Předchozí generace Fordu Focus RS si užila jako silácký hot hatch s pohonem všech kol svou slávu. Teď už ovšem Ford pracuje na nástupci vycházejícím z nejnovějšího Focusu čtvrté generace. | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford

Předchozí generace Fordu Focus RS si užila jako silácký hot hatch s pohonem všech kol svou slávu. Teď už ovšem Ford pracuje na nástupci vycházejícím z nejnovějšího Focusu čtvrté generace. | Ford Focus RS (2015) | Zdroj: Ford

Stále půjde o výkonnou čtyřkolku, k pohonu zadních kol chce ale Ford dojít trochu jiným způsobem. Podle informací britského magazínu Car chce totiž Ford dosáhnout pohonu všech kol u nového Focusu RS elektrifikací. | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford

Stále půjde o výkonnou čtyřkolku, k pohonu zadních kol chce ale Ford dojít trochu jiným způsobem. Podle informací britského magazínu Car chce totiž Ford dosáhnout pohonu všech kol u nového Focusu RS elektrifikací. | Ford Focus RS (2015) | Zdroj: Ford

Přesněji pak nasazením elektromotoru, který by samostatně poháněl zadní kola, zatímco o pohon těch předních se postarala mild-hybridní jednotka. | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford

Přesněji pak nasazením elektromotoru, který by samostatně poháněl zadní kola, zatímco o pohon těch předních se postarala mild-hybridní jednotka. | Ford Focus RS (2015) | Zdroj: Ford

Car přímo zmiňuje využití modulárního elektromotoru e-Twinster firmy GKN, který se vyznačuje snadnou instalací a automobilkám chce zajišťovat snadnou cestu k dodatečnému pohonu zvolené nápravy takřka u jakéhokoliv nového vozu. | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford

Car přímo zmiňuje využití modulárního elektromotoru e-Twinster firmy GKN, který se vyznačuje snadnou instalací a automobilkám chce zajišťovat snadnou cestu k dodatečnému pohonu zvolené nápravy takřka u jakéhokoliv nového vozu. | Ford Focus RS (2015) | Zdroj: Ford

Samozřejmostí je poté funkce vektorování točivého momentu ve spolupráci s pohonem předních kol. | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford

Samozřejmostí je poté funkce vektorování točivého momentu ve spolupráci s pohonem předních kol. | Ford Focus RS (2015) | Zdroj: Ford

Zmíněná mild-hybridní jednotka (nejspíše na základě existujícího čtyřválce 2.3 EcoBoost) pod kapotou nového Focusu RS by mohla nabídnout výkon až kolem 400 koní (294 kW). | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford

Zmíněná mild-hybridní jednotka (nejspíše na základě existujícího čtyřválce 2.3 EcoBoost) pod kapotou nového Focusu RS by mohla nabídnout výkon až kolem 400 koní (294 kW). | Ford Focus RS (2015) | Zdroj: Ford

Ostatně s podobnou hodnotou už pracuje konkurent v kategorii „hyper-hatchů“ s pohonem všech kol, nejnovější  Mercedes-AMG A 45  se svými 310 kW (421 koní) z přeplňovaného dvoulitru. | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford

Ostatně s podobnou hodnotou už pracuje konkurent v kategorii „hyper-hatchů“ s pohonem všech kol, nejnovější Mercedes-AMG A 45 se svými 310 kW (421 koní) z přeplňovaného dvoulitru. | Ford Focus RS (2015) | Zdroj: Ford

Pokud se tyto spekulace potvrdí, očekávat můžeme široké možnosti nastavení takového ústrojí v rámci několika jízdních režimů a nepochybně i návrat takzvaného „Drift módu“ pro chuligánský styl jízdy dveřmi napřed. Více v článku... | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford

Pokud se tyto spekulace potvrdí, očekávat můžeme široké možnosti nastavení takového ústrojí v rámci několika jízdních režimů a nepochybně i návrat takzvaného „Drift módu“ pro chuligánský styl jízdy dveřmi napřed. Více v článku... | Ford Focus RS (2015) | Zdroj: Ford

Stále půjde o výkonnou čtyřkolku, k pohonu zadních kol chce ale Ford dojít trochu jiným způsobem. Podle informací britského magazínu Car chce totiž Ford dosáhnout pohonu všech kol u nového Focusu RS elektrifikací. | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford
Přesněji pak nasazením elektromotoru, který by samostatně poháněl zadní kola, zatímco o pohon těch předních se postarala mild-hybridní jednotka. | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford
Car přímo zmiňuje využití modulárního elektromotoru e-Twinster firmy GKN, který se vyznačuje snadnou instalací a automobilkám chce zajišťovat snadnou cestu k dodatečnému pohonu zvolené nápravy takřka u jakéhokoliv nového vozu. | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford
Samozřejmostí je poté funkce vektorování točivého momentu ve spolupráci s pohonem předních kol. | Ford Focus RS (2015) Zdroj: Ford
8
Fotogalerie

Nový Ford Focus RS jako hybrid? Pohon zadních kol možná zajistí elektromotor

Ford se do elektrifikace své modelové nabídky pouští opravdu silně. Teď přichází informace, že elektrické pomoci se nevyhne ani nová generace Focusu RS.

Předchozí generace Fordu Focus RS si užila jako silácký hot hatch s pohonem všech kol svou slávu. Teď už ovšem Ford pracuje na nástupci vycházejícím z nejnovějšího Focusu čtvrté generace. Stále půjde o výkonnou čtyřkolku, k pohonu zadních kol chce ale Ford dojít trochu jiným způsobem.

Podle informací britského magazínu Car chce totiž Ford dosáhnout pohonu všech kol u nového Focusu RS elektrifikací. Přesněji pak nasazením elektromotoru, který by samostatně poháněl zadní kola, zatímco o pohon těch předních se postarala mild-hybridní jednotka.

Car přímo zmiňuje využití modulárního elektromotoru e-Twinster firmy GKN, který se vyznačuje snadnou instalací a automobilkám chce zajišťovat snadnou cestu k dodatečnému pohonu zvolené nápravy takřka u jakéhokoliv nového vozu. Samozřejmostí je poté funkce vektorování točivého momentu ve spolupráci s pohonem předních kol.

Zmíněná mild-hybridní jednotka (nejspíše na základě existujícího čtyřválce 2.3 EcoBoost) pod kapotou nového Focusu RS by mohla nabídnout výkon až kolem 400 koní (294 kW). Ostatně s podobnou hodnotou už pracuje konkurent v kategorii „hyper-hatchů“ s pohonem všech kol, nejnovější Mercedes-AMG A 45 se svými 310 kW (421 koní) z přeplňovaného dvoulitru.

Pokud se tyto spekulace potvrdí, očekávat můžeme široké možnosti nastavení takového ústrojí v rámci několika jízdních režimů a nepochybně i návrat takzvaného „Drift módu“ pro chuligánský styl jízdy dveřmi napřed. Představení nové generace Fordu Focus RS se plánuje někdy během roku 2020.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud