Novodobý „pony car“ Mustang stále budí pozornost nejen veřejnosti, ale také ladičských společností.
Nejrůznějších ladění aktuální generace Fordu Mustang je nespočet, takže zákazník může vybírat jen podle svého vkusu a stavu konta, tedy tak, jak tomu bylo v šedesátých a sedmdesátých letech. Z poslední doby vzpomeňme třeba sérii Ford Mustang Roush RS nebo Mustang GT 5.0 opatřený kompresorem přímo v továrně.
Ford Mustang GT 5.0 v čerstvé úpravě RTR
Po delší době o sobě v souvislosti s Mustangem dává vědět značka RTR, která spojila své síly se společností Classic Design Concepts a připravila pro majitele stávajících Mustangů sadu úprav, jejíž prvky jsou k mání také samostatně. Modifikace se týkají vzhledu karoserie, podvozku i pohonné jednotky, přičemž nemusíte být zrovna majitelem ropných polí, abyste si toto ladění mohli dovolit (podobným směrem míří také již výše zmíněný Roush).
Paket RTR je určen pro osmiválcovou verzi Ford Mustang GT 5.0. Na první pohled si všimneme lízátka pod předním nárazníkem, prahových obkladů a výraznějšího difuzoru v zadním nárazníku, jakož i tmavých lepených pruhů, spoileru na víku zavazadlového prostoru či devatenáctipalcových litých ráfků obouvajících pneumatiky Falkon.
Zvenčí jsou úpravy pouze decentní
Pro zlepšení jízdních vlastností je k mání upravený podvozek s dodatečnou výztuhou u zadní nápravy a stavitelnými tlumiči, pružinami a stabilizátory. Pod kapotou se skrývá standardní osmiválec s objemem 5,0 l opatřený upraveným programem řídicí jednotky, filtrem K&N na sání a sportovním výfukem, což umožnilo celkem pohodlně navýšit výkon o 25 koní (19 kW) a točivý moment o slušných 81 Nm.
U RTR zapracovali také na podvozku a pohonné jednotce
Sada RTR je pro Mustang GT k dispozici ve dvou úrovních. Ta první v přepočtu za 129 000 Kč a zahrnuje o 25 mm snížené pružiny, nový výfuk a aerodynamické úpravy bez prahových obkladů a difuzoru. Kompletní sada zahrnuje kompletní paket aerodynamických prvků, dále snížené pérování a posílený motor.