Sedmá generace kultovního modelu mnichovské automobilky ještě letos dostane i variantu M5.
Krásné proporce a interiér o třídu lepší, než měla odcházející šestá generace tohoto vozu, získalo od svých tvůrců nové BMW 5.
Automobil, který měl na počátku roku premiéru na autosalonu v Detroitu, již vstoupil na český trh.
V současnosti se nabízí se čtyřmi motorizacemi - zážehové jsou 530i a 540i, dieselové verze nesou označení 520 a 530 d. Jak vyplývá z následujících tabulek, brzy na výběr budou i další. Jejich příchod na trh je podle mluvčího tuzemského zastoupení Davida Haidingera plánován již na březen. Tehdy také budou doplněny chybějící údaje v kolonce Cena.
BMW 5 G30 - technická data zážehových verzí a ceník |
Motor |
530i/530i xDrive |
540i/540i xDrive |
530e |
M550i xDrive |
Zdvihový objem [cm3] |
1998 |
2998 |
1998 |
4395 |
Válce/ventily |
4/4 |
6/4 |
4/4 |
8/4 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
8A |
Největší výkon [kW/min-1] |
185/5200 |
250/5500 |
185/4460 |
340/5500 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] |
350/1450 |
450/1380 |
420/1450 |
650/1800 |
Max. rychlost [km/h] |
250(250) |
250 |
* |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6.2(6.0) |
5.1(4.8) |
6,2 |
4.0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5.4(5.7) |
6.5(6.9) |
2.0 (el. dojezd 45 km) |
8.9 |
Cena [Kč] |
1.398.800/
1.466.400 |
1.560.000/
1.627.600 |
- |
- |
BMW 5 G30 - technická data vznětových verzí a ceník |
Motor |
520d/520d xDrive |
530d/530d xDrive |
Zdvihový objem [cm3] |
1995 |
2993 |
Válce/ventily |
4/4 |
6/4 |
Převodovka |
6M/8A |
8A |
Největší výkon [kW/min-1] |
140/4000 |
195/4000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] |
400/1750 |
620/2000 |
Max. rychlost [km/h] |
238(235) |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7.7(7.5) |
5.7(5.4) |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
4.2(4.5) |
4.5(5.0) |
Cena [Kč] |
1.292.200/1.417.000 |
1.534.000/1.599.000 |
Zatím nejvýkonnější verze 540i má nyní výkon 250 kW a na stokilometrovou rychlost se dostane už během 4,8 sekundy. Nejúspornější je verze 520 d ED, které k ujetí stokilometrové vzdálenosti postačuje 3,9 litru nafty. Je to díky skvělému součiniteli aerodynamického odporu Cd=0,22.
Těšit se můžeme určitě na M 550i, která má výkonové i dynamické parametry lepší než končící M5. Mimochodem, na tu se prý můžeme těšit ještě letos.
Oproti minulé generace je v té sedmé množství změn, které by zákazníci měli ocenit. Tak například, sportovní podvozek je teď možné objednávat i pro verze s pohonem Xdrive.
Přes nárůst rozměrů (délka se zvětšila o 29, šířka o 8, výška o 15 a rozvor o 7 milimetrů) je teď "pětka" lehčí. Hmotnost srovnatelných verzí šesté a sedmé generace je teď až o sto kilogramů nižší.
Seznam sériové výbavy je pochopitelně opět bohatší. Konkrétně stojí za zmínku LED přední světlomety, navigace, volič jízdních režimů s funkcí adaptive (umí se přizpůsobovat stylu řidiče i aktuální situaci v provoz), parkovací senzory vpředu i vzadu nebo osmistupňová automatická převodovka. Jediná verze bez automatu bude již zmíněná "nízkoemisní" 520 d ED.
Za příplatek si pak lze objednat třeba ovládání infotainmentu pomocí šesti typů gest, masážní sedačky, systém pro provonění a ionizaci vzduchu a třeba nastavování tuhosti tlumičů.
Obdobná výbava, a rovněž motorizace, se očekávají také v případě verze touring, která se očekává na ženevském autosalonu.
Obsáhlou galerii fotografií vozů zachycujících rovněž výrobu modelu, najdete zde: