Dongfeng Glory 580  je nabízen za cenu  599.900 Kč , a to v jediné specifikaci výbavy  Luxury  a motorizace spojující benzinovou patnáctistovku (107 kW/145 k), automatickou převodovku CVT a pohon předních kol | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

Dongfeng Glory 580 je nabízen za cenu 599.900 Kč, a to v jediné specifikaci výbavy Luxury a motorizace spojující benzinovou patnáctistovku (107 kW/145 k), automatickou převodovku CVT a pohon předních kol | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

Nejblíže ke specifikaci Glory 580 má  Škoda Kodiaq  s motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), automatem DSG (klasicky příplatek 50.000 Kč) a pohonem předních kol  | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG Foto: Škoda Auto

Nejblíže ke specifikaci Glory 580 má Škoda Kodiaq s motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), automatem DSG (klasicky příplatek 50.000 Kč) a pohonem předních kol  | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG | Foto: Škoda Auto

Takový Kodiaq začíná i v základní výbavě  Ambition  od 868.900 Kč, a to je třeba připočíst volitelnou třetí řadu sedadel za 30.000 Kč. Takže konečných  898.900 Kč   | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG Foto: Škoda Auto

Takový Kodiaq začíná i v základní výbavě Ambition od 868.900 Kč, a to je třeba připočíst volitelnou třetí řadu sedadel za 30.000 Kč. Takže konečných 898.900 Kč  | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG | Foto: Škoda Auto

Mimo výše zmíněné prvky Glory 580, které Kodiaq nabízí standardně také, čekejte za vyšší cenovku LED světlomety vpředu či LED svítilny s animací vzadu  | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG Foto: Škoda Auto

Mimo výše zmíněné prvky Glory 580, které Kodiaq nabízí standardně také, čekejte za vyšší cenovku LED světlomety vpředu či LED svítilny s animací vzadu  | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG | Foto: Škoda Auto

Ve výbavě Ambition dostanete i automatickou dvouzónovou klimatizaci, světelný a dešťový senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, digitální přístrojový štít, 2x USB-C port nebo řadu Simply Clever prvků | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG Foto: Škoda Auto

Ve výbavě Ambition dostanete i automatickou dvouzónovou klimatizaci, světelný a dešťový senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, digitální přístrojový štít, 2x USB-C port nebo řadu Simply Clever prvků | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG | Foto: Škoda Auto

V rámci bezpečnosti je poté standardem sedm airbagů, systém Front Assist s detekcí vozidel, chodců a cyklistů a rovněž parkovací senzory vpředu a vzadu (zadní kamera je nicméně příplatkem)  | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG Foto: Škoda Auto

V rámci bezpečnosti je poté standardem sedm airbagů, systém Front Assist s detekcí vozidel, chodců a cyklistů a rovněž parkovací senzory vpředu a vzadu (zadní kamera je nicméně příplatkem)  | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG Foto: Škoda Auto

 | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG | Foto: Škoda Auto

Čínská značka Dongfeng oficiálně vstoupila na český trh. Pod zastoupením společnosti Bidli auto se bude rovněž u nás (působí už také na Slovensku) snažit konkurovat zavedeným hráčům na trhu  | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

Čínská značka Dongfeng oficiálně vstoupila na český trh. Pod zastoupením společnosti Bidli auto se bude rovněž u nás (působí už také na Slovensku) snažit konkurovat zavedeným hráčům na trhu  | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 Z prvních naživo předvedených modelů  by mohlo především rodiny zaujmout sedmimístné SUV Glory 580, které lze rozměry a sedmimístnou kabinou srovnat například se Škodou Kodiaq  | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

Z prvních naživo předvedených modelů by mohlo především rodiny zaujmout sedmimístné SUV Glory 580, které lze rozměry a sedmimístnou kabinou srovnat například se Škodou Kodiaq  | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

Glory 580 je nejstarším modelem v nabídce značky na českém trhu, a to nejen po stránce technologické výbavy – plasty uvnitř jsou tvrdé a některé přepínače působí zastarale  | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

Glory 580 je nejstarším modelem v nabídce značky na českém trhu, a to nejen po stránce technologické výbavy – plasty uvnitř jsou tvrdé a některé přepínače působí zastarale  | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

SUV má 17palcová litá kola, LED denní svícení, jednozónovou manuální klimatizaci, 10palcový infotainment (Apple CarPlay, bluetooth a USB), zadní parkovací senzory s kamerou, elektronickou parkovací brzdu s asistentem rozjezdu do kopce, tempomat a šestici airbagů  | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

SUV má 17palcová litá kola, LED denní svícení, jednozónovou manuální klimatizaci, 10palcový infotainment (Apple CarPlay, bluetooth a USB), zadní parkovací senzory s kamerou, elektronickou parkovací brzdu s asistentem rozjezdu do kopce, tempomat a šestici airbagů  | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

Z asistentů lze zmínit maximálně brzdový asistent (EBA), detekci chodců či překážek zde nečekejte | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

Z asistentů lze zmínit maximálně brzdový asistent (EBA), detekci chodců či překážek zde nečekejte | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

V ohledu koupě zbrusu nového auta čínský Dongfeng ztrácí, a to rovněž nevyhnutelně jakožto nová neznámá značka na trhu – v Česku je prozatím jedno dealerství  | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

V ohledu koupě zbrusu nového auta čínský Dongfeng ztrácí, a to rovněž nevyhnutelně jakožto nová neznámá značka na trhu – v Česku je prozatím jedno dealerství  | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

Síť partnerů teprve vzniká, značka nemá plně vyřešené asistenční služby (v případě poruchy) či servis (může probíhat v servisech Bosch nebo u značek, s nimiž Dongfeng spolupracuje – třeba Nissan či Mitsubishi | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

Síť partnerů teprve vzniká, značka nemá plně vyřešené asistenční služby (v případě poruchy) či servis (může probíhat v servisech Bosch nebo u značek, s nimiž Dongfeng spolupracuje – třeba Nissan či Mitsubishi | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

Dodávky náhradních dílů jsou ale údajně zajištěny | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

Dodávky náhradních dílů jsou ale údajně zajištěny | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 Foto: Bidli auto

 | Dongfeng Glory 580 | Foto: Bidli auto

Nejblíže ke specifikaci Glory 580 má  Škoda Kodiaq  s motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), automatem DSG (klasicky příplatek 50.000 Kč) a pohonem předních kol  | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG Foto: Škoda Auto
Takový Kodiaq začíná i v základní výbavě  Ambition  od 868.900 Kč, a to je třeba připočíst volitelnou třetí řadu sedadel za 30.000 Kč. Takže konečných  898.900 Kč   | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG Foto: Škoda Auto
Mimo výše zmíněné prvky Glory 580, které Kodiaq nabízí standardně také, čekejte za vyšší cenovku LED světlomety vpředu či LED svítilny s animací vzadu  | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG Foto: Škoda Auto
Ve výbavě Ambition dostanete i automatickou dvouzónovou klimatizaci, světelný a dešťový senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, digitální přístrojový štít, 2x USB-C port nebo řadu Simply Clever prvků | Škoda Kodiaq Ambiton 1.5 TSI DSG Foto: Škoda Auto
25
Fotogalerie

Dongfeng Glory 580 vs. Škoda Kodiaq: Rozdíl 300.000 Kč! Jen výbava ho nedělá

Za extra peníze Škoda nenabízí jen lepší standardní výbavu, je nutné vzít v potaz celkovou hodnotu české značky u nás.

Čínská značka Dongfeng oficiálně vstoupila na český trh. Pod zastoupením společnosti Bidli auto se bude rovněž u nás (působí už také na Slovensku) snažit konkurovat zavedeným hráčům na trhu. Z prvních naživo předvedených modelů by mohlo především rodiny zaujmout sedmimístné SUV Glory 580, které lze rozměry a sedmimístnou kabinou srovnat například se Škodou Kodiaq.

Jak bude ale ihned zřejmé, nejen cenou, základní výbavou a zpracováním se však čínské SUV od toho českého liší vskutku dost. Dongfeng Glory 580 je nabízen za cenu 599.900 Kč, a to v jediné specifikaci výbavy Luxury a motorizace spojující benzinovou patnáctistovku (107 kW/145 k), automatickou převodovku CVT a pohon předních kol.

Živé dojmy z prezentace u Prahy potvrdily, že Glory 580 je nejstarším modelem v nabídce značky na českém trhu, a to nejen po stránce technologické výbavy – plasty uvnitř jsou tvrdé a některé přepínače působí zastarale. SUV má standardně 17palcová litá kola, LED denní svícení, jednozónovou manuální klimatizaci, 10palcový infotainment (Apple CarPlay, bluetooth a USB), zadní parkovací senzory s kamerou, elektronickou parkovací brzdu s asistentem rozjezdu do kopce, tempomat a šestici airbagů. Z asistentů lze zmínit maximálně brzdový asistent (EBA), detekci chodců či překážek zde nečekejte. Pevně danou výbavu nakonec potvrzuje současný ceník, kde vlastně nenajdete žádné možnosti příplatků.

Nejblíže ke specifikaci Glory 580 má Škoda Kodiaq s motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), automatem DSG (klasicky příplatek 50.000 Kč) a pohonem předních kol. Takový Kodiaq začíná i v základní výbavě Ambition od 868.900 Kč, a to je třeba připočíst volitelnou třetí řadu sedadel za 30.000 Kč. Takže konečných 898.900 Kč.

Za extra 299.000 Kč vůči ceně čínského SUV Škoda pokračuje tam, kde výbava Luxury u Dongfengu končí. Mimo výše zmíněné prvky Glory 580, které Kodiaq nabízí standardně také, čekejte za vyšší cenovku LED světlomety vpředu a LED svítilny s animací vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, světelný a dešťový senzor, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního okna, tempomat s omezovačem rychlosti, digitální přístrojový štít, 2x USB-C port nebo řadu Simply Clever prvků.

Infotainment má sice Kodiaq Ambition pouze 8palcový, bezdrátové rozhraní smartphonů přes SmartLink ale nechybí. V rámci bezpečnosti je poté standardem sedm airbagů, systém Front Assist s detekcí vozidel, chodců a cyklistů a rovněž parkovací senzory vpředu a vzadu (zadní kamera je nicméně příplatkem).

Nelze ale opomenout, že kromě bohatší základní výbavy dostáváte za své peníze u Škody také renomé zavedené značky s bohatou servisní sítí a službami nejen v Česku, aktuální modernizovanou techniku roku 2021 a obecně vyšší úroveň dílenského zpracování. A z dlouhodobého hlediska i lepší zůstatkovou hodnotu vozu (a zájem o něj) na trhu ojetin.

Zde tak v ohledu koupě zbrusu nového auta čínský Dongfeng ztrácí, a to rovněž nevyhnutelně jakožto nová neznámá značka na trhu – v Česku je prozatím jedno dealerství (Vestec u Prahy na Vídeňské ulici), síť partnerů teprve vzniká, značka nemá plně vyřešené asistenční služby (v případě poruchy) či servis (může probíhat v servisech Bosch nebo u značek, s nimiž Dongfeng spolupracuje – třeba Nissan či Mitsubishi. Dodávky náhradních dílů jsou ale údajně zajištěny.

Dongfeng Glory 580 Luxury vs. Škoda Kodiaq Ambition: Technická data a české ceny
Motorizace SFG15TA 1,5 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1498
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 107/-  110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min] 220/-  250/1500-3500
Převodovka CVT DSG
Max. rychlost [km/h] - 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 9,8
Spotřeba WLTP [l/100 km] - 6,8-7,5
Pohotovostní hmotnost [kg] 1510 1593-1802
Rozměry [dxvxš/rozvor] 4680x1715x1845/2780 4697x1660x1882/2790
Základní cena [Kč] 599.900 898.900*
*včetně příplatku 30.000 Kč za třetí řadu sedadel
Podrobnější technické údaje zatím Dongfeng neuvádí.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Doporučujeme

Články odjinud