Tesla Semi se bude nabízet ve dvou provedeních podle předpokládaného dojezdu na jedno nabití

Tesla Semi se bude nabízet ve dvou provedeních podle předpokládaného dojezdu na jedno nabití

Základní verze s dojezdem až 300 mil (asi 480 km) stojí nejméně 150.000 dolarů (asi 3,2 milionu korun)

Základní verze s dojezdem až 300 mil (asi 480 km) stojí nejméně 150.000 dolarů (asi 3,2 milionu korun)

Varianta s dojezdem až 500 mil (asi 800 km) stojí o 30.000 dolarů více (v přepočtu asi 3,9 milionu korun)

Varianta s dojezdem až 500 mil (asi 800 km) stojí o 30.000 dolarů více (v přepočtu asi 3,9 milionu korun)

O pohon se starají čtyři nezávislé elektromotory (jeden pro každé ze zadních kol)

O pohon se starají čtyři nezávislé elektromotory (jeden pro každé ze zadních kol)

Akceleraci z 0-96 km/h zvládne bez návěsu za 5 sekundy

Akceleraci z 0-96 km/h zvládne bez návěsu za 5 sekundy

Při plném zatížení (celková hmotnost 36 tun) je na stejné metě za 20 sekund

Při plném zatížení (celková hmotnost 36 tun) je na stejné metě za 20 sekund

Musk slibuje úsporu nákladů. Během milionu ujetých mil by totiž majitelé vozu měli ušetřit až 200.000 dolarů za palivo

Musk slibuje úsporu nákladů. Během milionu ujetých mil by totiž majitelé vozu měli ušetřit až 200.000 dolarů za palivo

První dodávky zákazníkům jsou plánovány na rok 2019

První dodávky zákazníkům jsou plánovány na rok 2019

Základní verze s dojezdem až 300 mil (asi 480 km) stojí nejméně 150.000 dolarů (asi 3,2 milionu korun)
Varianta s dojezdem až 500 mil (asi 800 km) stojí o 30.000 dolarů více (v přepočtu asi 3,9 milionu korun)
O pohon se starají čtyři nezávislé elektromotory (jeden pro každé ze zadních kol)
Akceleraci z 0-96 km/h zvládne bez návěsu za 5 sekundy
8
Fotogalerie

Dělá Tesla tahače primárně pro sebe? Budou totiž operovat mezi továrnami

Revoluce v kamionové dopravě, nebo si Tesla svůj tahač vymyslela hlavně pro sebe? To jsou dohady po oznámení, že jej bude využívat na přepravu nákladu mezi svými továrnami.

Americká automobilka jen před nedávnem předvedla svůj elektrický tahač. Revoluce v kamionové dopravě již mezitím dostala i svou cenovku a objevily se také další informace. Podle nich bude novinka operovat mezi továrnou v kalifornském Fremontu a továrnou Gigafactory v Nevadě. Nevyrábí tak vlastně Tesla tahač primárně pro sebe? 

Čtyřhodinová vzdálenost mezi továrnami je pro Teslu výrazným výdajem. Tahač Semi tak chce automobilka využít jako levnější možnost dopravy. V dokonalých podmínkách by dokonce Semi mohl zvládnout zpáteční cestu na jedno nabití, prý už dokonce proběhly i první testy. Internet proto zaplavily dohady, že výrobce elektromobilů si tahač navrhl hlavně pro svou potřebu. Ne kvůli revoluci v kamionové dopravě, jak se v současnosti hojně říká.

Samotný Elon Musk se měl v minulosti vyjádřit, že přeprava mezi továrnami je bolestivý náklad. Viceprezident automobilky Jerome Guillen teď promluvil o novém řešení. "Na přepravu mezi našimi zařízeními v USA budeme používat vlastní tahače. Máme montážní linku v Kalifornii a Gigafactory v Nevadě. Proto budeme používat naše tahače na přepravu věcí mezi nimi."

Elon Musk během prezentace Tesly Semi uvedl, že vůz dokáže na nákladech za palivo ušetřit během milionu ujetých mil až 200.000 dolarů, v přepočtu přes 4 miliony korun. Je těžké si představit, že by měl takovou nálož zvládnout jeden tahač, flotila už ale s takovým nájezdem problém mít nebude. Na druhou stranu se Muskovi není proč divit - vypadá totiž přinejmenším zvláštně, když producent "zelených" automobilů používá k logistice náklaďáky se spalovacími motory.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud