Člen rodiny evropských pickupů se dočkal modernizace, která mu dovolí v klidu přečkat emisní krizi a ještě nabídne spoustu nového.
Nissan Navara se dočkal modelové péče a přináší nejedno vylepšení, mezi nimiž se nachází i jedno prvenství. Evropský pick-up doznal největších změn pod kapotou. I on se totiž musí adaptovat na nadcházející evropské normy, a proto dostal současný dieselový motor 2.3 dCi náležitou inovaci.
Dvě výkonové varianty se nemění. Navara je opět k mání se 120 kilowatty (160 koní) a 140 kilowatty (190 koní). Slabší verze má však lehce zvýšený točivý moment, z 403 na 425 N.m, protože má nyní, stejně jako silnější verze, dvě turbodmychadla. Přepracovaný motor samozřejmě pracuje s filtrem pevných částic, kterému je k ruce i systém SCR.
Premiéru u Nissanu si v Navaře odbyla nová šestistupňová manuální převodovka, která má kratší dráhy řazení, upravené synchrony a měla by přenášet co nejméně vibrací. Vyznavači automatu se ale nemusí bát, sedmistupňová automatická převodovka prošla lehkou inovací a má teď mnohem lepší odezvu.
Automat však lze zvolit pouze k silnější variantě motoru. Největší změnou na podvozku je druhá generace pětiprvkového zavěšení, které navíc dostala i verze KingCab. Ta měla doposud listová pera. Navary teď mají i větší brzdové kotouče a lepší řízení.
Nejlevnější Navaru koupíte za 743.000 Kč s karoserií Double Cab, základním motorem a vstupní výbavou Visia. Tu nejdražší pak koupíte za 1.104.500 Kč se silnějším motorem, automatickou převodovkou a dobrodružnou výbavou N-Guard.
Modernizovaný Nissan Navara – technická data a české ceny nabízených motorů |
Motor |
2.3 dCi |
2.3 dCi |
2.3 dCi |
2.3 dCi |
Verze |
King Cab |
Double Cab |
Double Cab |
Double Cab |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
120/3750 |
120/3750 |
140/3750 |
140/3750 |
Točivý moment [N.m/min] |
425/1500 |
425/1500 |
450/1500 |
450/1500 |
Převodovka |
6M |
6M |
6M |
7A |
Max. rychlost [km/h] |
172 |
172 |
184 |
194 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
12,5 |
12,5 |
11,2 |
11,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,9 |
6,9 |
7 |
7,4 |
Užitečné zatížení [kg] |
1165 |
1180 |
1150 |
1150 |
Cena Visia Chassis [Kč] |
753.800 |
816.200 |
- |
- |
Cena Visia [Kč] |
794.300 |
743.000 |
- |
- |
Cena Acenta [Kč] |
- |
848.200 |
879.600 |
922.400 |
Cena N-Trek [Kč] |
- |
850.800 |
880.300 |
923.100 |
Cena Tekna [Kč] |
- |
- |
1.031.300 |
1.074.00 |
Cena N-Guard [Kč] |
- |
- |
1.061.700 |
1.104.500 |