Citroën hodlá již brzy oslovit ty, kteří si potrpí na luxus. Nové modely DS4 a DS5 mají k výrobě blíže, než jsme čekali.
V dnešní pohnuté době se automobloví výrobci snaží hledat novou identitu, která by je výrazněji odlišila od konkurence. Tato všeobecná snaha plyne z prosté situace, kdy se technika současných vozů začíná až nepříjemně unifikovat, a také tvary automobilů se vlivem požadavků aerodynamiky blíží ideálním proporcím.
Ve snaze o nalezení nového, pokud možno uceleného firemního jazyka bývá často hledána inspirace v dávných časech, kdy byl přístup konstruktérů i motoristů k automobilům úplně jiný než dnes. Trendem je také rozšiřování počtu modelových řad, což vede často až k bizarním crossoverům, tedy vozům vznikajícím křížením i zdánlivě zcela neslučitelných koncepcí. Stranou nezůstává ani Citroën, jenž má v úmyslu zasáhnout do segmentů, které v současnosti takřka ovládají německé a italské prémiové značky.
Citroën DS Inside
Ale velikost automobilu již dnes není zdaleka jediným měřítkem luxusu. Také Citroën se nechává inspirovat tím nejlepším ze své historie, a sice modelem DS, podle kterého se bude brzy jmenovat řada jeho komfortních modelů.
Faktem je, že půl století starý Citroën DS byl svého času symbolem pro nejmodernější a vytříbenou techniku, spolehlivost, bohatou výbavu a styling budoucnosti, ovšem v praktickém balení (což bohužel nelze říci o jeho produktech z posledních let). A z tohoto odkazu chce Citroën u své nové řady těžit, přičemž označení DS nyní vykládá jako „Different Spirit“. Nové vozy se budou jmenovat DS3, DS4 a DS5, do prodejů se dostane nejdříve první jmenovaný (představit se má již letos ve Frankfurtu) a my jsme vás o něm podrobně informovali na tomto místě.
Citroën C-Sportlounge
Citroën nyní potvrdil, že větší modely DS4 a DS5 se na trzích objeví v roce 2011 a budou nabízeny i v diesel-elektrické hybridní konfiguraci pohonného ústrojí. Podle dstupných informací by měly být oba modely technicky spřízněné s vozy C4 a C5, ale lišit se mají komfortnějším a kvalitnějším zpracováním i hodnotněji působícím designem.
Model DS4 byde vycházet ze studie C-Sportlounge z roku 2005 (psali jsme o ní na tomto místě) a zamíří zřejmě někam k Nissanu Qashquai či Peugeotu 3008. Citroën DS5 pak bude pochopitelně větší, opírat se bude o loňský koncept Hypnos (podrobnější informace najdete na tomto místě) a jeho ambice jsou ještě větší: měl by se pustit do souboje s BMW X6...
Citroën Hypnos