Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19.

Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19.

Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k).

Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k).

Ačkoliv nízká silueta tomu nenasvědčuje, jedná se o čtyřdveřové auto.

Ačkoliv nízká silueta tomu nenasvědčuje, jedná se o čtyřdveřové auto.

Naději na brzkou sériovou výrobu Mercedes IAA nemá, je to opravdu koncept.

Naději na brzkou sériovou výrobu Mercedes IAA nemá, je to opravdu koncept.

Nejrůznější funkce palubní elektroniky je možné ovládat gesty.

Nejrůznější funkce palubní elektroniky je možné ovládat gesty.

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

Studie Mercedes-Benz IAA zkoumá možnosti snižování aerodynamického odporu.

Studie Mercedes-Benz IAA zkoumá možnosti snižování aerodynamického odporu.

Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar.

Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar.

Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché.

Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché.

21
Fotogalerie

Sci-fi auto jezdí na elektřinu a samo. Bude z toho nový Volkswagen?

Člen fóra VW Vortex objevil na Úřadě Evropské unie pro duševní vlastnictví nákresy sci-fi konceptu, o kterém se toho zatím příliš neví. Vypadá však velmi futuristicky a mohlo by se jednat o jeden z budoucích elektromobilů.

Protažené linie a zadní plotev ve stylu Tatry 87 dává tomuto vozu impozantní postoj. Od pohledu mizerný výhled ven napovídá, že řidič zde nebude potřeba. Nejvíce auto připomíná loňský koncept Mercedes-Benz IAA. Aerodynamický automobil se se svým odporem vzduchu pouhých Cx 0,19 představil na autosalunu ve Frankfurtu a v zájmu dokonalé aerodynamiky dokonce uměl měnit tvar zádě.

Další možností je Volkswagen, který oznámil vývoj své nové rodiny elektromobilů. První vlaštovkou byl koncept I.D. na letošním autosalonu v Paříži, který ukázal i novou modulární platformu Modular Electric Drive Kit. I když snímky designový jazyk VW nepřipomínají, nemusí to tuto myšlenku zavrhovat. Elektrické Volkswageny totiž nabídnou kabinu „Open Space“ s autonomním řízením a designově se od klasických modelů mají lišit.

Jak se dá u takového extrémně aerodynamického konceptu očekávat, půjde o autonomní elektromobil. Bude to však skutečně jen koncept? Neblížíme se době, kdy podobné kreace přestaneme nazývat futuristickými? Moudřejší bychom měli být na některém z velkých světových autosalonů v příštím roce, kde se dá premiéra tohoto patentovaného vozu očekávat.

0.jpg1.jpg2.jpg

3.jpg4.jpg5.jpg

Pro srovnání ještě přidáváme fotky konceptu Mercedes IAA:

mercedes iaa (10).jpgmercedes iaa (11).jpgmercedes iaa (13).jpgmercedes iaa (15).jpgmercedes iaa (16).jpgmercedes iaa (17).jpgmercedes iaa (2).jpgmercedes iaa (3).jpgmercedes iaa (6).jpgmercedes iaa (7).jpgmercedes iaa (8).jpgmercedes iaa (9).jpgmercedes iaa (14).jpgmercedes iaa (1).jpgmercedes iaa (5).jpg

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud