Druhé, ve skutečnosti však spíše již třetí provedení špičkové verze stylového kompaktu Mini, zazářilo na německém Nürburgringu.
Kapitoly článku:
Výkonné Mini Cooper S v úpravě ladičské společnosti JCW (John Cooper Works) se v současné podobě prodává od roku 2008, a to s karoseriemi základního třídveřového hatchbacku i prodlouženého Clubmanu, přičemž o pohon se stará známý zážehový čtyřválec 1,6 Turbo posílený na 211 koní a později až na 218 koní (160 kW).
Mini Cooper JCW GP II nabídne lehčí stavbu a vyšší výkon
Již na sklonku roku 2005 však nastoupila na 2 000 kusů omezená série Mini Cooper JCW GP Kit, která kromě řady dalších úprav dostala také motor s výkonem 218 koní (160 kW). Dále upravená edice se shodným názvem Mini Cooper JCW GP Kit pak přišla v roce 2008 (šlo hlavně o adaptaci na faceliftované provedení výchozího modelu) s výkonem až 231 koní (170 kW).
Nyní se na svoji oficiální premiéru chystá zcela nová verze Mini Cooper JCW GP II, která si na cestu vyšlápla skutečně odvážným kouskem: Severní smyčku německého okruhu Nürburgring jeden z prototypů před časem zajel za 8:23! To je lepší výsledek než třeba u Audi RS4 nebo Lotus Exige S a pouze o vteřinu horší výsledek než u Nissanu Skyline GT-R R32.
Novinka se dočkala také upravené aerodynamiky
Zřejmě není ani žádným překvapením, že Mini Cooper JCW GP II bude vůbec nejbestiálnějším modelem dosud odvozeným z vozu značky Mini. Vůz prošel sadou modifikací včetně demontáže zadních sedadel pro snížení hmotnosti a přidává závodní závěsy kol a brzdy.
Karoserie se dočkala několika aerodynamických úprav, přepracovaných nárazníků a prahových obkladů, speciálních čtyřpaprskových litých ráfků a spoileru nad zadním oknem vyrobeného z uhlíkových kompozitů. Žádné podrobnosti k parametrům pohonné jednotky zatím neznáme, ale předpokládáme špičku nad hladinou 231 koní (170 kW), vždyť třeba u firmy Nowack Motors z Cooperu S vymačkali plných 260 koní (191 kW).
Série bude zřejmě opět omezena na 2 000 vozů, prodávat se začne ještě koncem letošního roku a ceny se teprve dozvíme.