Na stánku Mercedes-Benz se ve Frankfurtu objevila také studie dvoudveřového provedení třídy S.
Kapitoly článku:
Tak to vypadá, že dny řady M-B CL by mohly být sečteny, neboť studie velkého kupé Mercedes-Benz nese oficiální označení Concept S-Class Coupé, takže výrobce zřejmě hodlá podržet tentokrát tento model v rámci třídy S. Pokud ale sériové provedení bude vypadat takto, určitě tato administrativní změna nikomu vadit nebude. Podle nás se totiž studie kupé třídy S vysloveně podařila. Připomeňme, že o přejmenování CL na S Coupé se hovořilo už při příchodu stávající generace Mercedes-Benz CL v roce 2010...
Mercedes-Benz Concept S-Class Coupé při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu
Novinka stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 945 mm a je 5 050 mm dlouhá, 1 958 mm široká a 1 409 mm vysoká, takže jde o skutečně velké auto. Na první pohled však přesto působí lehkým a dynamickým dojmem. Nízké přídi dominuje výrazná, široká maska chladiče, střecha mírným obloukem přechází do zaoblené, postupně se svažující zádi korunované úzkými sdruženými svítilnami.
Palubní deska připomíná sedan třídy S velmi výrazně
Boky karoserie prostupují dva mělké prolisy, jež se směrem vzad přibližují a mizí v mohutně rozšířených zadních blatnících, impozantnímu dojmu přidávají také úzká zpětná zrcátka a jedenadvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 265/35 vpředu a 295/35 vzadu. Pod dlouhou kapotou se skrývá zážehový osmiválec s objemem 4,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel o výkonu 455 koní (335 kW) a točivém momentu vrcholícím hodnotou 700 Nm.
Pokud vám souvislost mezi touto studií a sedanem Mercedes-Benz třídy S při prvním pohledu dosud unikala, pak se podívejte do útrob vozu. Palubní deska je totiž u konceptu S Coupé takřka stejná jako u sedanu, a to včetně dvou ohromných monitorů v úloze přístrojového štítu. Za zmínku stojí také zdánlivě jednodílná přední sedadla a vybrané materiály čalounění dveří, palubní desky i střechy.
Soustava Intelligent Drive využívá dvojice kamer pro sledování vozovky před vozem a její údaje mimo jiné připraví adaptivní pérování Magic Body Control na blížící se nerovnosti. Sériové provedení tohoto modelu se s největší pravděpodobností představí na lednovém autosalonu v Detroitu.