Desetiválcová placka na chůdách se chystá na oficiální premiéru. Terénní supersport blíže poznáme za čtrnáct dní.
Do premiéry na akci Art Basel v Miami sice ještě chvilka času zbývá, ale Lamborghini se zřejmě nemohlo dočkat, aby nám alespoň částečně neukázalo svou žhavou novinku. Láká nás na ni již tři roky, tedy od premiéry konceptu s větší světlou výškou, drsňáckými kryty blatníků a přídavným osvětlením. Je patrné, že studie Sterrato zákazníky nadchla, protože sériová podoba jí téměř dokonale odpovídá.
Máme zde ony zajímavé diodové světlomety na placaté přídi, blatníky z tmavého plastu neskrývají šrouby, všimnout si můžeme i rozšířených prahů a na střeše se nachází nosič. Velmi nezvykle působí kryt motoru, který ve své přední části začíná výrazným sacím „šnorchlem“. Zdá se také, že vůz od konceptu převzal kryty podvozku, které v zadní části plní i funkci difuzoru.
Velmi vtipně pak působí terénní obutí na kolech, která jsou evidentně dále od sebe, než u silničního provedení. Ohledně pohonu v současné chvíli víme pouze to, že půjde o vidlicový atmosférický desetiválec v kombinaci se čtyřkolkou – poslední od Lamborghini bez hybridní asistence. Systém řízení jízdní dynamiky bude zřejmě doplněn o režim pro jízdu na nezpevněném povrchu.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus