Opel Astra s karoserií kombi je vůz, který dobře vypadá, nabídne dost prostoru uvnitř a s vrcholným dvoulitrem také velmi dobře jezdí. Smůla, že se hlavní konkurent jmenuje Ford Focus.
Kapitoly článku:
Aktuální generace Opelu Astra je povedeným automobilem, který jasně dokazuje, že značka s kořeny u General Motors už má svá krizová léta za sebou a že směřuje tím správným směrem. Kromě základního hatchbacku a testovaného kombi se už velmi brzy dočkáme také atraktivního třídveřového provedení GTC, které sice technicky z Astry vychází, nicméně na karoserii byste hledali shodné díly marně. O něm ale až později, nebo pokud nechcete čekat, můžete se vrátit k našim prvním jízdním dojmům.
Dnes se podíváme na Astru Sports Tourer, tedy na kombi. Konkrétně jde o vrcholnou naftovou motorizaci s druhou nejvyšší výbavou Sport, manuální převodovkou a nejsilnějším naftovým dvoulitrem o výkonu 165 koní, respektive 121 kW, což už v dnešní downsizingové době začíná být pomalu netradiční motor. Třeba takový o třídu výše postavený Hyundai i40 si musí vystačit pouze s naftovou jedna-sedmičkou.
Opel Astra není designově nijak složitý automobil. Nekomplikované tvary mu ale sluší.
Jak se vám líbí?
Opel Astra ST už nějaký ten pátek na trhu působí, takže není potřeba zásadně rozebírat jeho základní vlastnosti a vzhled. Designově se tento vůz určitě povedl. Všichni, kteří vyznávají jednodušší linie a kterým není sympatický složitý design typu toho „fluidního“ od Hyundaie, musí být nadšeni. V tomto případě do sebe všechno zapadá, vše k sobě ladí. Že Astra nese rysy větší Insignie, to asi nikoho dnes už nepřekvapí.
Marek Lutonský , Jiří Červenka
Testovaný exemplář přijel do redakce s výbavou Sport, která mimo jiné obsahuje také poměrně velké sedmnáctipalcové disky. Kola dělají auto, to je známá věc, otázkou pouze je, jak se s přítomností nízkých pneumatik vyrovná podvozek. Naše auto mělo příplatkové a dokonce ještě o palec větší disky.
Příplatková osmnáctipalcová litá kola autu náramně sluší. Efektní anténa ve tvaru ploutve je také za příplatek.
Opel Astra ST je dlouhý 4698 mm a jeho rozvor činí 2685 mm. Když tyto hodnoty srovnáme například s pro Opel extrémně nepříjemným soupeřem v podobě Fordu Focus, zjistíme, že je Astra větší jak celkově, tak po stránce rozvoru. Nicméně třeba takový Mégane Grandtour s rozvorem 2703 mm oba soupeře poráží, což se logicky promítne v interiéru.