Značka Jaguar uvolnila detailní snímky a informace ke svému kombíku. Ten vychází ze sedanu modelové řady XF.
Kapitoly článku:
Karoserie kombi ke značce Jaguar jaksi nepatří, nicméně v posledních patnácti letech jsme byli už svědky ledasčeho. Potřeba je zvyšovat prodeje za každou cenu, a tak to Jaguar znovu zkouší s kombíkem. Věřme, že se modelu XF Sportbrake (úniky snímků a informací jsme pro vás sledovali) povede na trhu lépe než nepříliš úspěšnému modelu X-Type Sportwagon…
Jaguar to znovu zkouší s kombíkem. Jmenuje se Jaguar XF Sportbrake.
Novému Jaguaru XF Sportbrake nelze upřít jistou dávku elegance a stylu. Aby se konstruktérům podařilo dosáhnout opravdu vyvážených proporcí, každý díl karoserie od sloupku B vzad je v porovnání s výchozím sedanem XF zcela nový. Za příplatek budou k mání podélné střešní ližiny.
Zavazadlový prostor modelu XF Sportbrake má být spíše praktický než objemný
Ve srovnání se sedanem Jaguar XF má XF Sportbrake stejnou šířku 1 877 mm i rozvor náprav 2 909 mm, přičemž delší je pouze o zanedbatelných 5 mm (4 966 mm) a těžší o necelých 70 kg. Zavazadlový prostor se ve svém základním uspořádání vyznačuje objemem 550 l, což je v konfrontaci s konkurencí dosti málo. Po sklopení zadních sedadel se prostor zvětší na 1 675 l.
Jaguar XF Sportbrake má být nejen elegantní, ale také praktický. Zadní sedadla se sklápějí do jedné roviny s podlahou bez předělu či prahu, pod podlahu lze ukládat různé drobnosti. Zadní náprava dostala namísto vinutých pružin pérování vzduchovými měchy, které umožňují udržovat stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení.
Od výchozího sedanu se XF Sportbrake liší karosářskými díly od sloupku B smerem vzad a vzduchovým pérováním zadní nápravy se samořinnou nivelací
Automobilka Jaguar slibuje, že jízdní vlastnosti vozu XF Sportbrake budou skvělé i při plném zatížení. O pohon nového modelu se postarají bohužel výhradně vznětové motory, čtyřválec 2,2 l a šestiválec 3,0 l, jež skrze osmistupňovou automatickou převodovku pohánějí kola zadní nápravy. Šéfdesignér Jaguaru Ian Callum slibuje, že se během příštího roku dočkáme také špičkového provedení XFR Sportbrake opatřeného zážehovým osmiválcem s kompresorem.
Jaguar XF Sportbrake bude zprvu nabízen pouze se vznětovými motory
Nový Jaguar XF Sportbrake oslaví svoji premiéru již za několik dní na autosalonu v Ženevě a do prodejů na většině trhů se dostane ještě letos.