Značka Volvo začne již na počátku roku prodávat v Evropě svůj plug-in hybrid V60. Cena má začínat na odvážné cifře 1 460 000 Kč.
Kapitoly článku:
Automobilka Volvo hodlá v nejbližších týdnech v Evropě začít prodávat vůbec první sériový hybrid opatřený vznětovým spalovacím motorem, jehož akumulátory bude možno dobíjet také z externích zdrojů (plug-in). Nový plug-in hybrid je odvozen z kombíku Volvo V60 a k dispozici bude výhradně ve výbavovém stupni Pure Limited odpovídajícím nejvyšší verzi Summum.
Přepínání mezi jednotlivými jízdními režimy má být velmi jednoduché skrze trojici tlačítek na středové konzoli před voličem převodovky. Pure znamená provoz na čistě elektrickou energii (až na 50 km), Hybrid (považovaný za standardní režim) aktivuje energeticky optimální součinnost mezi spalovacím a elektrickým motorem a Power je, jak jistě tušíte, zaměřen na maximální dynamiku a obě pohonné jednotky v něm pracují souběžně.
Připomeňme, že přeplňovaný vznětový pětiválec s objemem 2,4 l pohání kola přední nápravy, zatímco elektromotor žene zadní kola, takže jde svým způsobem o vůz s pohonem všech kol (k elektronicky řízené součinnosti zaměřené na maximální trakci slouží tlačítko AWD). V režimu Hybrid má Volvo V60 Plug-In Hybrid vykázat průměrnou spotřebu pouhých 1,9 l/100 km a jízdní dosah až 1 000 km.
V pozici Power pak tento vůz dosahuje kombinovaného výkonu 285 koní (209 kW) a točivého momentu 640 Nm, což má postačit ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,2 s. Jsou to pěkné hodnoty, ale třeba na již prodávaný sedan Infiniti M35 Hybrid, jenž stojí jen nepatrně více, to stačit nebude…
Elektromotor u zadní nápravy je napájen vodou chlazenými li-ionovými akumulátory 11,2 kWh, jež se pohodlně vejdou pod podlahu zavazadlového prostoru, aniž by příliš omezily místo pro náklad. Není divu, že představitelé Volva považují model V60 Plug-In Hybrid za technicky „nejvymazlenější“ v dosavadní historii.
Novinka bude opatřena specifickým přístrojovým štítem s jednodílnou obrazovkou LED zobrazující údaje digitální palubní soustavy Driver Information Monitor (DIM). Ta řidiči umožní nejen výběr mezi různými způsoby zobrazování potřebných údajů, ale také propojení s aplikacemi „chytrých telefonů“.
Díky nimž bude moci pán vozu se svým autem komunikovat na dálku. Konkrétně půjde především o pohodlné řízení předehřívání či ochlazování prostoru pro posádku nebo o správu dobíjení, kdy si skrze váš telefon auto samo zažádá o připojení k elektrické síti.
Nové a do značné míry převratné Volvo V60 Plug-In Hybrid se v Evropě začne prodávat již na počátku roku 2012 a opatřeno bude výhradně stříbrným lakováním Electric Silver. Do konce roku 2012 vznikne omezená série 1 000 vozů tohoto typu, z níž necelá třetina zůstane vyhrazena zákazníkům ve Švédsku a sousedních severských zemích.
Předem stanovený příděl pak dostanou k dispozici také motoristé v Německu, Švýcarsku, Belgii, Francii, Holandsku a Velké Británii. Během roku 2014 pak má produkce dosáhnout úrovně 4 000 až 6 000 kusů.
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40