Firma Hartge byl německý tuningový úpravce, který se specializoval na značky  BMW ,  Mini  či  Range Rover . Společnost založil v roce 1971 Herbert Hartge a specializoval se na výměnu motorů z většího auta do menšího - možná si ještě někdo z vás vzpomene na BMW řady 3 (E90) s desetiválcem z BMW M5. RM Sotheby´s

Firma Hartge byl německý tuningový úpravce, který se specializoval na značky BMWMini či Range Rover. Společnost založil v roce 1971 Herbert Hartge a specializoval se na výměnu motorů z většího auta do menšího - možná si ještě někdo z vás vzpomene na BMW řady 3 (E90) s desetiválcem z BMW M5. | RM Sotheby´s

Podobné kreace společnosti nebyly cizí a brzy si na nich postavila jméno. Každý vůz byl ojedinělý a vzácný. Některé z nich ale přece jenom vyčnívaly, protože byly dost „podivné“ i pro Hartge. RM Sotheby´s

Podobné kreace společnosti nebyly cizí a brzy si na nich postavila jméno. Každý vůz byl ojedinělý a vzácný. Některé z nich ale přece jenom vyčnívaly, protože byly dost „podivné“ i pro Hartge. | RM Sotheby´s

Jedna z nich je aktuálně na prodej. Jedná se o Mercedes-Benz W124, který svůj život začal s motorizací 300E, tedy s třílitrovým šestiválcem o výkonu 180 koní. RM Sotheby´s

Jedna z nich je aktuálně na prodej. Jedná se o Mercedes-Benz W124, který svůj život začal s motorizací 300E, tedy s třílitrovým šestiválcem o výkonu 180 koní. | RM Sotheby´s

Po tom, co se za Mercedesem zavřeli brány dílny Hartge, šel ale motor i s převodovkou ven. Na místo motoru pak byla dosazena šestiválcová jednotka BMW M88, kterou můžete znát z  BMW M1  nebo BMW M635. RM Sotheby´s

Po tom, co se za Mercedesem zavřeli brány dílny Hartge, šel ale motor i s převodovkou ven. Na místo motoru pak byla dosazena šestiválcová jednotka BMW M88, kterou můžete znát z BMW M1 nebo BMW M635. | RM Sotheby´s

Nebyla však totožná - měla vyšší kompresní poměr a objem válců byl převrtán z 3453 na 3535 cm3. K přenášení síly na kola pak posloužila převodovka z tehdejšího BMW řady 6 a podvozek dostal náležitý upgrade díky komponentům firmy Bilstein. RM Sotheby´s

Nebyla však totožná - měla vyšší kompresní poměr a objem válců byl převrtán z 3453 na 3535 cm3. K přenášení síly na kola pak posloužila převodovka z tehdejšího BMW řady 6 a podvozek dostal náležitý upgrade díky komponentům firmy Bilstein. | RM Sotheby´s

Výsledkem byl výkon 330 koní, tedy více než produkoval osmiválec 500E. Vůz měl být předmětem březnové aukce na očekávané akci Techno Classica v německém Essenu, kterou pořádá aukční síň RM Sotheby´s. Akce byla bohužel posunuta kvůli koronaviru a bude se konat až na konci června. RM Sotheby´s

Výsledkem byl výkon 330 koní, tedy více než produkoval osmiválec 500E. Vůz měl být předmětem březnové aukce na očekávané akci Techno Classica v německém Essenu, kterou pořádá aukční síň RM Sotheby´s. Akce byla bohužel posunuta kvůli koronaviru a bude se konat až na konci června. | RM Sotheby´s

Vedle Mercedesu od „Frankensteina“ se mohou účastníci těšit i na další monstrum ze stejné dílny: BMW řady 3 Compact s osmiválcem 4,7 litru. Společnost Hartge tak zajímavý osud nemá. V polovině loňského roku šla do likvidace a již neexistuje. RM Sotheby´s

Vedle Mercedesu od „Frankensteina“ se mohou účastníci těšit i na další monstrum ze stejné dílny: BMW řady 3 Compact s osmiválcem 4,7 litru. Společnost Hartge tak zajímavý osud nemá. V polovině loňského roku šla do likvidace a již neexistuje. | RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

Podobné kreace společnosti nebyly cizí a brzy si na nich postavila jméno. Každý vůz byl ojedinělý a vzácný. Některé z nich ale přece jenom vyčnívaly, protože byly dost „podivné“ i pro Hartge. RM Sotheby´s
Jedna z nich je aktuálně na prodej. Jedná se o Mercedes-Benz W124, který svůj život začal s motorizací 300E, tedy s třílitrovým šestiválcem o výkonu 180 koní. RM Sotheby´s
Po tom, co se za Mercedesem zavřeli brány dílny Hartge, šel ale motor i s převodovkou ven. Na místo motoru pak byla dosazena šestiválcová jednotka BMW M88, kterou můžete znát z  BMW M1  nebo BMW M635. RM Sotheby´s
Nebyla však totožná - měla vyšší kompresní poměr a objem válců byl převrtán z 3453 na 3535 cm3. K přenášení síly na kola pak posloužila převodovka z tehdejšího BMW řady 6 a podvozek dostal náležitý upgrade díky komponentům firmy Bilstein. RM Sotheby´s
30
Fotogalerie

Starý Mercedes s motorem z BMW M1 je dílem německých bláznů. Teď může být váš

Tento Mercedes je něco jako Frankensteinovo monstrum. S motorem z BMW a podvozkem Bilstein mohl ale solidně fičet.

Hartge byl německý tuningový úpravce, který se specializoval na značky BMW, Mini či Range Rover. Společnost založil v roce 1971 Herbert Hartge a zaměřoval se na výměnu motorů z většího auta do menšího. Možná si ještě někdo z vás vzpomene na BMW řady 3 (E90) s desetiválcem z BMW M5 - bylo dílem společnosti Hartge .

Podobné kreace společnosti nebyly cizí a brzy si na nich postavila jméno. Každý vůz byl ojedinělý a vzácný. Některé z nich ale stejně vyčnívaly, protože byly dost „podivné“ i pro Hartge. Jeden z nich je aktuálně na prodej. Jedná se o Mercedes-Benz W124, který svůj život začal s motorizací 300E, tedy s třílitrovým šestiválcem o výkonu 180 koní.

Poté, co se za Mercedesem zavřely brány dílny Hartge, šel ale motor i s převodovkou ven. Místo původního agregátu pak byla dosazena šestiválcová jednotka BMW M88, kterou můžete znát z BMW M1 nebo BMW M635. Nebyla však totožná - měla vyšší kompresní poměr a objem válců byl převrtán z 3453 na 3535 cm3. K přenášení síly na kola posloužila převodovka z tehdejšího BMW řady 6 a podvozek dostal náležitý upgrade díky komponentům firmy Bilstein.

Výsledkem byl výkon 330 koní, tedy více než produkoval osmiválec 500E, tehdejší vrchol modelové řady (vyjma AMG). Vůz měl být předmětem březnové aukce na očekávané akci Techno Classica v německém Essenu, kterou pořádá aukční síň RM Sotheby's. Akce byla bohužel posunuta kvůli koronaviru a bude se konat až na konci června.

Vedle Mercedesu od „Frankensteina“ se mohou účastníci těšit i na další monstrum ze stejné dílny: BMW řady 3 Compact s osmiválcem 4,7 litru. Zatím těžko určit, kam se částka obou vozů nakonec vyšplhá.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud