První zcela domácí automobilka. Takto budou moci Turci označovat novou značku TOGG, která chce zemi ambiciózním způsobem vystřelit do světa automobilového průmyslu. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

První zcela domácí automobilka. Takto budou moci Turci označovat novou značku TOGG, která chce zemi ambiciózním způsobem vystřelit do světa automobilového průmyslu. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

A krok vpřed dělá TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) hned tím nejdiskutovanějším segmentem. První dva koncepty – středně velké SUV a sedan – jsou totiž elektromobily. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

A krok vpřed dělá TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) hned tím nejdiskutovanějším segmentem. První dva koncepty – středně velké SUV a sedan – jsou totiž elektromobily. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Opravdu se přitom nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Opravdu se přitom nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Kompletní pohonné ústrojí má být vyvinuto inženýry automobilky a duševní vlastnictví si plně připisuje samo Turecko. Na designu pak značka pracovala s italským studiem Pininfarina. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Kompletní pohonné ústrojí má být vyvinuto inženýry automobilky a duševní vlastnictví si plně připisuje samo Turecko. Na designu pak značka pracovala s italským studiem Pininfarina. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

S rychlonabíječkou bude možné baterie podle TOGGu dobít na 80 % kapacity během 30 minut. Na baterie chce automobilka nabízet osmiletou záruku. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

S rychlonabíječkou bude možné baterie podle TOGGu dobít na 80 % kapacity během 30 minut. Na baterie chce automobilka nabízet osmiletou záruku. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Co se týče elektromotorů, základní model SUV vyžije jeden motor o výkonu 200 koní (147 kW) na zadní nápravě. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Co se týče elektromotorů, základní model SUV vyžije jeden motor o výkonu 200 koní (147 kW) na zadní nápravě. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Schopnější verze s dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a tedy pohonem všech kol nabídne kombinovaných 400 koní (294 kW). Silnější varianta SUV by měla zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Schopnější verze s dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a tedy pohonem všech kol nabídne kombinovaných 400 koní (294 kW). Silnější varianta SUV by měla zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Kabina působí moderním dojmem s širokoúhlým panelem, zahrnujícím trojici displejů – přístrojový štít, infotainment systém a dodatečný displej před spolujezdcem. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Kabina působí moderním dojmem s širokoúhlým panelem, zahrnujícím trojici displejů – přístrojový štít, infotainment systém a dodatečný displej před spolujezdcem. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Klimatizace a další funkce se poté ovládají na dalším displeji níže ve středovém panelu. Konvenčních tlačítek je zde minimum, nechybí ambientní osvětlení a ve výbavě počítá TOGG rovněž s řadou bezpečnostních a asistenčních systémů, například pro částečně autonomní řízení na dálnici. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Klimatizace a další funkce se poté ovládají na dalším displeji níže ve středovém panelu. Konvenčních tlačítek je zde minimum, nechybí ambientní osvětlení a ve výbavě počítá TOGG rovněž s řadou bezpečnostních a asistenčních systémů, například pro částečně autonomní řízení na dálnici. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Automobilka už přitom vidí budoucí postup na vyšší úrovně autonomního řízení. Stejně tak mluví o bezdrátových aktualizacích systémů vozu přes internet, palubní 5G síti nebo funkci V2X pro komunikaci vozu s dalšími vozidly či chytrou infrastrukturou. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Automobilka už přitom vidí budoucí postup na vyšší úrovně autonomního řízení. Stejně tak mluví o bezdrátových aktualizacích systémů vozu přes internet, palubní 5G síti nebo funkci V2X pro komunikaci vozu s dalšími vozidly či chytrou infrastrukturou. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

V interiéru má SUV dokonce předvést i jakousi formu holografického 3D asistentu, který posádce usnadní ovládání funkcí vozu. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

V interiéru má SUV dokonce předvést i jakousi formu holografického 3D asistentu, který posádce usnadní ovládání funkcí vozu. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Zavést elektrické SUV do prodeje na tureckém trhu chce TOGG během roku 2022. Další informace bychom se tedy měli dozvědět v následující době. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Zavést elektrické SUV do prodeje na tureckém trhu chce TOGG během roku 2022. Další informace bychom se tedy měli dozvědět v následující době. | Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG

Koncept TOGG C-SUV | Zdroj: TOGG

Koncept TOGG Sedan Zdroj: TOGG

Koncept TOGG Sedan | Zdroj: TOGG

Koncept TOGG Sedan Zdroj: TOGG

Koncept TOGG Sedan | Zdroj: TOGG

Koncept TOGG Sedan Zdroj: TOGG

Koncept TOGG Sedan | Zdroj: TOGG

Koncept TOGG Sedan Zdroj: TOGG

Koncept TOGG Sedan | Zdroj: TOGG

A krok vpřed dělá TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) hned tím nejdiskutovanějším segmentem. První dva koncepty – středně velké SUV a sedan – jsou totiž elektromobily. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG
Opravdu se přitom nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG
Kompletní pohonné ústrojí má být vyvinuto inženýry automobilky a duševní vlastnictví si plně připisuje samo Turecko. Na designu pak značka pracovala s italským studiem Pininfarina. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG
Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. | Koncept TOGG C-SUV Zdroj: TOGG
20
Fotogalerie

Turecko chce vyrábět elektroauta. Nová značka TOGG ukázala první koncepty

Turecko chce s vlastní značkou TOGG vstoupit do automobilového průmyslu, a to hned cestou elektromobilů. Světu se tak nyní ukazuje první dvojice konceptů.

První zcela domácí automobilka. Takto budou moci Turci označovat novou značku TOGG, která chce zemi ambiciózním způsobem vystřelit do světa automobilového průmyslu. A krok vpřed dělá TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) hned tím nejdiskutovanějším segmentem. První dva koncepty – středně velké SUV a sedan – jsou totiž elektromobily.

Opravdu se přitom nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. Kompletní pohonné ústrojí má být vyvinuto inženýry automobilky a duševní vlastnictví si plně připisuje samo Turecko. Na designu pak značka pracovala s italským studiem Pininfarina.

Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. S rychlonabíječkou bude možné baterie podle TOGGu dobít na 80 % kapacity během 30 minut. Na baterie chce automobilka nabízet osmiletou záruku.

Co se týče elektromotorů, základní model SUV vyžije jeden motor o výkonu 200 koní (147 kW) na zadní nápravě. Schopnější verze s dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a tedy pohonem všech kol nabídne kombinovaných 400 koní (294 kW). Silnější varianta SUV by měla zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy.

Kabina působí moderním dojmem s širokoúhlým panelem, zahrnujícím trojici displejů – přístrojový štít, infotainment systém a dodatečný displej před spolujezdcem. Klimatizace a další funkce se poté ovládají na dalším displeji níže ve středovém panelu. Konvenčních tlačítek je zde minimum, nechybí ambientní osvětlení a ve výbavě počítá TOGG rovněž s řadou bezpečnostních a asistenčních systémů, například pro částečně autonomní řízení na dálnici.

Automobilka už přitom vidí budoucí postup na vyšší úrovně autonomního řízení. Stejně tak mluví o bezdrátových aktualizacích systémů vozu přes internet, palubní 5G síti nebo funkci V2X pro komunikaci vozu s dalšími vozidly či chytrou infrastrukturou. V interiéru má SUV dokonce předvést i jakousi formu holografického 3D asistentu, který posádce usnadní ovládání funkcí vozu.

Zavést elektrické SUV do prodeje na tureckém trhu chce TOGG během roku 2022. Další informace bychom se tedy měli dozvědět v následující době.

Doporučujeme

Články odjinud