Nissan odmítal označovat vůz Z Proto jako koncept - prý šlo o skutečné auto, i když nedokončené. Foto: CarAdvice

Nissan odmítal označovat vůz Z Proto jako koncept - prý šlo o skutečné auto, i když nedokončené. | Foto: CarAdvice

Záď budoucího Nissanu Z se inspiruje modelem 300Z. Foto: CarAdvice

Záď budoucího Nissanu Z se inspiruje modelem 300Z. | Foto: CarAdvice

Pohled zpředu ukazuje finální podobu čelní masky s modulem senzorů. Foto: CarAdvice

Pohled zpředu ukazuje finální podobu čelní masky s modulem senzorů. | Foto: CarAdvice

Pohon má zajistit šestiválec twin turbo, novinka by měla dostat manuální i automatickou převodovku. Foto: CarAdvice

Pohon má zajistit šestiválec twin turbo, novinka by měla dostat manuální i automatickou převodovku. | Foto: CarAdvice

Boční silueta ukazuje designové odkazy na starší i moderní "zetka". Foto: CarAdvice

Boční silueta ukazuje designové odkazy na starší i moderní "zetka". | Foto: CarAdvice

Boční silueta ukazuje designové odkazy na starší i moderní "zetka". Foto: CarAdvice

Boční silueta ukazuje designové odkazy na starší i moderní "zetka". | Foto: CarAdvice

Finální podoba nového sporťáku Nissan Z. Foto: CarAdvice

Finální podoba nového sporťáku Nissan Z. | Foto: CarAdvice

S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme!

S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme!

Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z).

Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z).

Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků...

Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků...

...které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu.  

...které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu.  

Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech.

Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech.

S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší.

S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší.

Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec.

Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec.

Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissanu drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu.

Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissanu drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu.

Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti.

Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti.

Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce.

Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce.

I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infinity Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW).

I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infinity Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW).

Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také.  

Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také.  

Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane.

Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane.

Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde.

Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde.

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

Záď budoucího Nissanu Z se inspiruje modelem 300Z. Foto: CarAdvice
Pohled zpředu ukazuje finální podobu čelní masky s modulem senzorů. Foto: CarAdvice
Pohon má zajistit šestiválec twin turbo, novinka by měla dostat manuální i automatickou převodovku. Foto: CarAdvice
Boční silueta ukazuje designové odkazy na starší i moderní "zetka". Foto: CarAdvice
32
Fotogalerie

Sériová podoba nového Nissanu Z vyzrazena! Od konceptu se téměř neliší

Studie Nissan Z Proto byla veřejností skvěle přijata, sériové provedení by se mohlo objevit ještě letos.

Slavný rod „zetkových“ sporťáků od Nissanu bude pokračovat v krásné formě, kterou v loňském roce představil koncept Z Proto. Víme to jistě, protože se objevily snímky z australského patentového úřadu. Ty ukazují, že změn oproti prototypu bude jen málo. Jmenovitě přibyl zámek zavazadlového prostoru, dále se pak drobně liší čelní maska, v níž je vidět modul senzorů pro bezpečnostní a asistenční výbavu.

Technické detaily si zatím automobilka Nissan nechává pro sebe, koncept měl být poháněn dvakrát přeplňovaným vidlicovým šestiválcem. Jako nejlogičtější volba se tedy jeví třílitrový šestiválec, který najdeme v Infiniti Q60 Red Sport.

Jeho 298 kW (406 koní) a 475 N.m by zadokolce od Nissanu velmi slušely, ostatně výrobce se nechal slyšet, že novinka by měla po této stránce překonávat stávající atmosférický šestiválec v modelu 370Z (248 kW/337 k standardní provedení, 261 kW/355 k verze Nismo).

Dle informací z Japonska by k oficiální premiéře mohlo dojít již koncem letošního roku, jiné zdroje uvádí rok 2023. Evropa však bude mít zřejmě smůlu – za vším hledejte emise.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud