27
Fotogalerie

Právě testujeme: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

Na novou generaci Fordu Mondeo se čekalo hodně dlouho, tohle čekání je ale u konce. Dočkali se nejen čeští zákazníci, ale také naše redakce. Ano, tento týden patří Fordu Mondeo a to rovnou v té nejvyšší specifikaci, jakou si zatím můžete pořídit.

Kapitoly článku:


Ford jako kdyby čekal s uvedením nové generace na to, až začne Volkswagen prodávat novou generaci modelu Passat. A tak se stalo, že nám v podstatě současně vstoupily na trh dvě velmi důležité novinky střední třídy. Tu od Volkswagenu jsme si probrali v rámci prvních dojmů (a samozřejmě se k ní ještě klasickým testem vrátíme), teď přišla řada na nový Ford Mondeo.

Naše testované provedení je to vůbec nejdražší, co si můžete koupit. V redakci nám totiž parkuje Mondeo s karoserií kombi, s vrcholným naftovým dvoulitrem pod kapotou, s automatickou převodovkou Powershift a prakticky plnou výbavou. Pohled do ceníku říká, že za takovou verzi zaplatíte minimálně 834 990 Kč.

_DSC0013.JPG_DSC0020.JPG_DSC0028.JPG
Designově se nové Mondeo velmi povedlo. V praxi všedního provozu vypadá tohle kombi více než dobře. 

Nový Ford Mondeo je opravdu velké auto. Délka kombíku dosahuje na 4867 mm, šířka činí 1852 mm a celková výška 1501 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2850 mm. Nejsilnější diesel disponuje výkonem 132 kW (180 koní) a maximem točivého momentu 400 Nm.

Ve spolupráci s automatickou převodovkou zvládne tato verze sprint z nuly na stovku za 8,7 s a nejvíce se rozjede na 218 km/h. K motoru (respektive jeho přesným parametrům) se ještě vrátíme v samostatném článku. I nové Mondeo totiž zamíří do válcové zkušebny.

Níže následují klasické první bezprostřední dojmy. Jestli máte k Mondeu nějaký konkrétní dotaz, teď je ta správná chvíle. Diskuze je vám k dispozici.

  • Ano, Mondeo sice připomíná Aston Martin, ale v praxi je tohle auto opravdu hodně atraktivní. Design je samozřejmě věc subjektivní, ale já se nebojím napsat, že Ford udělal hezčí auto než jakým je Passat.
  • Už i Mondeo má takzvané dynamické blinkry. Ne že by to byla věc naprosto zásadní, ale efektní to je určitě.
  • Americký původ auta poznáte okamžitě. S chromovými prvky se nešetřilo.
  • V prvních chvílích jsem byl ztracen v tom, co se kterým tlačítkem ovládá. Na středovém panelu sice tlačítek moc není, ale na volantu jich je požehnaně. Na rozluštění ergonomie budu potřebovat více času.
  • Podobný chaos vládne také na přístrojovém štítu, kde může být tolik věcí, že vám z toho půjde hlava kolem. Naštěstí jde displeje mezi budíky vypnout a zůstane vám pod volantem klasicky jen otáčkoměr a tachometr.
  • Sedačky od prvních metrů dokazují, že cestování v nich i na dlouhé trasy bude příjemnou záležitostí.
  • Prostor vpředu je více než dostatečný, prostor vzadu ale není nic moc. Zklamáním je pro mě především místo pro hlavu. Se svými 190 cm se dozadu nevejdu. Svůj podíl na tom má zaručeně i střešní okno.
  • Zavazadelník možná netrhá rekordy, ale vypadá minimálně dostatečně. Víko lze otevřít i zavřít dálkovým ovladačem.
  • Naftový motor se prezentuje slušným odhlučněním, sympatickou dynamikou a rozumnou spotřebou. Včerejší jízda skrz Prahu a zpět skončila na hodnotě (podle palubního počítače) 7,8 l/100 km, což na takto velké auto ještě navíc s automatem není vůbec špatné.
  • Mondeo je laděné hodně na komfort a oproti Passatu působí jako těžší (a tím pádem možná i větší) auto. Karoserie se příjemně houpe, velká kola ale umí předvést solidní ránu, pokud potkáte větší nerovnost. Uvidíme, jak na tom bude podvozek při rychlejší jízdě. Každopádně americký charakter Mondeo nezapře. 

 

Ford Mondeo

Ford Mondeo si získal renomé vynikajícím chováním na silnici a v aktuální generaci rovněž obřím vnitřním prostorem. Ford přemýšlí o ukončení výroby tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi • Test Ford Mondeo 2.0 Hybrid iVCT • Modernizace

Doporučujeme

Články odjinud