Do palety dosud konvenčních SUV Range Rover letos přibyl progresivně střižený typ Evoque. Nyní o něm konečně víme více.
O novém, na první pohled tak trochu polovičatém Range Roveru jménem Evoque jste se u nás mohli dočíst hned po jeho červencovém odhalení a k vidění už byla i první videa. Šlo však pouze o jakési odhalení, do žádných detailů se tehdy Land Rover nepustil. Skutečnou veřejnou premiéru vozu si totiž nechal až na pařížský autosalon a jen týden před jeho začátkem nás se svou novinkou podrobněji představil. Tak se konečně pojďme podívat, co nový Evoque nabídne.
Výrobce novou řadu označuje jako „cross coupé“ a jde prý o duchovního nástupce prvního Range Roveru, který byl rovněž třídveřový. Evoque má paletě Range Rover pomoci snížit průměrné hladiny emisí CO2, proto bude ve standardu dodáván s moderními motory a předním pohonem. V blízké budoucnosti se můžeme těšit též na praktičtější, pětidveřové provedení.
Na prvních snímcích interiéru vidíme kožené čalounění s kontrastním, zdvojeným stehováním, Jaguarem inspirovaný otočný volič automatické převodovky, elektrickou parkovací brzdu nebo tlačítky ovládanou soustavu Terrain Response známou ze starších Land Roverů i Range Roverů. Audiosoustava Meridian se sedmnácti reproduktory s rozměrným, osmipalcovým displejem (řidič a spolujezdec na něm mohou zároveň sledovat různé výjevy) bude schopna propojení s různými zařízeními včetně telefonů nebo iPodu.
K mání bude škála zážehových a vznětových motorů a všechny verze mají být pro snížení emisí standardně doplněny řízeným zhášením motoru start/stop a elektrickým posilovačem řízení EPAS. Vznětový čtyřválec má objem 2,2 l a dodávat se bude ve výkonových verzích 150 a 190 koní (110 a 140 kW). První z nich v kombinaci s předním pohonem má dosahovat průměrné spotřeby 4,9 l/100 km a emisí CO2 ve výši 130g, výkonnější opatřený pohonem všech kol vykazuje stále přijatelných 5,6 l/100 km, resp. 145 g/km. Zážehový čtyřválec Si4 s objemem 2,0 l má být osazen proměnným časováním ventilů, přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, jediné co o něm víme je, že vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 7,1 s. V brzké budoucnosti se prý můžeme těšit i na hybrid.
Evoque bude dodáván ve třech verzích. Základní Pure se vyznačuje hliníkovými obklady interiéru, Prestige přidává kožené čalounění a devatenáctipalcová kola a Dynamic přináší kola dvacetipalcová a dále pak sportovní sedadla a sadu exteriérových doplňků včetně specifických nárazníků, masky chladiče a spoilerů v kontrastním lakování.
Ceny zatím neznáme, nicméně dodávky sériových vozů Evoque mají být zahájeny během příštího léta. Další podrobnosti by měly být k dispozici na letošním autosalonu v Paříži.
Range Rover Evoque