Málo na tom, že v kupé BMW 6 již najdeme vznětový motor, nyní se „těšme“ i na pohon všech kol s tradičním označením xDrive.
Kapitoly článku:
Zastánci tradičních hodnot klasických vozů značky BMW (přesněji řečeno alespoň těch, co se nám ještě nevykouřily z hlavy…) zřejmě nad touto informací nezaplesají: v Mnichově se rozhodli deklasovat pověst svého kupé/kabrioletu řady 6 nejen instalací dieselagregátu, ale nejnověji také „čtyřkolku“ xDrive. Pravdou zůstává, že svoji dieselovou verzi měla již předchozí „šestka“ (635d).
BMW 640d xDrive: naftová čtyřkolka se představuje
Zákazník má alespoň stále možnost vybrat si i benzínové verze 640i a 650i s pohonem zadních kol, který jaksi přirozeně „sluší“ dvoudveřovému BMW i sportovnímu vozu jako takovému.
Na druhou stranu, převodovky s manuálním řazením se u podobných aut již bohužel ztratily v hlubinách propadliště dějin, takže všechny „šestky“ jsou standardně dodávány výhradně s osmistupňovými rychlostními skříněmi Steptronic s automatickým řazením.
Motor, převodovka i prakticky vše ostatní byly převzaty z modelu 640d, "čtyřkolku" poznáme tedy jen podle decentního nápisu xDrive na zádi vozu. Kdo by se také něčím podobným nějak okázale chlubil...
Ale zpět k novince, která se veřejnosti představí na nadcházejícím autosalonu v Ženevě a jejíž prodeje mají být zahájeny ihned po premiéře. Model BMW 640d xDrive vychází ze standardní „zadokolky“ BMW 640d, která je na trhu svojí cenou zařazena mezi benzínové typy 640i a 650i.
Oproti ní se nová 640d xDrive liší prakticky pouze známým způsobem pohonu všech kol xDrive, jenž má být dodáván formou příplatkové výbavy s cenou stanovenou v přepočtu na zhruba 90 000 Kč.
Soustava xDrive pracuje v součinnosti se stabilizačním systémem DSC a za běžných provozních podmínek posílá 60 % točivého momentu ke kolům zadní nápravy. Všechny podrobnosti zatím neznáme a k dispozici máme jen sadu fotografií BMW 640d xDrive s karoserií Coupe, nicméně je takřka jisté, že bude k mání také jako kabriolet.
BMW 640d xDrive
Pohonná jednotka byla pro typ 640d xDrive převzata beze změn. Pod přední kapotou tedy najdeme vznětový šestiválec s objemem 3,0 l, který díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 313 koní (230 kW) při 4 400 ot./min. a točivého momentu vrcholícího hodnotou 630 Nm dostupnou v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min.
V níže připojené tabulce najdete srovnání základních parametrů modelu 640d Coupe s pohonem všech kol a bez něj. Jak je z ní patrné, zlepšená trakce nepatrně zkrátila čas potřebný pro zrychlení z 0 na 100 km/h, přičemž papírová spotřeba dle očekávání naopak mírně vzrostla. Připomínám ještě, že v následujících kapitolách tohoto dokumentu najdete několik příslušných fotogalerií.
Porovnání klíčových údajů (Coupe) | BMW 640d | BMW 640d xDrive |
Nejvyšší rychlost | 250 km/h | 250 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 5,5 s | 5,2 s |
Průměrná spotřeba paliva | 5,4 - 5,5 l/100 km | 5,7 - 5,8 l/100 km |
Emise CO2 | 143 - 145 kg | 149 - 153 g/km |