Automobilka  Kia  představila novou technologii manuální převodovky zvanou iMT pro mild-hybridní motorizace. Značka udává, že jde o celosvětově první technologii, která dokáže odpojit spalovací motor od manuální převodovky pouze „po drátě“. Spojka totiž nemá žádné mechanické spojení a funguje čistě na elektronické bázi. Foto: Kia

Automobilka Kia představila novou technologii manuální převodovky zvanou iMT pro mild-hybridní motorizace. Značka udává, že jde o celosvětově první technologii, která dokáže odpojit spalovací motor od manuální převodovky pouze „po drátě“. Spojka totiž nemá žádné mechanické spojení a funguje čistě na elektronické bázi. | Foto: Kia

Systém umí vypnout motor při jízdě na volnoběh se zařazeným převodovým stupněm, pokud třeba dojíždíte k zatáčce či železničnímu přejezdu. Spojka se rozpojí jen za pomoci elektronického signálu, který ústrojí iMT vypustí. Během této jízdy vůz sbírá kinetickou energii vozidla. Foto: Kia

Systém umí vypnout motor při jízdě na volnoběh se zařazeným převodovým stupněm, pokud třeba dojíždíte k zatáčce či železničnímu přejezdu. Spojka se rozpojí jen za pomoci elektronického signálu, který ústrojí iMT vypustí. Během této jízdy vůz sbírá kinetickou energii vozidla. | Foto: Kia

Motor se opět zprovozní po sešlápnutí plynového pedálu či sešlápnutí spojky a zařazení jiného převodového stupně. Pokud rychlost jízdy s vypnutým motorem klesne pod určitou úroveň, motor se automaticky připojí bez řidičova zásahu. Vývoj tohoto systému probíhal v německém Offenbachu a výsledek má reálných podmínkách zlepšit spotřebu paliva o přibližně 3 procenta. Foto: Kia

Motor se opět zprovozní po sešlápnutí plynového pedálu či sešlápnutí spojky a zařazení jiného převodového stupně. Pokud rychlost jízdy s vypnutým motorem klesne pod určitou úroveň, motor se automaticky připojí bez řidičova zásahu. Vývoj tohoto systému probíhal v německém Offenbachu a výsledek má reálných podmínkách zlepšit spotřebu paliva o přibližně 3 procenta. | Foto: Kia

Poprvé se systém objeví v rodině modelu Ceed. Zatím ovšem půjde jen o  crossover XCeed . Karosářské varianty hatchback a kombi budou následovat. Další na řadě bude  modernizované Rio , které na trh dorazí na podzim letošního roku. Další modely budou následovat. Foto: Kia

Poprvé se systém objeví v rodině modelu Ceed. Zatím ovšem půjde jen o crossover XCeed. Karosářské varianty hatchback a kombi budou následovat. Další na řadě bude modernizované Rio, které na trh dorazí na podzim letošního roku. Další modely budou následovat. | Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

 Foto: Kia

| Foto: Kia

...spojený  s elektromotorem , výhradně dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou a  akumulátorem o kapacitě 8,9 kWh . Zdroj: Kia

...spojený s elektromotorem, výhradně dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou a akumulátorem o kapacitě 8,9 kWh. | Zdroj: Kia

Po stránce hybridních ústrojí se Ceed SW PHEV i XCeed PHEV neliší a technik si vypůjčili z plug-in hybridního SUV Niro. Pod kapotou kombíku i crossoveru tak čekejte  benzinový čtyřválec 1.6 GDI ... Zdroj: Kia

Po stránce hybridních ústrojí se Ceed SW PHEV i XCeed PHEV neliší a technik si vypůjčili z plug-in hybridního SUV Niro. Pod kapotou kombíku i crossoveru tak čekejte benzinový čtyřválec 1.6 GDI... | Zdroj: Kia

...respektive 18palcová (XCeed) litá kola, 12,3palcový digitální přístrojový štít, elektricky ovládané víko kufru nebo přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu.   Foto: Kia

...respektive 18palcová (XCeed) litá kola, 12,3palcový digitální přístrojový štít, elektricky ovládané víko kufru nebo přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu.   | Foto: Kia

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI | Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI | Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI | Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI | Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI | Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI | Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI Foto: David Rajdl

| TEST Kia XCeed 1.6 T-GDI | Foto: David Rajdl

Systém umí vypnout motor při jízdě na volnoběh se zařazeným převodovým stupněm, pokud třeba dojíždíte k zatáčce či železničnímu přejezdu. Spojka se rozpojí jen za pomoci elektronického signálu, který ústrojí iMT vypustí. Během této jízdy vůz sbírá kinetickou energii vozidla. Foto: Kia
Motor se opět zprovozní po sešlápnutí plynového pedálu či sešlápnutí spojky a zařazení jiného převodového stupně. Pokud rychlost jízdy s vypnutým motorem klesne pod určitou úroveň, motor se automaticky připojí bez řidičova zásahu. Vývoj tohoto systému probíhal v německém Offenbachu a výsledek má reálných podmínkách zlepšit spotřebu paliva o přibližně 3 procenta. Foto: Kia
Poprvé se systém objeví v rodině modelu Ceed. Zatím ovšem půjde jen o  crossover XCeed . Karosářské varianty hatchback a kombi budou následovat. Další na řadě bude  modernizované Rio , které na trh dorazí na podzim letošního roku. Další modely budou následovat. Foto: Kia
 Foto: Kia
18
Fotogalerie

Kia má novou manuální převodovku pro mild-hybridy. Motor díky ní zhasíná za jízdy

Kia pokračuje ve zdokonalování techniky a představuje manuální převodovku se spojkou bez mechanické vazby.

Automobilka Kia představila novou technologii manuální převodovky zvanou iMT pro mild-hybridní motorizace. Značka udává, že jde o celosvětově první technologii, která dokáže odpojit spalovací motor od manuální převodovky pouze „po drátě“. Spojka totiž nemá žádné mechanické spojení a funguje čistě na elektronické bázi.

Systém umí vypnout motor i při jízdě se zařazeným převodovým stupněm, pokud třeba dojíždíte k zatáčce či přejezdu. Spojka se rozpojí jen za pomoci elektronického signálu, který ústrojí iMT vypustí. Během této jízdy vůz navíc střádá kinetickou energii.

Motor opět naskočí po sešlápnutí pedálu plynu či spojky a zařazení převodového stupně. Pokud rychlost jízdy s vypnutým motorem klesne pod určitou úroveň, motor se připojí bez řidičova zásahu. Vývoj tohoto systému probíhal v německém Offenbachu a výsledek má v reálných podmínkách zlepšit spotřebu paliva o přibližně 3 procenta.

Poprvé se systém objeví v rodině modelu Ceed. Zatím ovšem půjde jen o crossover XCeed. Karosářské varianty hatchback a kombi budou následovat. Další na řadě bude modernizované Rio, které na trh dorazí na podzim letošního roku. Další modely budou následovat.

Novou převodovku už najdete v mild-hybridních variantách Hyundaie i30 po modernizaci. Ostatně Hyundai novou skříň v Nošovicích vyrábí a pak ji posílá do Žiliny. Zvláštností je, že mild-hybrid ve vozech Hyundai nemusí být nutností. U motoru 1.0 T-GDI jde o příplatkový prvek.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud