S uvedením nového Fordu Kuga padla zprvu veškerá pozornost na jeho plug-in hybridní ústrojí,  které jsme si už mohli vyzkoušet . Nyní ovšem přijíždí i očekávaná full-hybridní varianta. | Ford Kuga HEV Zdroj: Ford

S uvedením nového Fordu Kuga padla zprvu veškerá pozornost na jeho plug-in hybridní ústrojí, které jsme si už mohli vyzkoušet. Nyní ovšem přijíždí i očekávaná full-hybridní varianta. | Ford Kuga HEV | Zdroj: Ford

S rozšířením nabídky tak Ford mluví o svém vůbec „nejelektrifikovanějším“ modelu v historii. Kromě čistě spalovacích motorů je totiž Kuga dostupná s celou trojicí hybridních pohonů: mild-, plug-in i full-hybrid. | Ford Kuga HEV Zdroj: Ford

S rozšířením nabídky tak Ford mluví o svém vůbec „nejelektrifikovanějším“ modelu v historii. Kromě čistě spalovacích motorů je totiž Kuga dostupná s celou trojicí hybridních pohonů: mild-, plug-in i full-hybrid. | Ford Kuga HEV | Zdroj: Ford

Základ full-hybridního ústrojí Kugy HEV vychází z techniky varianty do zásuvky. I zde je tedy použitý zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který pracuje v Atkinsonově cyklu. | Ford Kuga HEV Zdroj: Ford

Základ full-hybridního ústrojí Kugy HEV vychází z techniky varianty do zásuvky. I zde je tedy použitý zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který pracuje v Atkinsonově cyklu. | Ford Kuga HEV | Zdroj: Ford

Dále je součástí elektromotor, malá lithium-ion baterie o kapacitě 1,1 kWh a automatická eCVT převodovka, jež umí simulovat řazení rychlostních stupňů. | Ford Kuga HEV Zdroj: Ford

Dále je součástí elektromotor, malá lithium-ion baterie o kapacitě 1,1 kWh a automatická eCVT převodovka, jež umí simulovat řazení rychlostních stupňů. | Ford Kuga HEV | Zdroj: Ford

Full-hybridní Kuga je nakonec jediná elektrifikovaná varianta SUV nabízející i možnost pohonu všech kol. | Ford Kuga HEV Zdroj: Ford

Full-hybridní Kuga je nakonec jediná elektrifikovaná varianta SUV nabízející i možnost pohonu všech kol. | Ford Kuga HEV | Zdroj: Ford

Hnací soustava dosahuje celkového výkonu 140 kW (190 koní). Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne SUV s pohonem předních kol za 9,1 sekundy, v této specifikace je také schopné tahat přívěsy o hmotnosti až 1600 kg. | Ford Kuga HEV Zdroj: Ford

Hnací soustava dosahuje celkového výkonu 140 kW (190 koní). Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne SUV s pohonem předních kol za 9,1 sekundy, v této specifikace je také schopné tahat přívěsy o hmotnosti až 1600 kg. | Ford Kuga HEV | Zdroj: Ford

Objem zavazadlového prostoru 581 litrů (při posunutí druhé řady sedadel dopředu) je nicméně stále menší než u čistě spalovacích verzí Kugy (645 litrů). | Ford Kuga Zdroj: Ford

Objem zavazadlového prostoru 581 litrů (při posunutí druhé řady sedadel dopředu) je nicméně stále menší než u čistě spalovacích verzí Kugy (645 litrů). | Ford Kuga | Zdroj: Ford

S full-hybridní kombinací provozu benzin-elektřina uvádí Ford dojezd na jednu 54litrovou nádrž až 1000 km, čímž má Kuga HEV působit jako alternativa vznětovým motorizacím. | Ford Kuga Zdroj: Ford

S full-hybridní kombinací provozu benzin-elektřina uvádí Ford dojezd na jednu 54litrovou nádrž až 1000 km, čímž má Kuga HEV působit jako alternativa vznětovým motorizacím. | Ford Kuga | Zdroj: Ford

Mezi oběma režimy pohonu přepíná systém vozu samočinně podle aktuálních podmínek a stylu jízdu. Kombinovaná spotřeba dle WLTP je uváděna na 5,5 litru na 100 km. | Ford Kuga Zdroj: Ford

Mezi oběma režimy pohonu přepíná systém vozu samočinně podle aktuálních podmínek a stylu jízdu. Kombinovaná spotřeba dle WLTP je uváděna na 5,5 litru na 100 km. | Ford Kuga | Zdroj: Ford

V Česku je Kuga HEV nabízena ve třech vyšších výbavových stupních, tedy ST Line, ST Line X a Vignale. Novinku již najdete v ceníku, ačkoliv dostupnost full-hybridu stejně jako plug-in hybridu uvádí Ford až na příští rok. | Ford Kuga Zdroj: Ford

V Česku je Kuga HEV nabízena ve třech vyšších výbavových stupních, tedy ST Line, ST Line X a Vignale. Novinku již najdete v ceníku, ačkoliv dostupnost full-hybridu stejně jako plug-in hybridu uvádí Ford až na příští rok. | Ford Kuga | Zdroj: Ford

Výchozí ST Line začíná na ceně 749.900 Kč, cenovku ovšem upravuje současná akce se zvýhodněním 172.000 Kč. Standardně se tedy Kuga HEV pohybuje okolo milionu korun. Příplatek za pohon všech kol čítá 50.000 Kč. | Ford Kuga Zdroj: Ford

Výchozí ST Line začíná na ceně 749.900 Kč, cenovku ovšem upravuje současná akce se zvýhodněním 172.000 Kč. Standardně se tedy Kuga HEV pohybuje okolo milionu korun. Příplatek za pohon všech kol čítá 50.000 Kč. | Ford Kuga | Zdroj: Ford

 | Ford Kuga Zdroj: Ford

 | Ford Kuga | Zdroj: Ford

S rozšířením nabídky tak Ford mluví o svém vůbec „nejelektrifikovanějším“ modelu v historii. Kromě čistě spalovacích motorů je totiž Kuga dostupná s celou trojicí hybridních pohonů: mild-, plug-in i full-hybrid. | Ford Kuga HEV Zdroj: Ford
Základ full-hybridního ústrojí Kugy HEV vychází z techniky varianty do zásuvky. I zde je tedy použitý zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který pracuje v Atkinsonově cyklu. | Ford Kuga HEV Zdroj: Ford
Dále je součástí elektromotor, malá lithium-ion baterie o kapacitě 1,1 kWh a automatická eCVT převodovka, jež umí simulovat řazení rychlostních stupňů. | Ford Kuga HEV Zdroj: Ford
Full-hybridní Kuga je nakonec jediná elektrifikovaná varianta SUV nabízející i možnost pohonu všech kol. | Ford Kuga HEV Zdroj: Ford
12
Fotogalerie

Full-hybridní Ford Kuga míří do výroby. Má i pohon 4x4 a dojezd až 1000 km

Ford dále rozšiřuje nabídku elektrifikovaných variant nové Kugy. Do výroby teď míří i full-hybrid, o kterém už víme podstatné informace včetně cenovky.

S uvedením nového Fordu Kuga padla zprvu veškerá pozornost na jeho plug-in hybridní ústrojí, které jsme si už mohli vyzkoušet. Nyní ovšem přijíždí i očekávaná full-hybridní varianta. S rozšířením nabídky tak Ford mluví o svém vůbec „nejelektrifikovanějším“ modelu v historii. Kromě čistě spalovacích motorů je totiž Kuga dostupná s celou trojicí hybridních pohonů: mild-, plug-in i full-hybrid.

Základ full-hybridního ústrojí Kugy HEV vychází z techniky varianty do zásuvky. I zde je tedy použitý zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který pracuje v Atkinsonově cyklu. Dále je součástí elektromotor, malá lithium-ion baterie o kapacitě 1,1 kWh a automatická eCVT převodovka, jež umí simulovat řazení rychlostních stupňů. Full-hybridní Kuga je nakonec jediná elektrifikovaná varianta SUV nabízející i možnost pohonu všech kol.

Hnací soustava dosahuje celkového výkonu 140 kW (190 koní). Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne SUV s pohonem předních kol za 9,1 sekundy, v této specifikace je také schopné tahat přívěsy o hmotnosti až 1600 kg. Objem zavazadlového prostoru 581 litrů (při posunutí druhé řady sedadel dopředu) je nicméně stále menší než u čistě spalovacích verzí Kugy (645 litrů).

S full-hybridní kombinací provozu benzin-elektřina uvádí Ford dojezd na jednu 54litrovou nádrž až 1000 km, čímž má Kuga HEV působit jako alternativa vznětovým motorizacím. Mezi oběma režimy pohonu přepíná systém vozu samočinně podle aktuálních podmínek a stylu jízdu. Kombinovaná spotřeba dle WLTP je uváděna na 5,5 litru na 100 km.  

V Česku je Kuga HEV nabízena ve třech vyšších výbavových stupních, tedy ST Line, ST Line X a Vignale. Novinku již najdete v ceníku, ačkoliv dostupnost full-hybridu stejně jako plug-in hybridu uvádí Ford až na příští rok. Výchozí ST Line začíná na ceně 749.900 Kč, cenovku ovšem upravuje současná akce se zvýhodněním 172.000 Kč. Standardně se tedy Kuga HEV pohybuje okolo milionu korun. Příplatek za pohon všech kol čítá 50.000 Kč.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud