Honda nás sice už nějakou dobu láká na nástupce, ale aktuální model stále jezdí a pořád umí zajíždět skvělé časy. Jeho posledním úspěchem je traťový rekord na australském okruhu The Bend Motorsport Park. Zdroj: Honda

Honda nás sice už nějakou dobu láká na nástupce, ale aktuální model stále jezdí a pořád umí zajíždět skvělé časy. Jeho posledním úspěchem je traťový rekord na australském okruhu The Bend Motorsport Park. | Zdroj: Honda

Za volant usedl zkušený závodní pilot Tony D’Alberto, známý z australských sérií Endurance Championship a GT Championship. Téměř pětikilometrovou trať zajel s „obyčejným“ Civicem Type-R za 2 minuty a 13,251 sekundy.  Zdroj: Honda

Za volant usedl zkušený závodní pilot Tony D’Alberto, známý z australských sérií Endurance Championship a GT Championship. Téměř pětikilometrovou trať zajel s „obyčejným“ Civicem Type-R za 2 minuty a 13,251 sekundy.  | Zdroj: Honda

Poté osedlal o zhruba 23 kilogramů lehčí verzi Limited Edition na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, s níž čas srazil o další sekundu. Zdroj: Honda

Poté osedlal o zhruba 23 kilogramů lehčí verzi Limited Edition na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, s níž čas srazil o další sekundu. | Zdroj: Honda

Nová generace Civicu Type-R se představí už v letošním roce. Honda ladila své prototypy na severní smyčce Nürburgringu i japonských okruzích Zdroj: Honda

Nová generace Civicu Type-R se představí už v letošním roce. Honda ladila své prototypy na severní smyčce Nürburgringu i japonských okruzích | Zdroj: Honda

V pořadí již 11. generace Hondy Civic si odbyla premiéru nejdříve v dubnu jako  sedan pro americký trh . V červnu následovala varianta hatchback, kterého se dočkáme i na evropském trhu. Milovníci sportovní jízdy však celou dobu vyhlíží novou variantu Type-R. Aktuální totiž platí za  jednu z nejlepších předokolek  na trhu a od novinky se tak hodně očekává. Zdroj: Honda

V pořadí již 11. generace Hondy Civic si odbyla premiéru nejdříve v dubnu jako sedan pro americký trh. V červnu následovala varianta hatchback, kterého se dočkáme i na evropském trhu. Milovníci sportovní jízdy však celou dobu vyhlíží novou variantu Type-R. Aktuální totiž platí za jednu z nejlepších předokolek na trhu a od novinky se tak hodně očekává. | Zdroj: Honda

Nyní tu máme konečně první informace. Vůz se představí v příštím roce a značka se s námi dělí o první fotografie maskovaného testovacího vozu. I přes krytí ale jasně vidíme velké zadní křídlo, tři koncovky výfuku a velká kola. Taková designová divočina jako teď to ale určitě nebude, protože 11. generace civicu se i v základní formě velmi uklidnila. Zdroj: Honda

Nyní tu máme konečně první informace. Vůz se představí v příštím roce a značka se s námi dělí o první fotografie maskovaného testovacího vozu. I přes krytí ale jasně vidíme velké zadní křídlo, tři koncovky výfuku a velká kola. Taková designová divočina jako teď to ale určitě nebude, protože 11. generace civicu se i v základní formě velmi uklidnila. | Zdroj: Honda

Prvních pár fotek nové generace ostrého Civicu Type R nám Honda poskytla  už pár měsíců nazpět . Teď se nicméně značka vrací s mnohem obsáhlejším pohledem na zatím stále maskovaný prototyp. Zdroj: Honda

Prvních pár fotek nové generace ostrého Civicu Type R nám Honda poskytla už pár měsíců nazpět. Teď se nicméně značka vrací s mnohem obsáhlejším pohledem na zatím stále maskovaný prototyp. | Zdroj: Honda

Nové snímky zachycují hot hatch během okruhového testování v Japonsku na Suzuce a to rovněž po boku odchozí generace Type R. Zdroj: Honda

Nové snímky zachycují hot hatch během okruhového testování v Japonsku na Suzuce a to rovněž po boku odchozí generace Type R. | Zdroj: Honda

Srovnání se starším modelem je na místě, ostatně dosavadní Civic Typer R je označován za jednu z nejlepších předokolek na trhu. Zdroj: Honda

Srovnání se starším modelem je na místě, ostatně dosavadní Civic Typer R je označován za jednu z nejlepších předokolek na trhu. | Zdroj: Honda

Od novinky se tak hodně očekává. A komu dříve vadil odvážný design, i přes maskování lze vidět, že nový Civic Type R nebude  po vzoru své standardní varianty  působit tak divoce. Zdroj: Honda

Od novinky se tak hodně očekává. A komu dříve vadil odvážný design, i přes maskování lze vidět, že nový Civic Type R nebude po vzoru své standardní varianty působit tak divoce. | Zdroj: Honda

Rozšířené blatníky, velké křídlo na zádi nebo tři koncovky výfuku však přinese i novinka, samozřejmě ve spojení s upraveným podvozkem, většími koly... Zdroj: Honda

Rozšířené blatníky, velké křídlo na zádi nebo tři koncovky výfuku však přinese i novinka, samozřejmě ve spojení s upraveným podvozkem, většími koly... | Zdroj: Honda

...a jak potvrzují upoutávky, také silnějšími brzdami Brembo nebo pneumatikami Michelin Pilot Sport 4. Zdroj: Honda

...a jak potvrzují upoutávky, také silnějšími brzdami Brembo nebo pneumatikami Michelin Pilot Sport 4. | Zdroj: Honda

O pohonném ústrojí se zatím mluví pouze v rámci spekulací. S ohledem na silnou elektrifikaci značky může být nový Civic Type R vůbec posledním modelem Hondy v Evropě s čistě spalovacím motorem. Zdroj: Honda

O pohonném ústrojí se zatím mluví pouze v rámci spekulací. S ohledem na silnou elektrifikaci značky může být nový Civic Type R vůbec posledním modelem Hondy v Evropě s čistě spalovacím motorem. | Zdroj: Honda

Některé zdroje pak uvádí, že pod kapotou najdeme hybridní čtyřválec o výkonu 400 koní (294 kW). Spekuluje se taky o pohonu všech kol, zatímco manuální převodovka je podle všeho jistotou. Zdroj: Honda

Některé zdroje pak uvádí, že pod kapotou najdeme hybridní čtyřválec o výkonu 400 koní (294 kW). Spekuluje se taky o pohonu všech kol, zatímco manuální převodovka je podle všeho jistotou. | Zdroj: Honda

Vývoj tedy u Hondy pokračuje, více informací bychom se mohli o novém Civicu Type R dozvědět během příštího roku, na kdy se taky plánuje oficiální premiéra. Uvedení na trh se očekává v roce 2023. Zdroj: Honda

Vývoj tedy u Hondy pokračuje, více informací bychom se mohli o novém Civicu Type R dozvědět během příštího roku, na kdy se taky plánuje oficiální premiéra. Uvedení na trh se očekává v roce 2023. | Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

Japonská automobilka sice oznamuje, že novinku předvede na lednovém autosalonu v Tokiu, stále se však bude jednat o prototyp nesoucí stylové maskování. Více v článku... Zdroj: Honda

Japonská automobilka sice oznamuje, že novinku předvede na lednovém autosalonu v Tokiu, stále se však bude jednat o prototyp nesoucí stylové maskování. Více v článku... | Zdroj: Honda

Za volant usedl zkušený závodní pilot Tony D’Alberto, známý z australských sérií Endurance Championship a GT Championship. Téměř pětikilometrovou trať zajel s „obyčejným“ Civicem Type-R za 2 minuty a 13,251 sekundy.  Zdroj: Honda
Poté osedlal o zhruba 23 kilogramů lehčí verzi Limited Edition na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, s níž čas srazil o další sekundu. Zdroj: Honda
Nová generace Civicu Type-R se představí už v letošním roce. Honda ladila své prototypy na severní smyčce Nürburgringu i japonských okruzích Zdroj: Honda
V pořadí již 11. generace Hondy Civic si odbyla premiéru nejdříve v dubnu jako  sedan pro americký trh . V červnu následovala varianta hatchback, kterého se dočkáme i na evropském trhu. Milovníci sportovní jízdy však celou dobu vyhlíží novou variantu Type-R. Aktuální totiž platí za  jednu z nejlepších předokolek  na trhu a od novinky se tak hodně očekává. Zdroj: Honda
22
Fotogalerie

Honda Civic Type R ani po pěti letech nepatří do starého železa. Střihla si nový traťový rekord

Jedna z nejlepších ostrých předokolek se sice pomalu chystá do důchodu, ale i tak získala další z mnoha nejlepších zajetých časů na okruhu.

Výkon 235 kW, maximální rychlost 272 km/h, traťové rekordy na Nürburgringu, Magny-Cours, ve Spa, na Silverstonu, v Estorilu, na Hungaroringu nebo v japonské Suzuce... Tomu říkáme plodný život hot-hatche. Honda nás sice už nějakou dobu láká na nástupce, ale aktuální model stále jezdí a umí zajíždět skvělé časy. Jeho posledním úspěchem je traťový rekord na australském okruhu The Bend Motorsport Park.

Za volant usedl zkušený závodní pilot Tony D’Alberto, známý z australských sérií Endurance Championship a GT Championship. Téměř pětikilometrovou trať zajel s „obyčejným“ Civicem Type-R za 2 minuty a 13,251 sekundy. Poté osedlal o zhruba 23 kilogramů lehčí verzi Limited Edition na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, s níž čas srazil o další sekundu.

Nová generace Civicu Type R se představí v letošním roce. Honda ladila své prototypy na severní smyčce Nürburgringu i japonských okruzích. Zatím se zdá, že nepůjde o tak komiksově divkou záležitost, jako u aktuální verze. Lze očekávat, že i nadále využije přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, vyrojily se však spekulace ohledně nasazení hybridního systému, a dokonce pohonu všech kol. Výroba nové generace bude probíhat v USA kvůli uzavření továrny Hondy v britském Swindonu.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud