| VW Multivan T7 Zdroj: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen Multivan T7 je doslova od podlahy nový. Přezbrojil totiž na modulární platformu MQB, od čehož si automobilka slibuje posun jízdních vlastností směrem k osobnímu vozu. Foto: Vladimír Kadera

Volkswagen Multivan T7 je doslova od podlahy nový. Přezbrojil totiž na modulární platformu MQB, od čehož si automobilka slibuje posun jízdních vlastností směrem k osobnímu vozu. | Foto: Vladimír Kadera

Tak to ostatně má už  model Caddy , což by nám mohlo dávat malou nápovědu, jak to s novinkou dopadne. Zatím jsme ale s autem nejezdili, zato jsme ho alespoň poprvé viděli! Foto: Vladimír Kadera

Tak to ostatně má už model Caddy, což by nám mohlo dávat malou nápovědu, jak to s novinkou dopadne. Zatím jsme ale s autem nejezdili, zato jsme ho alespoň poprvé viděli! | Foto: Vladimír Kadera

Volkswagen nechybí  na právě probíhajícím IAA Mnichov . Pozornost diváků ale strhává spíše směrem k elektromobilům. Kdo chtěl včera vidět nový Multivan, musel na stánku vystát frontu u schodů do druhého patra. Foto: Vladimír Kadera

Volkswagen nechybí na právě probíhajícím IAA Mnichov. Pozornost diváků ale strhává spíše směrem k elektromobilům. Kdo chtěl včera vidět nový Multivan, musel na stánku vystát frontu u schodů do druhého patra. | Foto: Vladimír Kadera

 Multivan  byl na stánku VW jediným autem se spalovacím motorem a vyfotit ho bez tlačenice diváků je takřka nemožné. Foto: Vladimír Kadera

Multivan byl na stánku VW jediným autem se spalovacím motorem a vyfotit ho bez tlačenice diváků je takřka nemožné. | Foto: Vladimír Kadera

Příď auta je největší designovou změnou za posledních 18 let, od uvedení generace T5. Zatímco základní design pětky se každým dalším omlazením jen lehce inovoval, u T7 jde o větší přepracování a pokračování v trendu, který nastolil už model Caddy.  Foto: Vladimír Kadera

Příď auta je největší designovou změnou za posledních 18 let, od uvedení generace T5. Zatímco základní design pětky se každým dalším omlazením jen lehce inovoval, u T7 jde o větší přepracování a pokračování v trendu, který nastolil už model Caddy.  | Foto: Vladimír Kadera

Zajímavostí pak je, že vůbec poprvé nebude Multivan sdílet základy s Transporterem, protože pro ten se vyvíjí základy společně s automobilkou Ford. Spolupráce značek funguje od poloviny minulého roku a výsledek bychom měli vidět v příštím roce. Foto: Vladimír Kadera

Zajímavostí pak je, že vůbec poprvé nebude Multivan sdílet základy s Transporterem, protože pro ten se vyvíjí základy společně s automobilkou Ford. Spolupráce značek funguje od poloviny minulého roku a výsledek bychom měli vidět v příštím roce. | Foto: Vladimír Kadera

Moderní architektura palubní desky s digitálním přístrojovým štítem a velkým infotainmentem je nám dobře známá. Foto: Vladimír Kadera

Moderní architektura palubní desky s digitálním přístrojovým štítem a velkým infotainmentem je nám dobře známá. | Foto: Vladimír Kadera

Stejně tak i multifunkční volant, který si však zachoval klasická tlačítka místo dotykových s haptickou odezvou, jak to má třeba nový VW Golf. Co už se bez dotykových tlačítek neobešlo je ovládání klimatizace a audia. Foto: Vladimír Kadera

Stejně tak i multifunkční volant, který si však zachoval klasická tlačítka místo dotykových s haptickou odezvou, jak to má třeba nový VW Golf. Co už se bez dotykových tlačítek neobešlo je ovládání klimatizace a audia. | Foto: Vladimír Kadera

Multivan T7 má také ten samý panel s dotykovými tlačítky pro volení jízdních režimů, menu s možnostmi pro usnadnění parkování i nabídku asistenčních systémů, kterých je díky novému základu mnohem víc než dříve.  Foto: Vladimír Kadera

Multivan T7 má také ten samý panel s dotykovými tlačítky pro volení jízdních režimů, menu s možnostmi pro usnadnění parkování i nabídku asistenčních systémů, kterých je díky novému základu mnohem víc než dříve.  | Foto: Vladimír Kadera

Ohledně ovládání má tedy skoro vše, co se nám na  novém golfu  tak úplně nelíbí. Foto: Vladimír Kadera

Ohledně ovládání má tedy skoro vše, co se nám na novém golfu tak úplně nelíbí. | Foto: Vladimír Kadera

Vzhledem k jeho vlastnostem se mu to však snáze odpustí. Nový základ nic neubral z dodávkového posazu za volantem. Foto: Vladimír Kadera

Vzhledem k jeho vlastnostem se mu to však snáze odpustí. Nový základ nic neubral z dodávkového posazu za volantem. | Foto: Vladimír Kadera

Nemusíte se ničeho bát, pořád máte perfektní přehled o dění okolo vás a o rozměrech auta. Interiér auta je ve prospěch úložných prostorů využitý opět na maximum. Foto: Vladimír Kadera

Nemusíte se ničeho bát, pořád máte perfektní přehled o dění okolo vás a o rozměrech auta. Interiér auta je ve prospěch úložných prostorů využitý opět na maximum. | Foto: Vladimír Kadera

Nechybí dvojice přihrádek pro spolujezdce, přihrádka na vrchu palubní desky, sklopné držáky na nápoje pro cestující vpředu ani ikonický variabilní stoleček pro cestující vzadu.  Foto: Vladimír Kadera

Nechybí dvojice přihrádek pro spolujezdce, přihrádka na vrchu palubní desky, sklopné držáky na nápoje pro cestující vpředu ani ikonický variabilní stoleček pro cestující vzadu.  | Foto: Vladimír Kadera

Na všech sedadlech je spousta místa a zadní jsou vyjímatelné. Vzhledem k tlačenici okolo auta jsme si toho ale moc nevyzkoušeli. Foto: Vladimír Kadera

Na všech sedadlech je spousta místa a zadní jsou vyjímatelné. Vzhledem k tlačenici okolo auta jsme si toho ale moc nevyzkoušeli. | Foto: Vladimír Kadera

VW Multivan T7 se bude prodávat výhradně se čtyřválci. Na výběr bude z benzinů 1.5 TSI (100 kW) a 2.0 TSI (150 kW) a naftového dvoulitru 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). Foto: Vladimír Kadera

VW Multivan T7 se bude prodávat výhradně se čtyřválci. Na výběr bude z benzinů 1.5 TSI (100 kW) a 2.0 TSI (150 kW) a naftového dvoulitru 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). | Foto: Vladimír Kadera

Na place pak byla žhavá novinka - plug-in hybrid kombinující motor 1.5 TSI a jeden elektromotor. Systémový výkon činí 160 kW (218 koní) a díky baterii o kapacitě 13 kWh ujede na jedno nabití 50 km. Foto: Stanislav Kolman

Na place pak byla žhavá novinka - plug-in hybrid kombinující motor 1.5 TSI a jeden elektromotor. Systémový výkon činí 160 kW (218 koní) a díky baterii o kapacitě 13 kWh ujede na jedno nabití 50 km. | Foto: Stanislav Kolman

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Plug-in hybridní provedení Volkswagenu Multivan T7 slibuje solidní dojezd na elektřinu a použitelnost na delších cestách. Zdroj: Volkswagen

Plug-in hybridní provedení Volkswagenu Multivan T7 slibuje solidní dojezd na elektřinu a použitelnost na delších cestách. | Zdroj: Volkswagen

Flexibilní stolek bude moci v novém multivanu používat celá posádka ve všech třech řadách sedadel. Zdroj: Volkswagen

Flexibilní stolek bude moci v novém multivanu používat celá posádka ve všech třech řadách sedadel. | Zdroj: Volkswagen

Nový Volkswagen Multivan T7 se svým designem inspiruje u generací T3 a T4. Odkazuje na ně tvarem kapoty a horizontální linií okolo karoserie. Zdroj: Volkswagen

Nový Volkswagen Multivan T7 se svým designem inspiruje u generací T3 a T4. Odkazuje na ně tvarem kapoty a horizontální linií okolo karoserie. | Zdroj: Volkswagen

Představení Volkswagenu Multivan T7 je plánováno na polovinu června. Zdroj: Volkswagen

Představení Volkswagenu Multivan T7 je plánováno na polovinu června. | Zdroj: Volkswagen

Multivan využije v nové generaci platformu MQB, která má model po stránce jízdních vlastností více přiblížit osobním modelům značky.  Více v článku...

Multivan využije v nové generaci platformu MQB, která má model po stránce jízdních vlastností více přiblížit osobním modelům značky. Více v článku...

Mezi další novinky u Volkswagenu patří upoutávka na novou generaci velkoprostorového modelu Multivan s interním označením T7. Snímek přídě ukazuje stylový panel LED světlometů s výraznou grafikou.

Mezi další novinky u Volkswagenu patří upoutávka na novou generaci velkoprostorového modelu Multivan s interním označením T7. Snímek přídě ukazuje stylový panel LED světlometů s výraznou grafikou.

...ale také nákres plně autonomního tahače pod značkou MAN, patřící do koncernu VW – vize nemá tradiční kabinu pro řidiče, pouze vysoký lakovaný panel připomínající tradiční siluetu tahače. 

...ale také nákres plně autonomního tahače pod značkou MAN, patřící do koncernu VW – vize nemá tradiční kabinu pro řidiče, pouze vysoký lakovaný panel připomínající tradiční siluetu tahače. 

Volkswagen Multivan T7 je doslova od podlahy nový. Přezbrojil totiž na modulární platformu MQB, od čehož si automobilka slibuje posun jízdních vlastností směrem k osobnímu vozu. Foto: Vladimír Kadera
Tak to ostatně má už  model Caddy , což by nám mohlo dávat malou nápovědu, jak to s novinkou dopadne. Zatím jsme ale s autem nejezdili, zato jsme ho alespoň poprvé viděli! Foto: Vladimír Kadera
Volkswagen nechybí  na právě probíhajícím IAA Mnichov . Pozornost diváků ale strhává spíše směrem k elektromobilům. Kdo chtěl včera vidět nový Multivan, musel na stánku vystát frontu u schodů do druhého patra. Foto: Vladimír Kadera
 Multivan  byl na stánku VW jediným autem se spalovacím motorem a vyfotit ho bez tlačenice diváků je takřka nemožné. Foto: Vladimír Kadera
56
Fotogalerie

Nový Volkswagen Multivan T7 odhaluje první ceny. Ani základ nejde pod milion

Na české cenovky si ještě počkáme, mnohé ale odhaluje německý konfigurátor.

Nová generace Volkswagenu Multivan (T7) se nám oficiálně představila letos v červnu a nedávno jsme si ji mohli prohlédnout i naživo. Nyní už automobilka oznamuje start výroby ve své modernizované továrně pro užitkové modely v Hannoveru a představu o cenovkách nabízí skrze německý konfigurátor.

Začátek výroby v Hannoveru považuje VW za milník v místní produkci elektrifikovaných modelů. Nový Multivan s možností plug-in hybridního pohonu je zde prvotinou, zatímco modernizace závodu dále pokračuje k zahájení výroby čistě elektrického ID. Buzz příští rok. Nový Multivan je také prvním modelem, který se v Hannoveru vyrábí na základě modulární platformy MQB.

Zvýšila se i úroveň automatizace při výrobě – například karosárna T7 nyní pracuje s 93% úrovní automatizace výroby, zatímco u dřívější T6.1 dosahovala okolo 77 %. Přestože ale v závodě nechybí ani autonomní přepravníky pro díly, VW dodává, že v Hannoveru dále vytváří i nové pracovní pozice pro lidi. Například v oblasti datové analýzy výroby.

Datum spuštění prodeje nového Multivanu T7 v Česku zatím neznáme, nicméně pro domácí německý trh již Volkswagen spustil předobjednávky. Novinka tedy začíná na ceně 44.839 eur (asi 1,14 milionu korun) za výchozí výbavu (pětimístná konfigurace, základní rozvor) s motorem 1.5 TSI (100 kW/136 k) a sedmistupňovým DSG – ostatně manuální převodovku již T7 vůbec nenabízí.

V Německu nabízí VW kromě výchozího modelu ještě další tři úrovně výbavy Life, Style a Energetic. Zmiňovaná plug-in hybridní verze je přitom dostupná i pro úplný základ, a to od ceny 57.173 eur (1,46 milionu korun). Známé ústrojí kombinuje čtyřválec 1.4 TSI, jeden elektromotor a 13kWh baterii pro systémový výkon 160 kW (218 koní). Součástí je šestistupňové DSG.

S výkonnějším čtyřválcem 2.0 TSI (150 kW/204 k) začíná T7 od 49.932 eur (asi 1,27 milionu korun). Příští rok má do prodeje dorazit i diesel 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). Nakonec v nejvybavenější úrovni Energetic startuje Multivan od 67.800 eur (asi 1,73 milionu korun), dostupný je výhradně s plug-in hybridem pod kapotou.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud