Revoluce v kamionové dopravě, nebo si Tesla svůj tahač vymyslela hlavně pro sebe? To jsou dohady po oznámení, že jej bude využívat na přepravu nákladu mezi svými továrnami.
Americká automobilka jen před nedávnem předvedla svůj elektrický tahač. Revoluce v kamionové dopravě již mezitím dostala i svou cenovku a objevily se také další informace. Podle nich bude novinka operovat mezi továrnou v kalifornském Fremontu a továrnou Gigafactory v Nevadě. Nevyrábí tak vlastně Tesla tahač primárně pro sebe?
Čtyřhodinová vzdálenost mezi továrnami je pro Teslu výrazným výdajem. Tahač Semi tak chce automobilka využít jako levnější možnost dopravy. V dokonalých podmínkách by dokonce Semi mohl zvládnout zpáteční cestu na jedno nabití, prý už dokonce proběhly i první testy. Internet proto zaplavily dohady, že výrobce elektromobilů si tahač navrhl hlavně pro svou potřebu. Ne kvůli revoluci v kamionové dopravě, jak se v současnosti hojně říká.
Samotný Elon Musk se měl v minulosti vyjádřit, že přeprava mezi továrnami je bolestivý náklad. Viceprezident automobilky Jerome Guillen teď promluvil o novém řešení. "Na přepravu mezi našimi zařízeními v USA budeme používat vlastní tahače. Máme montážní linku v Kalifornii a Gigafactory v Nevadě. Proto budeme používat naše tahače na přepravu věcí mezi nimi."
Elon Musk během prezentace Tesly Semi uvedl, že vůz dokáže na nákladech za palivo ušetřit během milionu ujetých mil až 200.000 dolarů, v přepočtu přes 4 miliony korun. Je těžké si představit, že by měl takovou nálož zvládnout jeden tahač, flotila už ale s takovým nájezdem problém mít nebude. Na druhou stranu se Muskovi není proč divit - vypadá totiž přinejmenším zvláštně, když producent "zelených" automobilů používá k logistice náklaďáky se spalovacími motory.