Z čínské továrny unikly první pořádné fotky zatím tajného stylového hatchbacku. Do jeho premiéry zbývá zhruba rok.
Nová generace Mini má mít premiéru až v roce 2023. Už nyní ale víme, že půjde o poslední verzi, která nabídne jak spalovací (benzin i diesel), tak elektrické motory. Dle jistých náznaků využije platformu FAAR, která vychází z konstrukčního základu staršího řešení BMW UKL1 (Untere Klasse). Tu v současnosti najdeme u všech menších Mini, její větší verze UKL2 našla využití v Countrymanu, Clubmanu, BMW řad 1 i 2 a také aktuální X1 a X2. Pro zajímavost, má ji také crossover Zinoro 60H, vyráběný pod čínským BMW Brilliance.
Jak je patrné z fotek, příď chystaného Mini je elegantní evolucí současného stavu. Máme zde osmiúhelníkovou čelní masku, kulatá LED světla (mimochodem již ne zcela zapuštěná do kapoty) i typický prvek „plovoucí střechy.“ Zatímco vpředu je vše bez většího překvapení, záď už nyní budí velké emoce. Trojúhelníková světla s mřížkovou strukturou jsou propojena tmavým pásem s názvem modelu – jde o radikální odklon od současného stavu, který plus minus vychází z původního klasického Mini.
Špionům se podařilo nahlédnout i dovnitř, kde překvapí absence klasického přístrojového štítu a přítomnost obří kulaté obrazovky s lesklým povrchem, pod níž se nachází několik ovládacích prvků. Zobrazení jízdních údajů tak bude zřejmě řešeno výhradně přes průhledový displej na štítku před řidičem, který by v takovém případě musel být sériovou výbavou.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman