První české dealerství amerických elektromobilů Tesla má již otevřeno. Koupit si můžete i vlajkový sedan, na jehož parametry jsme se podívali v porovnání s nejbližším konkurentem.
Tesla Model S je v České republice k mání ve verzích Long Range a Performance a vždy jde o variantu Dual Motor, tedy s jedním elektromotorem na každé nápravě. První ze zmiňovaných verzí ujede na jedno nabití 610 kilometrů, zvládne maximální rychlost 250 km/h a stovku udolá za 3,8 sekundy. Vyjde vás na 2.271.200 Kč.
Silnější verze Performance za 2.739.200 Kč ujede o dvacet kilometrů méně. Může se ale pochlubit maximální rychlostí 261 km/h a sprintem na stovku za 2,6 sekundy. Navíc má i zadní křídlo z uhlíkových vláken a odlišný design interiéru. Oba vozy mají v základu 19palcová kola, k mání jsou ale i jednadvacítky (128.000 Kč). Porsche Taycan, nejbližší konkurent Tesly Model na českém trhu, má v základu dvacítky.
Tesla Model S vs. Porsche Taycan: Srovnání rozměrů |
Model |
Taycan Turbo |
Model S |
Taycan Turbo S |
Model S Performance |
Délka [mm] |
4963 |
4979 |
4963 |
4979 |
Šířka [mm] |
1966 |
1964 |
1966 |
1964 |
Výška [mm] |
1381 |
1440 |
1381 |
1440 |
Rozvor [mm] |
2900 |
2960 |
2900 |
2960 |
Rozchod vpředu/vzadu [mm] |
1702/1667 |
1662/1700 |
1690/1655 |
1662/1700 |
Individualizaci má Tesla oproti Porsche podstatně jednodušší. Můžete si ji dopřát v pěti barvách a bez jakýchkoliv doplňků nebo polepů. I interiér je na výběr pouze ve třech provedeních. Kožená sedadla ve třech barvách se vždy pojí s dubovým, nebo jasanovým dekorem palubní desky. Ani v jednom případě ale nedáte za hezčí interiér více než 42.700 Kč. To u Porsche můžete v těchto úpravách nechat klidně milion.
V základní výbavě mají oba vozy vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, vyhřívaný volant a zrcátka, parkovací kameru, ambientní osvětlení nebo bluetooth připojení. Porsche ale nemá tak pokročilé funkce autonomní jízdy, kterými se Tesla chlubí. Ještě letos má Tesla umět sama přijet ke svému řidiči, jezdit sama po městě a reagovat na semafory. To vše v balíčku za 171.000 Kč. Momentálně umí držet jízdní pruhy a zastávat funkci adaptivního tempomatu.
Přímé srovnání Tesly a Porsche v provozu ale samozřejmě bude výživnější. Zpracování, pocity z jízdy, pozice za volantem, praktická využitelnost, komfort... to všechno si porovnáme, až budeme mít obě auta vedle sebe. Zatím jsme připravili alespoň tabulku technických dat, která ukazuje, jak moc jsou si vozy blízko.
Tesla Model S vs. Porsche Taycan: Technická data a ceny |
Model |
Taycan Turbo |
Model S Long Range |
Taycan Turbo S |
Model S Performance |
Největší výkon [kW] |
460(500) |
311 |
460(560) |
585 |
Točivý moment [N.m] |
850 |
660 |
1050 |
967 |
Pohon |
4x4 |
4x4 |
4x4 |
4x4 |
Maximální rychlost [km/h] |
260 |
249 |
260 |
261 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
3,2 |
3,8 |
2,8 |
2,6 |
Spotřeba [kWh/100 km] |
26 |
16 |
26,9 |
17 |
Max. výkon nabíjení [kW] |
270 |
200 |
270 |
200 |
Dojezd WLTP [km] |
381-450 |
610 |
388-412 |
590 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
2305 |
2215 |
2295 |
2241 |
Základní cena [Kč] |
4.159.530 |
2.271.200 |
5.069.530 |
2.739.200 |
*údaje v závorce platí pro funkci Overboost |