měsíc chystá prezentovat automobilka Subaru.

Subaru Hybrid Tourer Concept

Hvězdou jejího stánku se nejspíš stane studie luxusního hybridního cestovního vozu, jež naznačuje, kudy se budou kroky Subaru v následujících letech ubírat. Koncept Hybrid Tourer na své palubě nese hned tři oddělené pohonné jednotky, jež stroj budou pohánět v závislosti na aktuálních podmínkách.

Příznivci značky tak nepřijdou o typický pohon všech kol ani o plochý spalovací motor, jenž se bude vyznačovat dvoulitrovým objemem, přeplňováním a přímým vstřikováním (doufejme že benzínu). Svůj výkon posílá na kola přední nápravy skrze rychlostní skříň s plynulou změnou převodů Lineartronic CVT.

Subaru Hybrid Tourer 1.jpg Subaru Hybrid Tourer 1.jpg Subaru Hybrid Tourer 3.jpg Subaru Hybrid Tourer 4.jpg
 
Elektromotor s výkonem 10 kW je vestavěn hned za setrvačník „boxeru“ a napájen je z li-ionových akumulátorů, druhý elektromotor o výkonu 20 kW pohání kola zadní nápravy buď při pomalé jízdě, nebo v případě nutnosti maximálního zrychlení. Díky tomu odpadla instalace spojovacího kardanu k zadní rozvodovce, to umožnilo snížit podlahu do jedné roviny, z čehož těží prostor pro posádku.

Kromě pokrokové konstrukce pohonného systému se tato studie vyznačuje také mohutnou dvojicí vzhůru výklopných dveří, které umožňují snadný přístup k objema řadám sedadel, či přístrojovým štítem, jenž lze spolu s volantem zdvihat a snižovat s ohledem na ideální výhled řidiče. Studie Hybrid Tourer Concept je dlouhá 4 630, široká 1 980 a vysoká 1 420 mm.

Subaru Hybrid Tourer 2.jpg Subaru Hybrid Tourer 5.jpg
Subaru Hybrid Tourer 6.jpg Subaru Hybrid Tourer 7.jpg
Subaru Hybrid Tourer Concept

Subaru Impreza WRX STI Carbon

Zatímco s hybridním cestovním vozem se zřejmě ještě jen tak nesvezeme, daleko blíže silničnímu provozu bude druhá novinka od Subaru. Ponese jméno Impreza WRX STI Carbon a výrobce jí hodlá vyslyšet časté výtky na příliš vysokou hmotnost běžné Imprezy. STI Carbon má však za úkol stáhnout drobný náskok, který si vybudovaly zejména poslední dvě generace tradičního konkurenta v podobě Mitsubishi Evo. A hlavním prostředkem mají být redukce hmotnosti a snížení těžiště, což vozu jistě prospěje.

Subaru WRX STI Carbon 1.jpg Subaru WRX STI Carbon 4.jpg

Hned při prvním pohledu na první snímky zaznamenáme přítomnost nové střechy vyrobené tentokrát z uhlíkových kompozitů. Před pákou ruční brzdy dále vidíme volič pětistupňové automatické převodovky vypůjčené z typu Legacy, sportovní sedadla Recaro jsou čalouněna kombinací kvalitní kůže a semiše (jím je obložena i palubní deska včetně krytu přístrojového štítu).

Dobře, semiš i střecha jsou v pořádku, ale co ten automat? Subaru slibuje, že tato skříň nabídne „osobité potěšení z jízdy širšímu spektru zákazníků“. Možná se mnou nebudete souhlasit, ale myslím, že slavné jméno STI nemá toto podlézání za potřebí a pravověrní zastánci Imprezy STI (již beztak těžce zkoušení přechodem na pětidvéřovou karosérii) mohou být díky této sérii opět zklamaní. Takové auto si jistě své zákazníky najde, ale co mu raději říkat třeba GT Carbon...?    

Subaru WRX STI Carbon 2.jpg Subaru WRX STI Carbon 3.jpg  
Subaru Impreza WRX STI Carbon

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud