A budeme vůbec v Ženevě z něčeho překvapeni? Trendem posledních let je odhalit v podstatě všechny karty ještě před velkou akcí, ale letos je utajovaných vozů více, než si možná myslíte. Plně sériovou podobu jsme zatím neviděli u Jaguaru I-Pace. V rámci koncernového večera, 5. března, se pak zřejmě ukáže malý crossover Volkswagen T-Cross. Lexus ještě stále vůz stejné třídy, UX. Range Rover plánuje možná až přímo na autosalonu odhalit své kupé. Toyota možná ukáže novou Supru, kterou později doplní příbuzné BMW. Z malých výrobců láká na nové supersporty Zenvo a Rimac. | Jaguar I-Pace

A budeme vůbec v Ženevě z něčeho překvapeni? Trendem posledních let je odhalit v podstatě všechny karty ještě před velkou akcí, ale letos je utajovaných vozů více, než si možná myslíte. Plně sériovou podobu jsme zatím neviděli u Jaguaru I-Pace. V rámci koncernového večera, 5. března, se pak zřejmě ukáže malý crossover Volkswagen T-Cross. Lexus ještě stále vůz stejné třídy, UX. Range Rover plánuje možná až přímo na autosalonu odhalit své kupé. Toyota možná ukáže novou Supru, kterou později doplní příbuzné BMW. Z malých výrobců láká na nové supersporty Zenvo a Rimac. | Jaguar I-Pace

16
Fotogalerie

Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Koncept Jaguar I-Pace poprvé vyjel do ulic. První elektromobil se skákající šelmou ve znaku bude v sériové verzi dostupný již za rok. Známe parametry,. které nabídne.

I-Pace od Jaguaru reprezentuje asi všechny dnešní trendy v oblasti vývoje automobilů. Automobilka, která proslula elegantními GT a sedany se sportovní krví, v příštím roce nabídne odvážně tvarovaný elektromobil spadající do kategorie SUV či crossoverů.

Poté, co jsme koncept obhlíželi v evropské premiéře na autosalonu v Ženevě, se automobilka rozhodla přivést elektromobil ze záře reflektorů do skutečného světa. Testován byl minulý týden v ulicích olympijského parku v Londýně.

Ian Callum, šéfdesignér jaguarů a landroverů poslední dekády, si přijetí konceptu pochvaluje: „Zpětná vazba na koncept I-Pace byla fantastická. S tímto modelem jsme porušili dané pravidlo a vytvořili jsme vozidlo se vzhledem supersportu, výkonem sportovního vozu a prostorem SUV v jednom elektrickém balíku. Řízení konceptu v ulicích je důležité pro designérský tým. Je důležité zasadit vůz do reálného světa. Můžete tak vidět jeho dramatickou siluetu a rozměry v porovnání s jinými vozy na silnici. I-Pace představuje novou generaci designu elektrických vozidel, která jsou poháněna bateriemi. Je to budoucnost automobilového průmyslu,“ řekl troufale Callum.

Mají se budoucí konkurenti v podobě Tesly Model 3 či BMW i5 již nyní třást? Prozrazené technické údaje nezní špatně. Vůz zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za čtyři sekundy. Podle cyklu NEDC dojede až 500 km na jedno nabití. Využívá při tom lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh. Osmdesát procent dobití je dosaženo za 90 minut díky nabíjecímu zařízení o výkonu 50 kW.

K pohonu slouží elektromotory na přední i zadní nápravě, díky čemuž se jedná o čtyřkolku. Kombinovaný výkon činí 400 koňských sil a maximální točivý moment dosahuje 700 Nm.

Uvidíme produkční I-Pace již na ženevském autosalonu v roce 2018? Necháme se překvapit, podle slibů automobilky však s příštím rokem můžeme počítat.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii z projížďky elektromobilu od Jaguaru:

Foto 1.jpgFoto 2.jpgFoto 3.jpg

 

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud