Renault si vybral model 4 jako inspiraci pro nový koncept, který ukáže na letošním autosalonu v Paříži. Skrze něj také oslaví 25 let závodu 4L Trophy, který je určen pro studenty s vozy Renault 4 a přináší dětem v Maroku vybavení pro školy. Zdroj: Renault

Renault si vybral model 4 jako inspiraci pro nový koncept, který ukáže na letošním autosalonu v Paříži. Skrze něj také oslaví 25 let závodu 4L Trophy, který je určen pro studenty s vozy Renault 4 a přináší dětem v Maroku vybavení pro školy. | Zdroj: Renault

Vzhledem k tomu, že automobilka hodlá oživit ducha Renaultu 5 ve formě  kompaktního elektromobilu , naději zřejmě bude mít i vůz, který by mohl vzniknout na bázi tohoto konceptu. Zdroj: Renault

Vzhledem k tomu, že automobilka hodlá oživit ducha Renaultu 5 ve formě kompaktního elektromobilu, naději zřejmě bude mít i vůz, který by mohl vzniknout na bázi tohoto konceptu. | Zdroj: Renault

Francouzská automobilka potřebovala v polovině padesátých let minulého století najít odpověď na jednoduchý, dostupný a robustní Citroën 2CV. Zdroj: Renault

Francouzská automobilka potřebovala v polovině padesátých let minulého století najít odpověď na jednoduchý, dostupný a robustní Citroën 2CV. | Zdroj: Renault

Vznikl tak vůz, který se „kachnou“ silně inspiroval, ale nabídl mnohem více po stránce výkonu, rychlosti a kultivovanosti. Zdroj: Renault

Vznikl tak vůz, který se „kachnou“ silně inspiroval, ale nabídl mnohem více po stránce výkonu, rychlosti a kultivovanosti. | Zdroj: Renault

Renault 4 se představil s čtyřválcovým vodou chlazeným motorem po boku levnějšího provedení R3 v roce 1961. Zdvihový objem původně činil 747 cm3, od roku 1963 pak dostal větší jednotku s 845 cm3 z modelu Dauphine. Zdroj: Renault

Renault 4 se představil s čtyřválcovým vodou chlazeným motorem po boku levnějšího provedení R3 v roce 1961. Zdvihový objem původně činil 747 cm3, od roku 1963 pak dostal větší jednotku s 845 cm3 z modelu Dauphine. | Zdroj: Renault

Vůz se vyráběl prakticky po celém světě – kromě Francie také v Alžírsku, Maroku, Kolumbii, Austrálii, Chile nebo Uruguayi. Zdroj: Renault

Vůz se vyráběl prakticky po celém světě – kromě Francie také v Alžírsku, Maroku, Kolumbii, Austrálii, Chile nebo Uruguayi. | Zdroj: Renault

Nejdéle vydržel v bývalé Jugoslávii, kde vznikal ve fabrice IMV v Novom Mestě na území současného Slovinska do roku 1992. Zdroj: Renault

Nejdéle vydržel v bývalé Jugoslávii, kde vznikal ve fabrice IMV v Novom Mestě na území současného Slovinska do roku 1992. | Zdroj: Renault

Vzhledem k tomu, že automobilka hodlá oživit ducha Renaultu 5 ve formě  kompaktního elektromobilu , naději zřejmě bude mít i vůz, který by mohl vzniknout na bázi tohoto konceptu. Zdroj: Renault
Francouzská automobilka potřebovala v polovině padesátých let minulého století najít odpověď na jednoduchý, dostupný a robustní Citroën 2CV. Zdroj: Renault
Vznikl tak vůz, který se „kachnou“ silně inspiroval, ale nabídl mnohem více po stránce výkonu, rychlosti a kultivovanosti. Zdroj: Renault
Renault 4 se představil s čtyřválcovým vodou chlazeným motorem po boku levnějšího provedení R3 v roce 1961. Zdvihový objem původně činil 747 cm3, od roku 1963 pak dostal větší jednotku s 845 cm3 z modelu Dauphine. Zdroj: Renault
7
Fotogalerie

Renault pokračuje v retro mánii. Představí koncept inspirovaný klasickým modelem 4

Novinka uctí i dobročinné závody 4L Trophy. A možná znamená další sériový vůz, který čerpá z historie.

Francouzská automobilka potřebovala v polovině padesátých let minulého století najít odpověď na jednoduchý, dostupný a robustní Citroën 2CV. Vznikl tak vůz, který se „kachnou“ silně inspiroval, ale nabídl mnohem více po stránce výkonu, rychlosti a kultivovanosti. Renault 4 se představil s čtyřválcovým vodou chlazeným motorem po boku levnějšího provedení R3 v roce 1961. Zdvihový objem původně činil 747 cm3, od roku 1963 pak dostal větší jednotku s 845 cm3 z modelu Dauphine. Později byly nasazeny i jednotky 1.1 ve vrcholném provedení GTL, jejichž menší varianta s 956 cm3 se stala standardem v roce 1986.

Vůz se vyráběl prakticky po celém světě – vedle Francie i v Alžírsku, Maroku, Kolumbii, Austrálii, Chile nebo Uruguayi. Nejdéle vydržel v bývalé Jugoslávii, kde vznikal ve fabrice IMV v Novom Mestě na území současného Slovinska do roku 1992. Renault si jej vybral jako inspiraci pro nový koncept, který ukáže na letošním autosalonu v Paříži. Skrze něj také oslaví 25 let závodu 4L Trophy, který je určen pro studenty s vozy Renault 4 a přináší dětem v Maroku vybavení pro školy. Vzhledem k tomu, že automobilka hodlá oživit ducha Renaultu 5 ve formě kompaktního elektromobilu, naději zřejmě bude mít i vůz, který by mohl vzniknout na bázi tohoto konceptu.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud