29
Fotogalerie

Nový Seat Ibiza detailně: důraz na kvalitu

Podrobnosti o nové generaci Seatu Ibiza jsou zde. Sportovní švih zůstává, přichází nová platforma.

Ibiza nejnovější generace vznikla pod bedlivým dozorem Ericha Schmidta, díky kterému se Seatu poslední dobou začíná konečně opět dařit. Jak Schmidt v minulosti sliboval, při vývoji Ibizy stály v popředí zájmu konstruktérů optimalizace výrobního procesu, bezpečnost a kvalita. Nová Ibiza by měla přispět k oživení značky a jejímu posunu ve vnímání ze strany veřejnosti. Již proto nesdílí úzkou podlahovou plošinu s Fabií a Polem, ale jako první v koncernu stojí na zcela novém podvozku. Ve srovnánání s tím, jenž používaly předchozí Ibizy i obě Fabie, je ten nový v rozvoru delší o 7 mm (2 469 mm) a v rozchodu předních/zadních kol širší o 30, resp. 33 mm (1 465/1 457mm). Rozměrové změny jsou tedy minimální, celý podvozek však byl navržen podle současných požadavků. Jeho koncept se nezměnil, modifikovány však byly pomocné rámy, ramena či všechny pružné spoje a silentbloky. Ibiza je dlouhá 4 052 mm (na rozdíl od Fabie II se tedy již do kategorie čtyřmetrových vozů nevměstnala), široká 1 693 ma vysoká 1 445 mm. Zvětšil se prostor pro cestující a zavazadlový prostor nabyl o 25 litrů na 292 l, čímž Fabia II zůstává díky svým 300 litrům nepřekonána.

20396.jpg 20426.jpg 20430.jpg

Při pohledu z venčí je pochopitelně jasný vliv ženevské studie Bocanegra, s níž novou Ibizu spojuje jméno společného designéra Luca Donckerwolkea, jenž se kdysi podílel i na ztvárnění Fabie a Octavie prvních generací. Při konstrukci karosérie se podíl vysokopevnostních ocelí zvýšil až na 60%, což odpovídá značnému nárůstu tuhosti skeletu. Díky rozsáhlejšímu použití lepených spojů a zjednodušení některých skupin se však podařilo snížit hmotnost vozu v průměru o zhruba 50 kg. Očekává se standardní osazení čelními a bočními airbagy, jež jsou větší a chrání v případě nárazu nejen hrudník, ale i hlavu řidiče nebo jeho spolujezdce. V sériové či příplatkové výbavě se objeví také obvyklé systémy řízení podvozku včetně stabilizačního systému, asistent pro rozjezd do kopce, aktivní bi-xenonové světlomety, hands-free sada integrovaná do audiosoustavy, využívající technologie Bluetooth a umožňující připojení externích zvukových zařízení či mlhovky přisvěcující průjezd zatáčkou. Do standardní výbavy každé nové Ibizy by mělo patřit elektrické ovládání předních oken a dálkové centrální zamykání. Nabízet se bude rovněž sportovní naladění podvozku s výrazně tužšími pružinami, tlustším stabilizátorem a jinak odladěným posilovačem řízení. 

20434.jpg 20514.jpg 20566.jpg

Interiér v náznacích připomíná předchozí generaci Ibizy i některé její koncernové soukmenovce, každopádně je z něj cítit snaha konstruktérů novou Ibizu od ostatních odlišit. Ibiza jde proti trendu, ačkoli jsou u Fabie II přední sedadla zhruba o 3 centimetry výše uložená než ta ve Fabii I, v nové Ibize se bude sedět o nějaké 2 cm níže, což dále přispěje ke sportovnímu pocitu řidiče. Podle vyjádření představitelů automobilky lze očekávat kvalitní obkladové materiály a širokou nábídku jejich variant.

20570.jpg 20574.jpg 20576.jpg

Nabídka motorů zatím nepřináší žádné překvapení a do značné míry kopíruje sadu osvědčených jednotek nabízených i pro Fabii II. Příznivci benzínu mohou volit mezi českým tříválcem 1,2 HTP/51 kW a koncernovými čtyřválci 1,4i/63 kW a 1,6i/77 kW, naftu budou reprezentovat jednotky 1,4 TDI/59 kW a 1,9 TDI ve verzích 66 a 77 kW. V tabulce vám nabízíme údaje alespoň o těch z nich, jež se do prodejů dostanou zřejmě jako první.     

SEAT Ibiza - přehled motorizací
Motor
1,2 12V
1,4 16V
1,6 16V
1,9 TDI
Zdvihový objem [cm3]
1198
1390
1598
1896
Válce/ventily
3/4
4/4
4/4
4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot.min-1]
51/5400
63/5000
77/5600
77/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot.min-1]
112/3000
132/3800
153/3800
240/1900
Max. rychlost [km/h]
163
175
187
186
Zrychlení 0-100 km/h [s]
15,0
12,2
10,5
10,6
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s]
18,8
20,9
16,5
14,3
Komb. spotřeba [l/100 km]
5,9
6,2
6,6
4,5

 

20586.jpg 20602.jpg 20630.jpg 20660.jpg 20785.jpg 20791.jpg 20805.jpg 20815.jpg 20830.jpg
20840.jpg 20851.jpg
20442.jpg 20472.jpg 20843.jpg
20470.jpg 20468.jpg 20480.jpg
20482.jpg 20496.jpg 20500.jpg
Nový Seat Ibiza

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud