Premiéra se blíží a postupné představování sedmimístného SUV pokračuje. Tentokrát na téma pohonu a jízdních vlastností.
V minulé ochutnávce připravované Mazdy CX-90 jsme zjistili, že dostane přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a 500 Nm točivého momentu. Nyní si motor můžeme poslechnout v novém a poměrně dlouhém videu, kterým nás automobilka láká na premiéru. Ta proběhne 31. ledna.
S jedním z exemplářů novinky se svezl britský televizní moderátor a nadšenec do aut Ant Anstead, který pochválil například plynulé řazení nebo styl, jakým auto zatáčí. K lepším jízdním vlastnostem si totiž pomáhá systémem Kinematic Posture Control (má ho například aktuální MX-5), který v oblouku přibrzďuje zadní vnitřní kolo a omezuje tak náklony.
Vývojáři Mazdy prozradili, že auto stavěli okolo řadového šestiválce, uloženého podélně. Prý se jim podařilo uspořádat přední zavěšení tak, aby CX-90 měla dobrý rejd a konstrukci nápravy jako u závodního stroje. Také zmiňují výhody architektury s motorem vpředu a pohonem zadních kol, kdy mají kola přední na starost pouze zatáčení a celé auto se tak chová přirozeněji.
Na závěr se můžeme podívat na celý přední nárazník i se světly – je tak jasné, že designem nová CX-90 výrazněji nevybočí z aktuálního stylu Mazdy.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5