Ikonický off-road  Ford Bronco  se vrátil v nové podobě loňské léto. Od té doby se ukázalo nespočet jeho upravených verzí Zdroj: Ford Performance

Ikonický off-road Ford Bronco se vrátil v nové podobě loňské léto. Od té doby se ukázalo nespočet jeho upravených verzí | Zdroj: Ford Performance

Jakoby po něm všichni chtěli schopnosti závodit v těch nejtěžších terénních podmínkách. S tou prozatím nejextrémnější úpravou nyní přichází sám Ford. Přivítejte Ford Bronco DR. Zdroj: Ford Performance

Jakoby po něm všichni chtěli schopnosti závodit v těch nejtěžších terénních podmínkách. S tou prozatím nejextrémnější úpravou nyní přichází sám Ford. Přivítejte Ford Bronco DR. | Zdroj: Ford Performance

DR znamená Desert Racer, tedy česky Pouštní závodník. Na rovinu je nutné říct, že tohle auto neuvidíte na silnicích. Maximálně tak při přejezdech mezi závody, nebo v rukou nějakého uličníka.  Zdroj: Ford Performance

DR znamená Desert Racer, tedy česky Pouštní závodník. Na rovinu je nutné říct, že tohle auto neuvidíte na silnicích. Maximálně tak při přejezdech mezi závody, nebo v rukou nějakého uličníka.  | Zdroj: Ford Performance

Tohle je totiž čistě závodní auto, které na silnice nemůže. Vedení Fordu Perfromance by tento vůz rádo vidělo v těch nejnáročnějších soutěžích, včetně Baja 1000. Zdroj: Ford Performance

Tohle je totiž čistě závodní auto, které na silnice nemůže. Vedení Fordu Perfromance by tento vůz rádo vidělo v těch nejnáročnějších soutěžích, včetně Baja 1000. | Zdroj: Ford Performance

Konstruktéři osadili do vozu osmiválec o objemu 5,0 litru, který produkuje výkon 298 kW (400 koní).  Zdroj: Ford Performance

Konstruktéři osadili do vozu osmiválec o objemu 5,0 litru, který produkuje výkon 298 kW (400 koní).  | Zdroj: Ford Performance

Standardní Bronco má maximálně šestiválec o výkonu 310 koní a s točivým momentem 542 N.m. Zdroj: Ford Performance

Standardní Bronco má maximálně šestiválec o výkonu 310 koní a s točivým momentem 542 N.m. | Zdroj: Ford Performance

Motor závodního speciálu je spárovaný s desetistupňovou automatickou převodovkou. Zdroj: Ford Performance

Motor závodního speciálu je spárovaný s desetistupňovou automatickou převodovkou. | Zdroj: Ford Performance

Vůz má jiné tlumiče, které mají na přední i zadní nápravě o více jak polovinu větší zdvih.  Zdroj: Ford Performance

Vůz má jiné tlumiče, které mají na přední i zadní nápravě o více jak polovinu větší zdvih.  | Zdroj: Ford Performance

Přední nájezdový úhel speciálu DR činí 47 stupňů, zadní 37 stupňů a přejezdový úhel činí 33 stupňů. Zdroj: Ford Performance

Přední nájezdový úhel speciálu DR činí 47 stupňů, zadní 37 stupňů a přejezdový úhel činí 33 stupňů. | Zdroj: Ford Performance

O kontakt s těžkým terénem se starají 37palcové pneumatiky BFGoodrich. Zdroj: Ford Performance

O kontakt s těžkým terénem se starají 37palcové pneumatiky BFGoodrich. | Zdroj: Ford Performance

Uvnitř čekají posádku závodní sedadla, ochranná klec a telemetrie Motec. Zdroj: Ford Performance

Uvnitř čekají posádku závodní sedadla, ochranná klec a telemetrie Motec. | Zdroj: Ford Performance

Pro překonávání dlouhých vzdáleností v závodním tempu má vůz nádrž na 246 litrů paliva. Zdroj: Ford Performance

Pro překonávání dlouhých vzdáleností v závodním tempu má vůz nádrž na 246 litrů paliva. | Zdroj: Ford Performance

Ford otestuje schopnosti tohoto vozu při následujícím ročníku závodu Baja 1000.  Zdroj: Ford Performance

Ford otestuje schopnosti tohoto vozu při následujícím ročníku závodu Baja 1000.  | Zdroj: Ford Performance

Nenechá si ho ale jen pro sebe. Ke konci příštího roku vznikne 50 kousků pro zákazníky, každý s cenou okolo 4,5 milionu korun. Zdroj: Ford Performance

Nenechá si ho ale jen pro sebe. Ke konci příštího roku vznikne 50 kousků pro zákazníky, každý s cenou okolo 4,5 milionu korun. | Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

 Zdroj: Ford Performance

| Zdroj: Ford Performance

Jakoby po něm všichni chtěli schopnosti závodit v těch nejtěžších terénních podmínkách. S tou prozatím nejextrémnější úpravou nyní přichází sám Ford. Přivítejte Ford Bronco DR. Zdroj: Ford Performance
DR znamená Desert Racer, tedy česky Pouštní závodník. Na rovinu je nutné říct, že tohle auto neuvidíte na silnicích. Maximálně tak při přejezdech mezi závody, nebo v rukou nějakého uličníka.  Zdroj: Ford Performance
Tohle je totiž čistě závodní auto, které na silnice nemůže. Vedení Fordu Perfromance by tento vůz rádo vidělo v těch nejnáročnějších soutěžích, včetně Baja 1000. Zdroj: Ford Performance
Konstruktéři osadili do vozu osmiválec o objemu 5,0 litru, který produkuje výkon 298 kW (400 koní).  Zdroj: Ford Performance
42
Fotogalerie

Ford postavil závodní Bronco s motorem V8. Příští rok si ho můžete koupit i vy

Divize Ford Performance poměří síly s ostatními na příštím ročníku závodu Baja 1000. Pak půjde padesát kousků do prodeje.

Ikonický off-road Ford Bronco se vrátil v nové podobě loni v létě. Od té doby se ukázalo nespočet jeho upravených verzí. Jakoby po něm všichni chtěli schopnosti závodit v těch nejtěžších terénních podmínkách. S tou prozatím nejextrémnější úpravou nyní přichází sám Ford. Přivítejte Ford Bronco DR.

DR znamená Desert Racer, tedy česky Pouštní závodník. Na rovinu je nutné říct, že tohle auto neuvidíte na silnicích. Maximálně tak při přejezdech mezi závody, nebo v rukou nějakého uličníka. Tohle je totiž čistě závodní auto, které na silnice nemůže. Vedení Fordu Perfromance by tento vůz rádo vidělo v těch nejnáročnějších soutěžích, včetně Baja 1000.

Konstruktéři osadili do vozu osmiválec o objemu 5,0 litru, který produkuje výkon 298 kW (400 koní). Standardní Bronco má maximálně šestiválec o výkonu 310 koní a točivém momentu 542 N.m. Motor závodního speciálu je spárovaný s 10stupňovou automatickou převodovkou.

Vůz má jiné tlumiče, které mají na přední i zadní nápravě o více jak polovinu větší zdvih. Přední nájezdový úhel speciálu DR činí 47 stupňů, zadní 37 stupňů a přejezdový úhel činí 33 stupňů. O kontakt s těžkým terénem se starají 37palcové pneumatiky BFGoodrich. Uvnitř čekají posádku závodní sedadla, ochranná klec a telemetrie Motec.

Pro překonávání dlouhých vzdáleností v závodním tempu má vůz nádrž na 246 litrů paliva. Ford otestuje schopnosti tohoto vozu při následujícím ročníku závodu Baja 1000. Nenechá si ho ale jen pro sebe. Ke konci příštího roku vznikne 50 kousků pro zákazníky, každý s cenou okolo 4,5 milionu korun.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud