Honda odstartovala prodej nové generace modelu Legend. Samozřejmě se všichni evropští, respektive čeští, zájemci musí rovnou na úvod smířit s tím, že tato novinka míří prozatím výhradně na japonský trh, kam fyzicky dorazí v lednu příštího roku. Nicméně pátá generace Hondy Legend vypadá velmi zajímavě, takže určitě nebude na škodu podívat se, co nabízí.
Kromě designu a luxusně vypadajícího interiéru stojí za zmínku hlavně systém pohonu. O ten se totiž stará vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho maximum činí 231 kW (314 k) a 371 Nm. Navíc se může spolehnout na pomoc elektromotoru s výkonem 35 kW, respektive s točivým momentem 148 Nm. V obou případech jde o pohon přední nápravy.
Legend ovšem používá systém Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling), jedná se tedy o hybridní čtyřkolku. Jenže auto vzadu nemá jeden nezávislý elektromotor, jak tomu bývá dnes už celkem běžně zvykem, u zadní nápravy jsou elektromotory dva. Každý nabídne výkon 27 kW a točivý moment 78 Nm, každý se stará o jedno kolo a každý je řízen zcela nezávisle. V praxi to znamená, že může jeden motor v zatáčkách přidávat, zatímco ten druhý bude brzdit. Honda díky tomuto systému slibuje nadprůměrné jízdní vlastnosti.
Celkově systém vyprodukuje výkon 281 kW (382 k). Jak bývá v podobných případech zvykem, Honda prezentuje parametry osmiválce se spotřebou běžného čtyřválce. Spotřeba by se měla vejít pod hranici šesti litrů. Systém samozřejmě může pracovat ve více režimech včetně čistě elektrického EV Drive.
Honda Legend páté generace je auto dlouhé 4982 mm, široké 1890 mm a vysoké 1465 mm. Rozvor náprav dosahuje na 2850 mm. Nabízený komfort má být na té nejvyšší úrovni. Tak třeba se jednou dočká i Evropa, stejně jako se to stalo nedávno u Hyundaie Genesis.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E