To auto nápadně připomíná známý špionážní letoun Blackbird, který kdysi dělal vrásky velitelům letectva Varšavské smlouvy. Nissan však chce svým novým speciálem DeltaWing přidělat vrásky soupeřům při slavném vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans, který se letos pojede 16. a 17. června. Silniční "delta křídlo" ale nebude klasifikováno, protože jízda vozu se startovním číslem 0 bude zkušební.
Nissan DeltaWing Racer má výrazně snížený odpor vzduchu a je celkově velmi efektivní. Nissan v aerodynamicky vytříbené koncepci vidí budoucnost. Podle vyjádření představitelů značky „k dobrým závodním výsledkům stačí motor o 200 koní slabší, než je běžné“.
Představuje se DeltaWing od Nissanu.
Speciály kategorie LMP1 pohánějí agregáty více než pětisetkoňové síly, zatímco černé „delta křídlo“ Nissanu má koní 300. Pohání je relativně malý přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Vozy konkurence jezdí s šestiválci s minimálně dvojnásobným objemem a ještě s hybridním pohonem.
Nissan by při polovičním odporu vzduchu měl i se slabším motorem dosahovat stejných rychlostí a měl by mít mnohem menší spotřebu paliva.
Zdroj: E15.cz