Hlavní hvězdou premiéry se stal žlutý hatchback, který stál na pódiu.

Hlavní hvězdou premiéry se stal žlutý hatchback, který stál na pódiu.

Než se ovšem ukázal, musely si stovky novinářů v sále budovy, kde sídlí top management největší evropské automobilky, dost dlouho počkat.

Než se ovšem ukázal, musely si stovky novinářů v sále budovy, kde sídlí top management největší evropské automobilky, dost dlouho počkat.

Jednalo se o verzi se sportovním "R" paketem, jehož označení lze nyní nalézt i na tomto štítku na blatníku.

Jednalo se o verzi se sportovním "R" paketem, jehož označení lze nyní nalézt i na tomto štítku na blatníku.

Představitelé nejvýznačnější značky koncernu Volkswagen pak informovali o jednotlivých novinkách ve voze. Teď lze například listovat v menu multimediálního systému pomocí mávnutí dlaní.

Představitelé nejvýznačnější značky koncernu Volkswagen pak informovali o jednotlivých novinkách ve voze. Teď lze například listovat v menu multimediálního systému pomocí mávnutí dlaní.

Velký displej lze rozdělit

Velký displej lze rozdělit

Také digitální štít za volantem může mít řadu režimů. Tento je s navigační mapou

Také digitální štít za volantem může mít řadu režimů. Tento je s navigační mapou

Takto se nastavují příslušné asistenční systémy.

Takto se nastavují příslušné asistenční systémy.

Mezi ně patří samočinné brzdění před překážkou, kterou může být nyní i chodec.

Mezi ně patří samočinné brzdění před překážkou, kterou může být nyní i chodec.

Asistent pro jízdu v koloně rychlostí až 60 kilometrů v hodině.

Asistent pro jízdu v koloně rychlostí až 60 kilometrů v hodině.

Nebo asistent pro couvání s přívěsem.

Nebo asistent pro couvání s přívěsem.

Zadní světla mají funkci dynamického blinkru. Když je vypnutý, vypadá světlo takto.

Zadní světla mají funkci dynamického blinkru. Když je vypnutý, vypadá světlo takto.

Novým prvkem je rovněž asistent pro hlídání mrtvého úhlu.

Novým prvkem je rovněž asistent pro hlídání mrtvého úhlu.

V zimě určitě přijde vhod vyhřívaný volant.

V zimě určitě přijde vhod vyhřívaný volant.

Pokud novináři během tiskové konference něco nepochytili, mohli se "dovzdělat" na nástěnkách po stranách sálu.

Pokud novináři během tiskové konference něco nepochytili, mohli se "dovzdělat" na nástěnkách po stranách sálu.

Nebo si vše nechat vysvětlit od specialistů značky, kteří měli k dispozici i takovéto simulátory.

Nebo si vše nechat vysvětlit od specialistů značky, kteří měli k dispozici i takovéto simulátory.

K dispozici byl také řez novým motorem 1,5 TSI

K dispozici byl také řez novým motorem 1,5 TSI

A ještě krátká rekapitulace: Takto bude vypadat interiér luxusnějších verzí.

A ještě krátká rekapitulace: Takto bude vypadat interiér luxusnějších verzí.

V takovéto podobě potkáte na silnicích "elektrifikovaný" Volkswagen GTE.

V takovéto podobě potkáte na silnicích "elektrifikovaný" Volkswagen GTE.

Tento výraz zdobí nově sportovní variantu GTI.

Tento výraz zdobí nově sportovní variantu GTI.

A toto je nová podoba VW Golf Variant.

A toto je nová podoba VW Golf Variant.

Pro nevěřící Tomáše přinášíme tuto fotografii, z níž je patrné, že na rozdíl od řady konkurentů jsme my skutečně na premiéře osobně byli.

Pro nevěřící Tomáše přinášíme tuto fotografii, z níž je patrné, že na rozdíl od řady konkurentů jsme my skutečně na premiéře osobně byli.

A abychom mohli pořídit třeba tento snímek nového GTI, museli jsme se trpělivě prodírat davy kolegů.

A abychom mohli pořídit třeba tento snímek nového GTI, museli jsme se trpělivě prodírat davy kolegů.

Než se ovšem ukázal, musely si stovky novinářů v sále budovy, kde sídlí top management největší evropské automobilky, dost dlouho počkat.
Jednalo se o verzi se sportovním "R" paketem, jehož označení lze nyní nalézt i na tomto štítku na blatníku.
Představitelé nejvýznačnější značky koncernu Volkswagen pak informovali o jednotlivých novinkách ve voze. Teď lze například listovat v menu multimediálního systému pomocí mávnutí dlaní.
Velký displej lze rozdělit
22
Fotogalerie

Také elektrické varianty golfů mají ceny. VW e-Golf a GTE stojí kolem milionu

Modernizovaná sedmá generace nejprodávanějšího evropského auta se i nadále bude nabízet buď jako čistě elektrický vůz nebo jako plug-in hybrid.

Další verze Volkswagenu Golf aktuální generace po faceliftu vstupují na trh. Nyní jsou na řadě ty, které mají pod kapotou elektromotor. V případě varianty e-golf je tam osamocený, u modelu GTE se v tomto prostoru nachází společně se spalovacím agregátem.

Levnější z obou verzí je e-Golf. Momentálně bude ke koupi za částky od 959 900 Kč. Golf GTE pak stojí 1 024 900 Kč.4

Zatímco plug-in hybrid umožňuje jízdu v čistě elektrickém režimu opět do vzdálenosti 50 kilometrů, akční rádius e-golfu je teď citelně větší. Díky větší kapacitě baterií (došlo k navýšení z dosavadních 24,2 kWh na 35,8 kWh).

V kombinovaném režimu je tak normovaný dojezd 300 kilometrů. V praxi je samozřejmě nutno počítat se snížením této vzdálenosti přibližně o třetinu. Navíc výkon elektromotoru je teď vyšší o 15 kWh, díky čemuž se hodnota zrychlení dostala pod deset sekund. Konkrétně se jedná o 9,6 sekundy.

V sériové výbavě e-golfu je teď navíc adaptivní tempomat s funkcí Front Assist nebo multifunkční kožený volant. Auto jezdí na šestnáctipalcových kolech z lehké slitiny a je vybaveno automatickou klimatizací.

Nabíjení vozu prostřednictvím wallboxu trvá 5 hodin a dvacet minut, u rychlodojíječky pak 80procentní kapacitu baterií získáte při třičtvrtěhodinové zastávce.

GTE je auto, které umožňuje podstatně větší dojezd i lepší dynamiku. Například dojezd (při plných bateriích i nádrži) je 880 kilometrů. Výkon soustrojí činí 150 kW (204 koní), zrychlení 0-100 km/hod je rovno 7,6 sekundám a maximálně je s tímto autem možné jet až 222 kilometrů v hodině.

Výbava tohoto vozu je obohacena například o LED světlomety.

Na snímky z premiéry faceliftovaného provedení vozu Volkswagen Golf se podívejte zde:

0 hlavní hvězda.JPG1.JPG11 štítek r line.jpg13 displej gesta.jpg14 displej bez tlačítek.jpg15 digi štít.jpg16 režim digištítu.jpg17 chodci.jpg18 kolona.jpg20 přívěs.jpg21 zadní bez blinkru.JPG24 mrtvý úhel.JPG25 vyhřívaný volant.JPG26 nástěnky.JPG27 trenažery.JPG28 motor.JPG3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.JPG8.JPG

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud