Harley-Davidson 72 je jako stroj z jiných pohodovějších časů. Připomíná doby, kdy podél chodníků amerických měst stály choppery v dlouhých řadách na chodnících.
Tehdejší motocykly byly dlouhé a úzké, nezaměnitelné. Většinou byly rudé barvy, s typickým tvarem řidítek, úzkými černobílými pneumatikami. A nový model Seventy-Two se k jejich odkazu hrdě hlásí.
„Při výrobě Seventy-Two jsme byli inspirováni i ranou érou chopperů,“ říká Frank Savage, manažer z oddělení designu společnosti Harley-Davidson. „Tyto motocykly byly pestrobarevné a chromované, ale také úzké a hodně odstrojené. Podíváte-li se na modely z té doby, vidíte, že jsou takřka tak jednoduché jako kolo. Je to custom styl, který je velmi typický pro Ameriku a kalifornskou scénu.“
Chromovaná kola s ocelovým výpletem - přední má velikost 21 palců, zadní 16 palců.
Co na motocyklu zaujme na první pohled, je jeho nevšední nátěr – metal flake. Tento ikonický prvek designu 70. let, se kdysi objevil na všem: na buginách, čalounění v restauracích i na customech.
Harley-Davidson představuje Seventy-Two právě s rudě sytou barvou. Stroj má jen sólosedlo, o to více pak vynikne nátěr na zadním blatníku. Hnací jednotka s chromovými kryty je natřená šedou práškovou barvou a nový kulatý vzduchový filtr má vypouklé víko.
Motocykl pohání vzduchem chlazený motor Evolution™ V-Twin o objemu 1200 cm³ s elektronickým sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva (ESPFI), s krouticím momentem 96 Nm při 3500 otáčkách za minutu.
Nepřehlédnutelná je klasická nádrž v typickém burákovém tvaru o objemu 7,9 litru.
K výrazným prvkům nového stroje patří desetipalcová mini-ape řídítka připevněná na dvoupalcovém podstavci a vypouklý kryt kulatého vzduchového filtru s upevněním na centrálním šroubu...
... a také useknutý zadní blatník odhalující zadní kolo, dvojitý odstupňovaný výfuk s chromovanými tlumiči, sólosedlo s černým vinylovým potahem, chromované výztuhy zadního blatníku a chromované nastavitelné zadní tlumiče.