Muselo to přijít. Německá ladičská splečnost Hamann představuje vůbec první sadu úprav pro nové BMW řady 5 s označením F10.
Tato sada nově vyvinutých dílů je určena pro sedan BMW 5 nové generace, který se již nějaký ten pátek prodává i u nás. Je to přitom vůbec první příklad ladičského programu pro tento vůz pocházejícího z dílen nezávislého úpravce, i když se zatím týká pouze povrchu karoserie a podvozku.
Na první pohled si všimneme především působivého bodykitu s nástavcem předního nárazníku instalovaným na ten originální, agresivně tvarovanými prahovými obklady, vložkou ve spodní části zadního nárazníku, střešním spoilerem nad zadním oknem a přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru.
Pokud vás tato sada samotná neosloví, u Hamannu pro vás připravili rovněž tužší podvozek snižující světlou výšku o 35 mm, dvacetipalcové ráfky, světla pro denní svícení složená z LED nebo z nerezové oceli vyrobenou výfukovou soustavu se dvěma páry kulatých koncovek (ovšem pouze pro model 550i). Bez zájmu nezůstal ani interiér vozu, který lze „okrášlit“ sadou prvků z uhlíkových kompozitů (jsou na palubní desce, středové konzoli a volantu), hlníkovými pedály nebo specifickými koberečky. O cenách a době dostupnosti zatím u Hamannu mlčí, paket však má přijít „brzy“.
Pokud byste se chtěli odlišit více, připomeňme, že na tomto místě jsme vám představili model Alpina B5, jenž je komplexní přestavbou modelu F10 připravenou v těsném sepjetí s automobilkou BMW a vyznačuje se též modifikovanou pohonnou jednotkou. Pod jeho kapotou se skrývá stejné srdce, jež pohání také dříve uvedený velký sedan B7. Celohliníkový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l tedy disponuje párem nových turbodmychadel, jež mu umožňují dosahovat výkonu 507 koní (373 kW) již při 5 500 ot./min. a točivého momentu 700 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 750 ot./min.
Hamann BMW 5 F10