Motor si můžeme poslechnout v novém a poměrně dlouhém videu, kterým nás automobilka láká na premiéru. Ta proběhne 31. ledna. Zdroj: Mazda

Motor si můžeme poslechnout v novém a poměrně dlouhém videu, kterým nás automobilka láká na premiéru. Ta proběhne 31. ledna. | Zdroj: Mazda

CX-90 dostane přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a 500 Nm točivého momentu. Zdroj: Mazda

CX-90 dostane přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a 500 Nm točivého momentu. | Zdroj: Mazda

S jedním z exemplářů novinky se svezl britský televizní moderátor a nadšenec do aut Ant Anstead. Zdroj: Mazda

S jedním z exemplářů novinky se svezl britský televizní moderátor a nadšenec do aut Ant Anstead. | Zdroj: Mazda

Pochválil například plynulé řazení nebo styl, jakým auto zatáčí. K lepším jízdním vlastnostem si totiž pomáhá systémem Kinematic Posture Control (má ho například aktuální MX-5), který v oblouku přibrzďuje zadní vnitřní kolo a omezuje tak náklony. Zdroj: Mazda

Pochválil například plynulé řazení nebo styl, jakým auto zatáčí. K lepším jízdním vlastnostem si totiž pomáhá systémem Kinematic Posture Control (má ho například aktuální MX-5), který v oblouku přibrzďuje zadní vnitřní kolo a omezuje tak náklony. | Zdroj: Mazda

Vývojáři Mazdy také prozradili, že auto stavěli okolo řadového šestiválce, uloženého podélně. Prý se jim podařilo uspořádat přední zavěšení tak, aby CX-90 měla dobrý rejd a konstrukci nápravy jako u závodního stroje. Zdroj: Mazda

Vývojáři Mazdy také prozradili, že auto stavěli okolo řadového šestiválce, uloženého podélně. Prý se jim podařilo uspořádat přední zavěšení tak, aby CX-90 měla dobrý rejd a konstrukci nápravy jako u závodního stroje. | Zdroj: Mazda

Také zmiňují výhody architektury s motorem vpředu a pohonem zadních kol, kdy mají kola přední na starost pouze zatáčení a celé auto se tak chová přirozeněji. Zdroj: Mazda

Také zmiňují výhody architektury s motorem vpředu a pohonem zadních kol, kdy mají kola přední na starost pouze zatáčení a celé auto se tak chová přirozeněji. | Zdroj: Mazda

Na závěr se můžeme podívat na celý přední nárazník i se světly – je tak jasné, že designem nová CX-90 výrazněji nevybočí z aktuálního stylu Mazdy. Zdroj: Mazda

Na závěr se můžeme podívat na celý přední nárazník i se světly – je tak jasné, že designem nová CX-90 výrazněji nevybočí z aktuálního stylu Mazdy. | Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

CX-90 dostane přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a 500 Nm točivého momentu. Zdroj: Mazda
S jedním z exemplářů novinky se svezl britský televizní moderátor a nadšenec do aut Ant Anstead. Zdroj: Mazda
Pochválil například plynulé řazení nebo styl, jakým auto zatáčí. K lepším jízdním vlastnostem si totiž pomáhá systémem Kinematic Posture Control (má ho například aktuální MX-5), který v oblouku přibrzďuje zadní vnitřní kolo a omezuje tak náklony. Zdroj: Mazda
Vývojáři Mazdy také prozradili, že auto stavěli okolo řadového šestiválce, uloženého podélně. Prý se jim podařilo uspořádat přední zavěšení tak, aby CX-90 měla dobrý rejd a konstrukci nápravy jako u závodního stroje. Zdroj: Mazda
9
Fotogalerie

Poslechněte si silný šestiválec nové Mazdy CX-90! Japonský obr nás opět láká v dalším videu

Premiéra se blíží a postupné představování sedmimístného SUV pokračuje. Tentokrát na téma pohonu a jízdních vlastností.

V minulé ochutnávce připravované Mazdy CX-90 jsme zjistili, že dostane přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a 500 Nm točivého momentu. Nyní si motor můžeme poslechnout v novém a poměrně dlouhém videu, kterým nás automobilka láká na premiéru. Ta proběhne 31. ledna.

S jedním z exemplářů novinky se svezl britský televizní moderátor a nadšenec do aut Ant Anstead, který pochválil například plynulé řazení nebo styl, jakým auto zatáčí. K lepším jízdním vlastnostem si totiž pomáhá systémem Kinematic Posture Control (má ho například aktuální MX-5), který v oblouku přibrzďuje zadní vnitřní kolo a omezuje tak náklony.

Vývojáři Mazdy prozradili, že auto stavěli okolo řadového šestiválce, uloženého podélně. Prý se jim podařilo uspořádat přední zavěšení tak, aby CX-90 měla dobrý rejd a konstrukci nápravy jako u závodního stroje. Také zmiňují výhody architektury s motorem vpředu a pohonem zadních kol, kdy mají kola přední na starost pouze zatáčení a celé auto se tak chová přirozeněji.

Na závěr se můžeme podívat na celý přední nárazník i se světly – je tak jasné, že designem nová CX-90 výrazněji nevybočí z aktuálního stylu Mazdy.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud