39
Fotogalerie

Nový Opel Astra se blíží (tajné projekty)

Opel testuje novou generaci Astry i Merivy, Porsche dokončuje Panameru, Mercedes pak SUV GLK a Lotus nový model Eagle.

Porsche Panamera ve všech třech verzích

Špionážní fotografie Porsche Panamera se objevují na AutoRevue.cz již poněkolikáté. Další ze série fotografií pochází ze severního Švédska a přináší hned pohled na všechny tři verze, které půjdou do prodeje - klasická Panamera, Panamera S a Panamera Turbo.

Oficiální premiéra nového modelu by se měla odehrát příští rok na autosalonu v Ženevě. Panamera má za cíl stěžit život především Mercedesu CLS a nezlekne se ani připravovaného Astonu Martin Rapide.

Základní Panamera bude vybavena šestiválcem o objemu 3,6 l s výkonem 300 koní, který pochází z dílen Volkswagenu. Ostatní motory jsou již od inženýrů Porsche – Panamera S s osmiválcem 4,8 l o výkonu 405 koní, verze Turbo bude podstatně výkonnější a na zadní kola bude posílat až 560 koní. To je proti konkurenčnímu CLS63 AMG výhoda – jeho osmiválec ze sebe dává 514 koní, i když bez přeplňování. Později se má objevit také hybridní verze.

Cíl Porsche je vskutku odvážný – postavit sporťák, který může sloužit jako pohodlný rodinný vůz pro čtyři osoby a se zavazadlovým prostorem o objemu cca 450 litrů. Jak se mu to povede, se dozvíme až příští rok. Každopádně automobilka si od Panamery slibuje mnoho. Každoročně má v plánu prodat 20 tisíc kusů, což by znamenalo prolomení bariéry 100 tisíc celkově vyrobených vozidel ročně.

Porsche Panamera 001.jpg Porsche Panamera 002.jpg Porsche Panamera 003.jpg
Porsche Panamera

Porsche Panamera S 001.jpg Porsche Panamera S 002.jpg Porsche Panamera S 003.jpg
Porsche Panamera S

Porsche Panamera Turbo 001.jpg Porsche Panamera Turbo 002.jpg Porsche Panamera Turbo 003.jpg Foto © Automedia
A nakonec nejsilnější Turbo

Nová generace Opelu Astra přistižena

Po příchodu faceliftovaného Fordu Focus a zahájení testování šesté generace Volkswagenu Golf bylo jen otázkou času, kdy u Opelu začnou pracovat na nové Astře. Ten okamžik právě nastal a špionážní fotografové u toho na severu Finska nemohli chybět.

Podle dosavadních informací se má nová Astra představit veřejnosti příští rok na autosalonu v Ženevě. I navzdory maskování je již nyní jasné, že Astra dostane pozměněný boční profil karoserie, novou masku i křivky zadních partií. Na trh se nová generace dostane zpočátku jako tří (GTC) i pětidveřový hatchback, později by se mělo objevit také combi a cabrio s pevnou skládací střechou (Twin Top). Očekává se také ostrý model OPC, tedy portfolio bude podobné jako je tomu u generace současné.

O motorizacích víme prozatím jen tolik, že se nabídka bude alespoň zpočátku prodejů shodovat s tou současnou. Benzínové motory budou k dispozici s výkony 75 až 240 koní, naftový vrchol bude tvořit agregát 1,9 CDTI s výkonem 150 koní. Později se očekávají také „zelenější“ motory.

Opel Astra 001.jpg Opel Astra 002.jpg Opel Astra 003.jpg
Opel Astra 004.jpg Opel Astra 005.jpg Opel Astra 006.jpg Foto © Automedia
Nová Astra při testech v severním Finsku

Lotus připravuje nový model Eagle

Oproti minulosti dnes automobilka Lotus prožívá dobré chvíle. V prvním řadě našla stabilitu ve vlastním managementu a nabídkou svých současných modelů má o slušný úspěch postaráno. Jenomže když se daří, tak třeba investovat do nových projektů. Proto se Lotus rozhodnul postavit zcela nový vůz se jménem Eagle, který se podařilo zachytit špionážním fotografům při zimních testech v severní Skandinávii.

Již první informace napověděly, že půjde o sporťák větší než je model Elise a tak se i skutečně stalo. Novinka bude mít uprostřed uložený atmosférický zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru z dílen Toyoty, který bude svůj výkon posílat na zadní kola. „Vypůjčený“ motor má hned dvě výhody – první je, že tým inženýrů se může soustředit na věci jako podvozek nebo bezpečnost, tou druhou je plnění přísných emisních norem jak v Evropě tak v Amrice. Veřejnosti se představí koncept Eagle již v červenci tohoto roku na britské motorshow.

Lotus Eagle 101.jpg Lotus Eagle 102.jpg Lotus Eagle 103.jpg
Lotus Eagle 104.jpg Lotus Eagle 105.jpg Lotus Eagle 106.jpg
Lotus Eagle 107.jpg Foto © Automedia
Nový Lotus Eagle ve Skandinávii

Mercedes-Benz GLK: připraven k akci

Mercdes GLK bude jedním z modelů, které uvidíme na podzimní Auto show v Paříži. . Máme za sebou celou řadu fotografií s maskováním, tentokráte se nám GLK představuje v podstatě v celé své kráse.

Hlavním trhem pro GLK budou USA, kde pomalu klesá obliba velkých SUV a Mercedesu s jeho modely ML a GL klesá tržní podíl ve prospěch konkurenčního BMW X3. GLK tak má převzít úlohu větších bratrů, ale nebude to mít lehké. Bude se muset vypořádat nejen s už zmíněnou X3, ale také s Q5 od Audi.

Podvozek GLK vychází z nové C-klasse, takže, jak už to u SUV bývá zvykem, bude doma spíše na silnici než v terénu. Samozřejmostí bude aplikace firemního systému pohonu všech kol 4Matic a všech dostupných elektronických pomocníků použitelných jak na silnici, tak i v lehkém terénu - ESP, elektronických uzávěrek diferenciálů, asistenta sjíždění kopců, asistenta rozjezdu do kopce apod. Otázkou je nabídka motorů, ale těžko lze očekávat něco jiného, než je v nabídce C-classe. Za základ asi poslouží benzínový čtyřválec z C200 (184k) následovaný šestiválci z C280 (231k) a C350 (272k). Naftové modely pravděpodpbně dostanou čtyřválec z C220 CDI (170k) a šestiválec C320 CDI (224k). Do nabídky by se také měla dostat automatická převodovka 7G-Tronic TouchShift.

Mercedes GLK 001.jpg Mercedes GLK 002.jpg Mercedes GLK 003.jpg
Mercedes GLK 004.jpg Mercedes GLK 005.jpg Mercedes GLK 006.jpgFoto © Automedia
Mercedes-Benz GLK při testech na firemnim polygonu

Nový Opel Meriva s „opačnými“ dveřmi opět zachycen

Ačkoli se nám v první várce fotografii ukázala pouze mula modelu Zafira, ve které automobilka testovala nové komponenty, dnes je tomu jinak. Špionážní fotografové přistihli ve Finsku první prototyp Merivy, která se ovšem pyšnila velmi výrazným maskováním. Největší zajímavostí ale stále zůstávají opačně zavěšené zadní dveře.

To, jak vůz bude ve své finální podobě vypadat, vám může napovědět přiložená ilustrace vozu a také koncept představený nedávno na autosalonu v Ženevě. Výhodou speciálních dveří má být údajně lepší nastupování nebo vystupování pro zadní pasažéry a také lehčí manipulace se sedadly v případě převážení větších nákladů.

Nová Meriva dorazí k dealerům na jar roku 2009 a oproti současné generaci bude mnohem elegantnější a odvážnější. Opel si očividně dává na voze záležet a dá se také předpokládat, že na trhu bude mít nemalý úspěch.

Opel Meriva 001.jpg Opel Meriva 002.jpg Opel Meriva 003.jpg
Opel Meriva 004.jpg Opel Meriva 005.jpg Foto © Automedia
Opel Meriva při testech ve Finsku

Opel Meriva 001.jpg Opel Meriva 002.jpg Opel Meriva 003.jpg
Opel Meriva 004.jpg Opel Meriva 005.jpg
Testovací mula s prvky nové Merivy
 
Opel Meriva illustration.jpg Foto a ilustrace © Automedia
Jak by mohla vypadat

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud