8
Fotogalerie

Ford Focus CC facelift: rodina je kompletní

Ford odhaluje i posledního z členů rodiny modernizovaných Focusů. Jde pochopitelně o verzi Coupé-Cabriolet. Co je nového?

Ford si přichystal představení otevřené verze Focusu pro Ženevu, a to i navzdory tomu, že ostatní karosářské verze se představili již před časem. Stalo se tak u tří i pětidveřového hatchbacku, kombi a sedanu včetně sportovních provedení ST. Pod rouškem tajemství tak zůstává už jen extrémní verze RS, na které „modrý ovál“ v současnosti pracuje.

Tip: Přečtěte si redakční test Focusu CC s motorem 2,0 TDCI.

Hned na začátek je třeba říci, že Focusu CC to po faceliftu více sluší a vůz působí mnohem svěžejším dojmem, za co může především příď vozu. Ta je nyní mnohem odvážnější a není tak usedlá jako v případě  předcházející generace. Výroba vozu probíhá stále u Pininfariny v italském Bairu.

Focus CC se stále může chlubit největším zavazadlovým prostorem ve třídě, i když to není právě to, podle čeho se v této kategorii vozů rozhoduje. Při zavřené střeše máte k dispozici 534 l objemu, pokud si vychutnáváte jízdu při střeše otevřené, zůstane vám stále slušných 248 litrů.

Kromě viditelných změn vnějších částí se odehrály inovace také v interiéru. Přístroje dostaly červené podsvícení, nová je loketní opěrka a pro startování již slouží stále více používané tlačítko. V příplatkové výbavě si našly místo položky jako Bluetooth pro komunikaci s telefonem nebo USB rozhraní pro připojení externího přehrávače. Novinkou je také navigační systém se 7“ dotykovým LCD displayem.

Pod kapotou se objevují známé agregáty. Benzíny zastupuje šestnáctka o výkonu 74 kW/101 k, vrcholem je pak dvoulitr s výkonem 107 kW/145 k. Oba motory jsou k dispozici s pětistupňovým manuálem, silnější je možné za příplatek dostat také s automatickou převodovkou. Kdo rád diesely, musí sáhnout po dvoulitru TDCI s výkonem 103 kW/140 k a točivém momentu 320 Nm. Jeho výhodou je šestistupňová manuální převodovka.

Focus_CC_1.jpg Focus_CC_2.jpg Focus_CC_3.jpg
Focus_CC_4.jpg Focus_CC_5.jpg Focus_CC_6.jpg
Focus_CC_7.jpg Focus_CC_8.jpg
Ford Focus CC po faceliftu

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud