Kia pokračuje ve zdokonalování techniky a představuje manuální převodovku se spojkou bez mechanické vazby.
Automobilka Kia představila novou technologii manuální převodovky zvanou iMT pro mild-hybridní motorizace. Značka udává, že jde o celosvětově první technologii, která dokáže odpojit spalovací motor od manuální převodovky pouze „po drátě“. Spojka totiž nemá žádné mechanické spojení a funguje čistě na elektronické bázi.
Systém umí vypnout motor i při jízdě se zařazeným převodovým stupněm, pokud třeba dojíždíte k zatáčce či přejezdu. Spojka se rozpojí jen za pomoci elektronického signálu, který ústrojí iMT vypustí. Během této jízdy vůz navíc střádá kinetickou energii.
Motor opět naskočí po sešlápnutí pedálu plynu či spojky a zařazení převodového stupně. Pokud rychlost jízdy s vypnutým motorem klesne pod určitou úroveň, motor se připojí bez řidičova zásahu. Vývoj tohoto systému probíhal v německém Offenbachu a výsledek má v reálných podmínkách zlepšit spotřebu paliva o přibližně 3 procenta.
Poprvé se systém objeví v rodině modelu Ceed. Zatím ovšem půjde jen o crossover XCeed. Karosářské varianty hatchback a kombi budou následovat. Další na řadě bude modernizované Rio, které na trh dorazí na podzim letošního roku. Další modely budou následovat.
Novou převodovku už najdete v mild-hybridních variantách Hyundaie i30 po modernizaci. Ostatně Hyundai novou skříň v Nošovicích vyrábí a pak ji posílá do Žiliny. Zvláštností je, že mild-hybrid ve vozech Hyundai nemusí být nutností. U motoru 1.0 T-GDI jde o příplatkový prvek.